PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ignalinan ydinvoimala pysähtyy lopullisesti  (Luettu 9349 kertaa)

Viheraho

• Administrator
  • Hero Member
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Ignalinan ydinvoimala pysähtyy lopullisesti
« Vastaus #7 : Tammikuu 11, 2010, 13:23:43 ip »
Kummallisia mittareita kun eivät näytä miinusmerkkisiä tehoja ollenkaan?
epäilen ettei ne siellä Ingaliinassa kynttilänvalossa istu taikka käsipumpuilla
pumppaa jäähdytysvettä, mittareiden tulisi nyt näyttää miinusmerkkisenä
sitä tehoa jonka voimalat ottavat verkosta estääkseen ytimen sulamisen
jälkilämmöstä.

tuo onkin mielenkiintoinen juttu, että jäähdytykseen menee vuosia. miten siinä voi näin kauan mennä? luulis että noi jäähtyis parissa vuorokaudessa, mut enhän minä näistä mtn tiedä...  ::)

Siellä ne olkiluodossa ne alkuaikojen sauvat välivarastossa väreili.Ne on tarkasti vartioituna ja valvottuna välivarastossa ja huomaa että vesiväreili eli ne tuottaa lämpöä vieläkin.
en tiedä miksi kertokoot joku joka tietää.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Archaikum

• Jr. Member
  • **
Vs: Ignalinan ydinvoimala pysähtyy lopullisesti
« Vastaus #8 : Tammikuu 12, 2010, 23:59:58 ip »
tuo onkin mielenkiintoinen juttu, että jäähdytykseen menee vuosia. miten siinä voi näin kauan mennä? luulis että noi jäähtyis parissa vuorokaudessa, mut enhän minä näistä mtn tiedä...  ::)
Siellä ne olkiluodossa ne alkuaikojen sauvat välivarastossa väreili.Ne on tarkasti vartioituna ja valvottuna välivarastossa ja huomaa että vesiväreili eli ne tuottaa lämpöä vieläkin.en tiedä miksi kertokoot joku joka tietää.

Siellä on monimutkaiset reaktiot käynnissä. Fissiotuotteet hajoavat, ja hajoamisessa vapautuva energia purkautuu lämpönä. Toiset näistä fissiotuotteista ovat stabiilimpia, toiset epästabiileja, ja hajoamisketjut voivat olla monipolviset.

Käsittääkseni, jos otetaan tarpeeksi pitkä aikajana, satoja tuhansia, tai miljoonia vuosia, niin ihmisen toiminta ydinreaktioiden parissa, vähentää tämän planeetan radioaktiivisuutta, verrattuna siihen jos olisi jätetty luonnontilaan.
nuke supporters: fuck you