niin ei muuta kuin pankista vaan vitusti velkaa ja korot maksatetaan asumistukena... Nythän sain niitä sossun kaipaamia asuinkuluja, asumistuki kattaa siis lainan korot ja sähkön.
Onko tämä todellakin nykyään näin? Silloin kun itse olin asiakkaana sossussa opiskeluaikana, niin vain vuokra hyväksyttiin asumiskuluksi.
Mihin tää maailma on menossa?
Joskus vielä -90 luvulla sossussa sanoivat että pitää myydä kämppä pois, auto pois, tietokone, vaatteet ja huonekalut ennen kuin voi sossusta mitään saada.
Laurilla on nyt pikkasen puurot ja vellit menneet sekaisin. Sossu ei maksa asumistukea vaan kela. Toimeentulotukea voi hakea sossusta. Näinhän minä en tee. Toimeentulotukea en nauti vaikka menoni ovat suuremmat kuin tulot. Kiitos sossun, halusivat että minulla on asuinkuluja ja saavat perkele mitä ovat tilanneet. Kiitos kelalle... Kela maksaa, ei sossu. Jos nyt perehtyisit mitä tukia mistäkin tulee ja pärise sitten.
No tässähän sitä tietoa sain kiitos vain. Omat kokemukseni ovat tosiaan kultaiselta 90-luvulta ja tuolloin oli turha kuvitella saavansa asumistukea omistusasunnossa asumiseksi. Haettiin sitä nyt sitten tuolloin mistä hyvänsä.
Sossun luukulla olen kerran käynyt opiskeluaikana kun ei ollut kesäksi töitä, ja vastaus oli että lainaa saan jonka sitten heti maksoin takaisin kun opintolainat lähti taas koulun alettua juoksemaan.
Nykyään siis KELAn tuella kartutetaan vähätuloisten kansalaisten omaisuutta. Kyllä on merkilliseksi mennyt maailma.
Ei vaan, järjen ovat siis vihdoin ottaneet käteen. En mitenkään ymmärtänyt tuota omasta asunnosta rankaisua tuolloin. Ja nythän sekin asia on sitten korjattu.