PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita  (Luettu 11495 kertaa)

massamaahinen

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 61
  • Karma: +0/-0
    • Massamaahisen sivut
TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« : Joulukuu 07, 2011, 20:13:58 ip »
Toissakuussa parkkipaikalla peruutti pakettiauto vetokoukkunsa Volvoni oikeasta etuovesta sisään ja oman autoni eteenpäin kulku viimeisteli purkinavauksen. Kummankin nopeus oli erittäin vähäinen  joten vaurion suuruus hämmästytti. Kun pakun kuljettaja ei ollut kanssani samaa mieltä syyllisestä, kävi virkavalta kertomassa hänelle asian oikean laidan.  8)

Kävin sitten näyttämässä HERRA... anteeksi... herra vakuutustarkastajalle autoa. Herra vakuutustarkastaja sanoi heti ettei autoa korjata koska korjausarvio (3500 €) on suurempi kuin auton arvo. Meikä siinä sitten pisti herra vakuutustarkastajan aisoihin ja joka soitti seuraavana päivänä pienen Googlailun  ;D jälkeen, että korjataan nyt sitten kun kyseessä on sellainen vähän erikoisempi auto. Herra vakuutustarkastaja näytti minulle, että autoni arvo on 1300 euroa (perustui kuusi vuotta vanhempien, samantyyppisten autojen hintoihin). Ei tahtonut millään uskoa, että kyseessä on aivan eri auto, jonka hinta liikkuu 5000-8000 € välillä.

Törmääjällä on vakuutus Turvassa. Vein autoni toissaviikolla korjaamoon, josta sen saanen ensi viikolla. Soitin maanantaina Turvan korvausosastolle sillä minun piti käydä kaupassa. Olen invalidi, enkä voi kulkea bussilla. Puoli tuntia siinä keskusteltiin ja Turvan korvauspuolen henkilö oli varmaan kymmenen kertaa sanonut, että Turva voi mahdollisesti korvata esimerkiksi YHDEN perustellun kaupassakäyntimatkan viikossa. Kun olen ajanut matkan, toimitan kuitin Turvaan liittäen mukaan selostuksen siitä, miksi olen taksia tarvinnut. Sen jälkeen tarkastaja käsittelee asian ja Turva joko korvaa tai sitten ei. Siis kerran viikossa. No, siinä keskusteltiin ja vihdoin viimein sain luvan ajaa taksilla maanantaina kauppaan ja vieläpä tänään keskiviikkona postiin hakemaan pakettia. Tätä ennen Turva ehdotti, että (työssä käyvä) vaimoni voisi auttaa minua kauppaostosten kuljettamisessa bussipysäkiltä kotiin koska hän ei ole liikuntarajoitteinen.  :o

Autokorjaamon omistaja ihmetteli kovasti Turvan suhtautumista asiaan koska muutama viikko aiemmin heillä oli ollut eräs asiakas jolle vakuutusyhtiö oli sanonut, että tämä voi ajaa niin ja niin monta ajoa kauppaan viikossa, eikä sen kummemin tarvinnut mitään perustella, koska kyseessä on liikuntarajoitteinen henkilö. Ymmärsin, ettei tämä ollut edes invapysäköintiluvan omaava kuten allekirjoittanut.

Vielä yksi huomio: Kummallakin kerralla Turvaan soittaessani siellä oli keski-ikäinen naishenkilö puhelimiessa joka puhui jatkuvasti päälle niin, että jouduin useaan kertaan pyytämään puheenvuoroa. Aivan samalla tavalla kumpikin henkilö puhui päälle. Heti kun itse aloitin puhumisen, sieltä aloitettiin päälle puhuminen. Olisiko Turvan käyttämä taktiikka jottei sellainen vähän arempi asiakas turhaan puhuisi vaan ainoastaan kuuntelisi ja tekisi kuten Turva päättää. Aivan samalla tavalla puhui päälle se herra vakuutustarkastaja auton korjausarviointitilanteessa>:(

