Muistakaahan ystävät aina kannella silloin kun teitä kohtaa vääryys tai epäoikeudenmukaisuus tai virhe.
Minä olen oman aikani Equalizer ja hoidan omat asiani näin. Toivon että muutkin hoitavat. En kuitenkaan kehoita rikokseen vaan käyttämään kaikkia mahdollisia kanavia ja keinoja oman perusturvan eteen. Nyt minua auttoi eduskunnan oikeusasiamies. Hänelläkään ei ole valtaa aivan kaikkeen, ilmeisesti perusturvayksikkö on nyt tehnyt ns. itseoikaisun virheelliseen päätökseensä.
14 senttiä on melkein markka. Minusta markassa on miljoonan alku. Sitten ne kuvat tuohon noin ja lopuksi vielä virkailijan mielipide asiaan:

"Tulin tänään töihin ja luin kirjeesi. En minä sitä 14 snt ole pannut maksuun, mutta päätös olisi oikeuttanut, kuten siinä lukee:
Korvataan päätöksen voimassaoloaikana julkisen terveydenhuollon menot (koskee reseptilääkkeitä, KYSin ja Harjulan sairaalamaksuja ja terveyskeskusmaksuja; ei käsikauppalääkkeitä) sekä sähkö-, vesi- ja kotivakuutusmaksut, ellei niitä ole jo normilaskelmassa otettu huomioon.
...me emme täältä sos.virastosta saa sähköpostitse hyvin kirjoitella, koska siinä voi rikkoutua salassapitopykälä.
Asia näyttäisi nyt olevan kunnossa.
terv riitta rissanen"
Ratkaisu tulee sitten kun se tulee. Laitan sen tänne jatkoksi.