Itellä kävi kuin Pasilla, pikkasen eri tilanne kuitenkin. Eräänä kauniina iltana olin ottamassa "pussikaljaa" Code merkkistä siideriä vai lonkeroako se oli ja 50vol Finlandia laatujuomaa ja olin sopivassa tuiskeessa ja ikää about 19v. Sattupa pahaks onneks olee apinalauma liikenteessäkin kun oli sattumalta koulun päättäjäiset ja voimajuomaa lienee muutamat ottaneet. Kerron tämän nyt hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi, minun päälle käytiin. 2 apinaa ja kotona saanut oikeen kasvatuksen: Koskaan et lyö ensiksi, mutta jos joku lyö nii älä säästele, vedä takas nii että tuntee. Siis 2 apinaa laumasta kävi mun päälle. Ekaksi löi apina nro 1 mua nyrkillä naamaan ja mä vastasin samalla tavalla. Seuraavaksi löi apina nro 2 ja mä vastasin taas yhdellä lyönnillä. Minulla silmään tuli pikkasen damagea, tais verisuoni katketa silmän sisältä joka korjautui ajallaan. Ne kaksi, ne makas molemmat tajuttomina maassa päällekkäin. Koko tilanne oli pääpiirteittäin tuossa.
Aikaa kului ja sitten tuli kutsuu kuulusteluun ja kerroin tapahtumat, mutta mua syytettiinkin tällä kertaa 4:stä pahoinpitelystä ja vammantuottamisesta ja tuomioo tuli kolmesta. Maksettavaa toisen osapuolen lääkärireissut, lääkärin lausunnot, oikeuskulut, kivut, säryt ja sakot. Yhteensä noin 600euroa. Sinäänsä halpa hinta, mutta törkee hinta itsensä puolustamisesta ja lupasin että koska olen maksanut pysyvästä vammasta, tulisin aiheuttamaan toiselle osapuolelle sellaisen. Jälkikäteen 1 (joka oli tekaissut minun pahoinpidelleen häntä) pyysi anteeksi hölmöilyjään ja myönsi maksaneensa todistajalle väärästä lausunnosta. Sotakirveet kuopattu. Lyöminen ei oo koskaan oikein ja edelleen en ole ensimmäisenä lyömässä mutta palautetta annan iskun saatuani.
Toinen juttukin tuli mieleen. Silloin kun olin 15v. Olin tuttavani tykönä kerrostalossa yötä. Tuttavani lähtikin illalla muijansa luokse, jolloin jäin yksin asuntoon ja minulla oli avaimet kaverini kämpälle. Siinä sitten tuli mieleeni että uudenkarhea maastopyöräni on ulkona ja olisi kiva saada se sisälle, pyöräsuojaan. Siitä sitten lähdin iltasella etsimään kellarikäytävästä pyöräsuojaa ja siellä näytti hyvin olevan tilaa minun fillarille. Ei muuta kun fillaria hakemaan ulkoa telineestä kun samassa kuulin kellarikäytävän oven käyvän. Eipä tuo hätkäyttänyt ja joku mies siellä näytti tulevan joka sitten kävi päälle kuin yleinen syyttäjä ja pataan tuli niin että taju lähti ja havahduin lattialta kun potkuja sateli sinne tänne. Nosti se sitten mut niskasta ylös, otti avaimet ja vei pihalle, josta soitti poliisille, joka ei tullut. Avaimia ei antanut takas, hän oli kyseisen talon talkkari ja "ottamassa kiinni murtovarkaan". Selittelyt ei auttanut, ei muuta kuin kotiin, josta mutsi vei lääkärille ja sitten rikosilmoitusta tekemään. Tuosta tuli päätös syyttämättäjättämisestä. Aikuisen reilunkokoisen miehen on ok käydä 15v 56kg klopin päälle. Itelle tuli sitte pientä aivovaurioo ja vieläki 17v päästä tapahtumahetkestä alkaa keittää kun asiaa ajattelee. Nyt on talkkari vaihtunut, tuo ex talkkari joka minua pahoinpiteli on ilmeisesti (juoppo) työkyvyttömyys- varhaiseläkkeellä ja minä 32v 173/75. Olisiko nyt aika oikaisuun? Maksaa 300e tai vaihtoehtoisesti ottaa pataan vuorostaan? Olisiko se oikein?
Tässä nyt on hämärtyny raja mikä on oikein ja mikä väärin? Oikeuslaitos ei ole oikeuslaitos, vaan paikka jossa uhreja rankaistaan. Oikeuslaitoksesta kuullut muutakin hassua tarinaa. Viimeisin tuomioni on tullu reilu viikko sitten perjantaina: Tuomittu avioeroon, hinta: 44euroa. Kaikesta tästä huolimatta minulla ei ole rikosrekisterissä mitään huomautettavaa ja luottotietoni ovat kunnossa. Silti armeijan 285 päivää palvelleena ja kelpoisuusluokka A, minut on 29vuotiaana erotettu maanpuolustusrekisteristä... Suomea ei tartte palvella, mutta eipä se minua autakkaan. Eronneena, rahattomana ja asunnottomana näyttivät sosiaalitoimistossa ovea. Nyt on uus eukko, rahaa ja oma (pankin) asunto, mutta verokorttitöihin minusta tuskin enään on. Koko ikäni maksanu veroja ja raatanu. Näin silti meitä autetaan hädän hetkellä = tossa on ovi... Silti lappaa rajan yli neekeriä, joille järjestyy kaikki.