PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Tupakan hallussapitorikos  (Luettu 5074 kertaa)

cpukamu

• Vieras
Tupakan hallussapitorikos
« : Syyskuu 27, 2011, 09:57:47 ap »
Vuonna 2010 lokakuun alusta alkaen tupakkalakia tiukennetiin ja alle 18-vuotiaiden tupakan hallussapidosta tuli laitonta, mutta ei rangaistavaa.

Kuinka on onko tiukentunut tupakkalaki auttanut nuorisoa pääsemään irti tupakasta?
kertokaa omia kokemuksianne siitä mitä tiukentunut tupakkalaki on kuluneen vuoden aikana vaikuttanut.

Ainakin itse olen täällä Kangasalla saanut aikaan nuorten jalkojen vilkasta liikuttelua silloin kun olen nähnyt selkeästi alaikäisen
tupakanpolttelijan silloin olen pysähtynyt hänen luokseen ja kertonut että "taitaa olla tupakan hallussapitorikos meneillään"
ja lisäksi etsinyt puhelinta soittaakseni poliisit paikalle. Yleensä tuossa vaiheessa kyseinen nuori tai ryhmä on ottanut jalat alleensa,
tämähän on hyvä asia sillä terveellinen likunta on tuolloin korvannut keuhkojen myrkytyksen.

pelleeerik

• Jr. Member
  • **
  • Ajattelemme harvoin sitä mitä meillä on
Vs: Tupakan hallussapitorikos
« Vastaus #1 : Syyskuu 27, 2011, 11:24:49 ap »
 ;D entäpä sitten kun se nuori tai nuorisojoukko ei lähdekään karkuun, vaan antaakin sit nuorenkädestä. Mennäänkö siitä sitten toisinpäin karkuun.

Ei se laki mitään, kun sitä ei kukaan asaianomainen virkamies, siis poliisi EI valvo.
Ei helvetti et on vähän rahaa, mutta pitää sitä vähän ollakki ja ehkä ongelmasi ovatkin vain päässäsi, vai mitä mieltä olet? : D )

perse-erkki

• Full Member
« Vastaus #2 : Syyskuu 27, 2011, 11:31:58 ap »
Poliiseja varmaan kiinnostaa ihan liikaa, jos joku ilmoittaa alaikäisten olevan tupakalla.
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.

Horttanainen

• Vieras
« Vastaus #3 : Syyskuu 27, 2011, 15:03:11 ip »
Poliiseja varmaan kiinnostaa ihan liikaa, jos joku ilmoittaa alaikäisten olevan tupakalla.

Joo, tulee karhuryhmä paikalle... ;D ;D ;D

Kyllä se niin taitaa mennä että ne polttaa jotka haluaa polttaa, vaikka mitä tekisi. Kauhea kriminalisointi ja kieltäminen vain lisää ko. tuotteen mielenkiintoisuutta.