Haluatko mainostaa viheraho.info:Ssa ?
Ota yhteyttä mainostus@viheraho.com
Otan vastaan käytöstä poistetta elektroniikkaa. yhteydenOtot pasi@viheraho.com
Lisäksi suuri tarve UPS eli katkottomien powereiden isoista akuista
Teollisuudessa näitä käytettyjä vuoden pari ikäisi akkuja menee poistoon
Voin Noutaa useita kymmeniä kappaleita tarvittaessa
Joten jos tiedät mistä näitä voisi noutaa kerrothan siitä minulle. - Kiitos

Kirjoittaja Aihe: YLE SENSUROI  (Luettu 392 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 14896
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
YLE SENSUROI
« : Maaliskuu 16, 2022, 05:23:25 ap »
Yle on alkanut olemaan vihervassari talo .Ihmisten mielipiteitä sensuroidaan eikä sanota ääneen mitä muut kertoo

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645220db-e85e-44be-ab73-0df21f1b33b9

Eversti evp. Martti J. Kari väittää Twitterissä Ylen sensuroineen sanomisiaan.

– Olin 16. helmikuuta Yle Jyväskylän haastattelussa. Toimittajat "editoi" haastattelua eli sensuroi luetteloani Suomeen kohdistuvasta kybervaikuttamisesta. Puhuin EU:n korruption vastaisessa raportissa mainituista kahdesta korruptoituneesta ex-pääministeristä. Tämä kohta leikattiin pois, Kari kirjoittaa.

– Vaadin asiaan korjausta ja alkuperäinen tallenne ilmestyi Areenaan, Kari jatkaa.

Kari ei mainitse pääministereitä nimellä, mutta kertoo ohjelmassa, että Suomessa on korruptoituneita ex-pääministereitä, jotka palvelevat venäläisissä firmoissa. Hän viittaa Paavo Lipposeen (sd) ja Esko Ahoon (kesk), joiden Venäjä-yhteydet EU-raporttikin nosti esiin.

Sensuuriväite on kova suomalaisessa mediassa. Kysyimme asiasta Yle Jyväskylän päällikkö Minna Salomäenpäältä. Hän vastasi kysymyksiin sähköpostitse.


Mitä prosessissa tapahtui?

– Haastattelu kuultiin kokonaisuudessaan suorana Radio Suomessa. Verkossa oli tarkoitus julkaista lyhennetty versio haastattelusta sen pohjalta kirjoitetun verkkojutun yhteydessä. Tämä on tavallista journalistista harkintaa.

– Lyhentämisen myötä haastateltavan vastaus kuitenkin katkesi kesken, mikä ei toimituksen mielestä ollut journalistisesti perusteltua. Tästä syystä toimitus päätti jo samana päivänä julkaista haastattelun kokonaisuudessaan myös verkossa. Editoitu pätkä korvattiin alkuperäisellä itsenäisen harkintamme pohjalta.

Onko todella niin, että ex-pääministereitä koskevat väitteet sensuroitiin?

– Väitteitä ei ole sensuroitu. Haastattelu meni radiossa ja sama versio on ollut kuunneltavissa jo kuukauden ajan Ylen verkkosivuilla.

Miten se on journalistin ohjeilla perusteltua?

– Journalistin ohjeet velvoittavat korjaamaan virheet viipymättä, kun sellaisia havaitaan. Siksi audio korvattiin jo samana päivänä alkuperäisellä haastattelulla. Jutun loppuun tehtiin myös korjausmerkintä tehdystä muutoksesta, kuten ohjeet velvoittavat.

Miksi näin toimittiin?

– Journalistinen media on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita ja korjaa havaitsemansa virheet viipymättä. Näin toimimme.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X