PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....  (Luettu 19405 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« : Huhtikuu 30, 2008, 08:13:50 ap »
Gsm SUomi Spiidi liittymästä putkahti virheellinen lasku.
Tarkkailkaa siis laskujanne kun saattaapi olla ylimäärästä laskua.
Ihmettilin jo alussa tuota laskutusta mutta silloin ku summat ovat pieniä niin on aina se mahdollisuus että on itse väärässä ja lasku on oikein.
No nyt tiedän sataprpsenttisella varmuudella että lasku on virheellinen.
Olen reklamaation tehnyt asiassa ja nyt odotellaan.
Katsotaan onko noilla kanttia pistää liittymä kii selvitysten ajaksi.
No jotenkin nyt epäillyttää lafkan laskutus kun tollasta on tapahtunut.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Tertzi

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1256
  • Karma: +0/-0
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #1 : Huhtikuu 30, 2008, 08:35:32 ap »
Eikös soitonsiirron tekijän pidä aina maksaa myös se omasta numerosta siirretty puhelu, eli siis soittaja maksaa puhelin ja siirron tehnyt maksaa saman puhelun hänkin. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä. Älyttömältähän tuo tuntuu että puheluista laskutetaan siirron tehnyttä ja joutuu maksamaan toisen puheluista, mutta niin mä ton asian ymmärsin ainakin Soneran lankapuhelinhinnastossa olevan.

Kertokaa onko asia muuttunut ja onko joku edullisempi soitonsiirtovaihtoehto olemassa myös?

Joskus mä tein tuttujen lankapuhelimiin hyvää tarkoittaen soitonsiirtoja kun Sonera niitä kovasti mainosti että soitonsiirron tekeminen ei maksa mitään. En kuitenkaan voinut tietää että siirretyistä puheluista laskutetaan joten harhaanjohtavalta tuntui tuo maksuton soitonsiirto.

En ihan varma ole oliko asia noin kun edellä kuvasin, koska en ole kymmeneen vuoteen soitonsiirtoja tehnyt vaan vahingosta viisastuneena olen välttänyt koko siirtotoimintoa. Mutta se käsitys mulle jäi että puhelulasku veloitetaan sekä soittajalta että siirron tehneeltä, ikäänkuin siirron tehnyt soittaisi itse sen puhelun.
On paljon vaikeampaa iskeä toisen päähän ajatus kuin kirves.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #2 : Huhtikuu 30, 2008, 08:55:20 ap »
Eikös soitonsiirron tekijän pidä aina maksaa myös se omasta numerosta siirretty puhelu, eli siis soittaja maksaa puhelin ja siirron tehnyt maksaa saman puhelun hänkin. Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä. Älyttömältähän tuo tuntuu että puheluista laskutetaan siirron tehnyttä ja joutuu maksamaan toisen puheluista, mutta niin mä ton asian ymmärsin ainakin Soneran lankapuhelinhinnastossa olevan.

Kertokaa onko asia muuttunut ja onko joku edullisempi soitonsiirtovaihtoehto olemassa myös?

Joskus mä tein tuttujen lankapuhelimiin hyvää tarkoittaen soitonsiirtoja kun Sonera niitä kovasti mainosti että soitonsiirron tekeminen ei maksa mitään. En kuitenkaan voinut tietää että siirretyistä puheluista laskutetaan joten harhaanjohtavalta tuntui tuo maksuton soitonsiirto.

En ihan varma ole oliko asia noin kun edellä kuvasin, koska en ole kymmeneen vuoteen soitonsiirtoja tehnyt vaan vahingosta viisastuneena olen välttänyt koko siirtotoimintoa. Mutta se käsitys mulle jäi että puhelulasku veloitetaan sekä soittajalta että siirron tehneeltä, ikäänkuin siirron tehnyt soittaisi itse sen puhelun.

 Hinnasto, voimassa toistaiseksi, hinnat sis. alv 22 %

MMS   0,129 e /kpl
GPRS   0,69 e /Megatavu
Puhelut ulkomaille   mpm + ulkomaanpuhelumaksu
Puhelut palvelunumeroihin   mpm + palvelunumeromaksu
Vastaajan avausmaksu   1,90 e
Puhelut vastaajanumeroon   5,9 snt /min
Puhelu- ja tekstiviestien estoluokkien kytkeminen   Maksuton
Saldomuistutus, avausmaksu (tulossa)   2,95 e
Saldomuistutus, kuukausimaksu   0,95 e /kk
Saldomuistutus, saldorajan muutos   2,95 e
Saldosopimus, avausmaksu   4,95 e
Saldosopimus, kuukausimaksu   2,95 e /kk
Saldosopimus, saldorajan muutos   4,95 e
Saldokysely tekstiviestillä    Normaali tekstiviestin hinta
Maksukehotus (alv 0 %)   5,00 e
GSM-kortin tai liittymänumeron vaihto   6,95 e
Suljetun liittymän avaaminen   6,95 e
Liittymän pika-avaus   30 e /kpl
Jälkikäteen tilattu puheluerittely   6,95 e
Kopio lähetetystä laskusta   6,95 e
Laskun eräpäivän siirto   5,00 e /kpl
Peruspalveluiden muutos   6,95 e /kpl
Liittymätyypin vaihto (maksuton 4 kertaa vuodessa)   4. kerran jälkeen 6,95 e /kerta
Soitonsiirto GSM Suomen liittymään   Maksuton
Soitonsiirto muihin kuin GSM Suomen liittymiin   Siirron tekijä vastaa puhelun kustannuksista siirrettavaan numeroon saakka oman liittymätyypinsä mukaisesti
Soittaminen lankapuhelimesta GSM Suomen GSM-liittymiin ma-pe klo 8-18   0,261 e /min+pvm
Soittaminen lankapuhelimesta GSM Suomen GSM-liittymiin muina aikoina   0,166 e /min+pvm
Puheluiden pito, koputus ja vuorottelu   Maksuton
Yhteiskäyttö ulkomailla (roaming)   Maakohtainen (EU-alueella säännelty, muualla maakohtainen)
Soittajan numeron näyttö   Maksuton