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2011, 01:08:52 ap »
Aivan normaalia vakuutusyhtiötähän tuo.
voimme tehdä aiheesta youtubeen ja pasiradioon pätkän jos tahdotte että tämä tulee ihmisten tietoisuuteen.
sen verran härskiä tuo vakuutuslaitosten toiminta on että minusta nämä pitäisi tuoda esiin.
ahneita paskoja ovat ja sitten kun jotain pitäisi korvata pitäisi vain nuolla itse haavojaan.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #2 : Joulukuu 08, 2011, 14:58:27 ip »
Noinhan se tosiaan menee käytännössä. Itse saat kärsiä, toisten töppäilyistä, korvaus lasketaan, joidenkin keskimääräisten taulukoiden perusteella

mitään yksilöllisiä piirteitä ei oteta huomioon.   Kyllä noin kaikki vakuutusyhtiöt on pahoja kusettajia, itse voi ainostaan vaikuttaa siihen mitä

kannattaa vakuuttaa ja miten laajasti.   >:(
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #3 : Joulukuu 08, 2011, 15:09:26 ip »
korjausarvio (3500 €) on suurempi kuin auton arvo

kyseessä on aivan eri auto, jonka hinta liikkuu 5000-8000 € välillä.

Ihmettelen, että ylipäätään silti korjaavat, sillä korjaus maksaa ainakin 50% arvosta, mutta ilmeisesti tuo korjausarviokin pahasti metsässä ;D

En yhtään ihmettele, ilmoitetaan jotta maksaa näin helvetisti korjata ja arvo tietysti alakanttiin autolla, eli yrittävät saada lunastettua sulta auton

jotta voivat puljata/myydä eteenpäin saaden itse rahaa, ja pienetääkseen omia kuluja jutussa, plus että ovat saaneet siltä törmäilijältä bonuksia pois

ja korottavat maksuja.
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #4 : Joulukuu 08, 2011, 15:16:13 ip »
Tietysti, jos haluaa olla ovela ja pelata varman päälle, käy itse kysymässä, jossakin peltikorjaamoissa, pienen valheen kanssa:

Ajoin vähän itse autoani ruttuu, mitä maksaa, jos maksan omasta pussista,ettei bonukseni mene.

 Varmaan tulee eroa, siihen Herra tarkastajan ilmoittamaan, ilmeisesti

hatusta heitettyyn, kalleimman mukaan laskettuun arvioon. :-X
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #5 : Joulukuu 08, 2011, 15:57:59 ip »
"korjataan nyt sitten kun kyseessä on sellainen vähän erikoisempi auto."

Volvo S90 ilmeisesti kyseessä ja vuosimalli 1997, nettiauton hintapyyntihaitari 3700 - 6900 euroa

Ihmetyttää tuo korjausarvio 3500 euroa, jos pelkkä ovipelti vauroitui.
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

Ville

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 235
  • Karma: +0/-0
Vs: TURVA ei helpolla turvaa kärsineen osapuolen tarpeita
« Vastaus #6 : Joulukuu 08, 2011, 23:26:38 ip »
"korjataan nyt sitten kun kyseessä on sellainen vähän erikoisempi auto."

Volvo S90 ilmeisesti kyseessä ja vuosimalli 1997, nettiauton hintapyyntihaitari 3700 - 6900 euroa

Ihmetyttää tuo korjausarvio 3500 euroa, jos pelkkä ovipelti vauroitui.

Kyllähän se 3500€ helposti täyttyy jos rytistynyttä ovea ruvetaan oikomaan, paklaamaan, maalaamaan ym. Itse omistin ennen nykyistä Almeraa Vm 95 olevan Opel Astran, josta meni toissa kesänä läjään etulokari, peili paskaksi, kuskin ovi ja takaovi, kun en väistänyt kiertoliittymässä kolmion takaa tulevaa. Oulussa toimivan automaalaamo havanan korjausarvio oli tälle paketille 2000-2300€, jos korjattaisiin entisen veroiseksi. Vakuutustarkastaja arvioi auton 1400€ arvoiseksi, joten otin kertakorvauksen 150€, ja ostin samanvärisen varaosaauton 80€ , josta otin tarvitsemani osat autooni ja myin loput roinat nettivaraosassa pois. Osien paikalleenasennus maksoi ammattikoulussa teetätettynä 60€ Jäin voitolle 330€  ;D
Nissan Almera Sensation 1.5 2003