PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: SER-kierrätys Päijät-Hämeen jätehuollossa  (Luettu 9549 kertaa)

Squirrel

  • Vieras
SER-kierrätys Päijät-Hämeen jätehuollossa
« : Lokakuu 03, 2009, 11:37:02 ap »
Eli vein pari pussia SER-kamaa erääseen Päijät-Hämeen Jätehuoltopiiriin kuuluvalle pienjäteasemalle (pave tietää paikkakunnan), niin työntekijä viskasi pussit kaatopaikkajätteeseen. :P Näin täällä. Odotti kuitenkin että autoon pääsin mutta näin autostakin.

Pussi sisälsi: Pullahtaneita konkkia, diodeja joista merkinnät pyyhkiytyneet pois, transistoreita, muuntaija; emolevyjä. abiko-liittimiä, sähköjohtoa (mmj, ml ja asennusjohtoa). tinaa, potentiometrejä jne. näitä oli noin kaksi muovikassillista.

Tarkoittaako tuo että turhaan täällä erotellaan kaatopaikka ja ser-jäte erikseen? Pitäisikö säästää vaivaa ja laittaa kaikki kaatopaikkaan, kun se tullaan tyhjentää tosta nurkalta jäteasemalle on sentään parin kilsan matka ja sekin auki vain tiettynä päivänä.

eegas

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 657
  • Karma: +0/-0
  • Taitaa olla paljonkin asiaa......
Vs: SER-kierrätys Päijät-Hämeen jätehuollossa
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2009, 16:14:59 ip »
Muutama vuosi sitten olin Hämeenlinnassa "töissä", siellä oli kerrostalon jätekatoksesssa hienosti pytyt eriteltynä, sekajätä, keräyspaperi, pahvi, metalli, ym.... Mutta kun jäteauto tuli tyhjäykselle, nosteli kaikki samaan kuormaan sekaisin, ja se siitä lajittelusta.
Keräilen LA-ja muitakin radiopuhelimia, jopa muutakin vanhaa elektroniikkaa, tulevaisuuden suunnitelmissa oma pienimuotoinen museo Länsi-Suomeen. Saa tarjota, voin erikoisuuksista maksaan ruhtinaallisestikin.

pave

  • Vieras
Vs: SER-kierrätys Päijät-Hämeen jätehuollossa
« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2009, 09:57:16 ap »
Eli vein pari pussia SER-kamaa erääseen Päijät-Hämeen Jätehuoltopiiriin kuuluvalle pienjäteasemalle (pave tietää paikkakunnan), niin työntekijä viskasi pussit kaatopaikkajätteeseen. :P Näin täällä. Odotti kuitenkin että autoon pääsin mutta näin autostakin.

Pussi sisälsi: Pullahtaneita konkkia, diodeja joista merkinnät pyyhkiytyneet pois, transistoreita, muuntaija; emolevyjä. abiko-liittimiä, sähköjohtoa (mmj, ml ja asennusjohtoa). tinaa, potentiometrejä jne. näitä oli noin kaksi muovikassillista.

Tarkoittaako tuo että turhaan täällä erotellaan kaatopaikka ja ser-jäte erikseen? Pitäisikö säästää vaivaa ja laittaa kaikki kaatopaikkaan, kun se tullaan tyhjentää tosta nurkalta jäteasemalle on sentään parin kilsan matka ja sekin auki vain tiettynä päivänä.


 .. kerro ihmeessä `tarkemmin´ .. meinaan vastaanotto- ja kierrätyspisteitä P-H.ssä muutamakin ... et vaikea nyt sanoa tuosa ja "heidän" käytännöistä ?  Kiinnostais kuitenkin tietää  >:(