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

jarski80_

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 664
  • Karma: +0/-0
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #3 : Huhtikuu 30, 2008, 11:14:05 ap »
Soitonsiirrot ovat maksuttomia Soneran matkapuhelinliittymistä muihin Soneran matkapuhelinliittymiin,
ja minkä tahansa kotimaisen operaattorin lankaverkon liittymiin.

Ulkomailla soitonsiirroista laskutetaan ulkomaisen operaattorin hinnaston mukainen puhelumaksu.

Soneran matkapuhelinliittymistä muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymiin siirretyt puhelut ovat maksullisia:
puhelun siirtäjä maksaa soitetusta puhelusta oman liittymänsä ja siirron vastaanottavan liittymän välisen puhelumaksun oman liittymätyyppinsä mukaisesti.


Soitonsiirrot ovat maksuttomia:
onkohan toi saman lailla muitten samanlaisten liittymien kohdalla, että vain samaan nimiseen liittymään on soiton siirrot maksuttomia.


« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2008, 11:43:24 ap kirjoittanut jarski80_ »

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2008, 11:55:33 ap »
Soitonsiirrot ovat maksuttomia Soneran matkapuhelinliittymistä muihin Soneran matkapuhelinliittymiin,
ja minkä tahansa kotimaisen operaattorin lankaverkon liittymiin.

Ulkomailla soitonsiirroista laskutetaan ulkomaisen operaattorin hinnaston mukainen puhelumaksu.

Soneran matkapuhelinliittymistä muiden operaattoreiden matkapuhelinliittymiin siirretyt puhelut ovat maksullisia:
puhelun siirtäjä maksaa soitetusta puhelusta oman liittymänsä ja siirron vastaanottavan liittymän välisen puhelumaksun oman liittymätyyppinsä mukaisesti.


Soitonsiirrot ovat maksuttomia:
onkohan toi saman lailla muitten samanlaisten liittymien kohdalla, että vain samaan nimiseen liittymään on soiton siirrot maksuttomia.




Vaikka olisikin niin ne on siirretty samannimiseen liittymään.
nyt niistä on laskutettu.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

IsoPahaMies

  • Member
  • *
  • Viestejä: 32
  • Karma: +0/-0
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2008, 15:35:52 ip »
Elisa lisäs kans minulla matkapuhelinlaskuun perustettomia maksuja, oikaisivat kyllä laskuhuomautuksen jälkeen nopeasti. Laskua ei jääny oikaisemisen jälkeen mun mielestä laskutusrajan yli, mutta ei koko laskua peruneet.

Lasku on päivätty 7 päivää ennen vastaanottopäivää, kuinkas käy jos huomautusaika umpeutuu sen vuoks että lasku on joko päivätty väärin (niinkun usein ymmärtääkseni toimitaan) tai jaettu viiveellä? Kyseisessä laskussa ei kyllä mainittu laskuhuomautusajasta mitään.
 
Ymmärtääkseni riitautettua osaa laskusta ei oo pakko maksaa ja firma ei voi riitautettua osaa periä ennen asian selvittämistä? Onks näin vain oonko ymmärtänyt väärin?

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Tarkkailkaapa puhelinlaskujanne.....
« Vastaus #6 : Toukokuu 08, 2008, 15:45:39 ip »
Elisa lisäs kans minulla matkapuhelinlaskuun perustettomia maksuja, oikaisivat kyllä laskuhuomautuksen jälkeen nopeasti. Laskua ei jääny oikaisemisen jälkeen mun mielestä laskutusrajan yli, mutta ei koko laskua peruneet.

Lasku on päivätty 7 päivää ennen vastaanottopäivää, kuinkas käy jos huomautusaika umpeutuu sen vuoks että lasku on joko päivätty väärin (niinkun usein ymmärtääkseni toimitaan) tai jaettu viiveellä? Kyseisessä laskussa ei kyllä mainittu laskuhuomautusajasta mitään.
 
Ymmärtääkseni riitautettua osaa laskusta ei oo pakko maksaa ja firma ei voi riitautettua osaa periä ennen asian selvittämistä? Onks näin vain oonko ymmärtänyt väärin?

jotenkin meni luotto tuohon yritykseen.ei tollasia saa käydä ja nyt on asian hoitaminen kestäny pitkään....
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X