PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: nyt lähdetään etsimään uutta autoa  (Luettu 31907 kertaa)

oikan

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 677
  • Karma: +0/-0
Vs: nyt lähdetään etsimään uutta autoa
« Vastaus #63 : Kesäkuu 05, 2012, 14:07:11 ip »
ei oo nissanille omia osioita joten päätin tähän jatkaa.

Joko on viat korjattu ja leimattu?

Näyttäisi olevan leima ajalle 23.5.2012 - 2.5.2013.


Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: nyt lähdetään etsimään uutta autoa
« Vastaus #64 : Kesäkuu 05, 2012, 15:18:47 ip »
ei oo nissanille omia osioita joten päätin tähän jatkaa.

Joko on viat korjattu ja leimattu?

Näyttäisi olevan leima ajalle 23.5.2012 - 2.5.2013.



hyväveli kerhon perkeleet ne vaan on kiinnostuneita.
pitääkin ottaa itsekkin muutama juttu selville.
suksisitte suosiolla vittuun koko htt porukka täältä.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Ville

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 235
  • Karma: +0/-0
Vs: nyt lähdetään etsimään uutta autoa
« Vastaus #65 : Kesäkuu 28, 2012, 05:06:10 ap »
5-vaihde, yleensä noille kilsoille jo vaihdettu terve loota, tai korjattu entinen....
Joo pakolisia hitsauksia noissa riittää.... Ja se laturi/alipaine pumppu viritelmä, yleensä hajoaa joka talvi kovilla pakasilla, laturin ja pumpun välinen stefa pettää ja pukkaa öljyt laturiin!
Porisin asiasta kerran nissanin huollossa, mut asentaja ei ollut "kuullut" asiasta koskaan!
Muutoin kelpopeli ajella on....!
Yhden synnyn tiedän, mikä hieman tihkui naftaa pumpun painepäästä, suoraan startin päälle, niin että hiilet suli startista, ei haitannut menoa, kun tehtiin staartin päälle suojalevy viritelmä.
Pumppu ei kehittänyt ilmoja, vaikka tihkuikin hyvin olemattoman verran!


5 vaihteen saa rikki vain "taloudellista" ajotapaa noudattamalla, eli jurrataan vitonen silmässä viittä-kuuttakymppiä. Lootassahan on vitosen rattaalle roiskevoitelu, joka ei voitele alle 80km/h nopeudessa kunnolla. Itse tiedän sukulaiselta kotipaikkakunnaltani Rovaniemeltä Vm 87 olevan farmari B12 korimallin bensasunnyn, johon ei ole vaihdettu ikinä vaihteistoa, eikä myöskään hitsattu mistään, vaikka on ajettu tällä hetkellä noin 510000. Korin hyvä kunto johtuukin omalta osaltaan siitä kun ei ole pahemmin ajettu suolateillä..

tuokaa se tänne etelään suola-ukon hellään huoltoon ni saatte hitsailla.
tasa-asvo suomalaisille: suola-ukko myös rovaniemelle!

Löysinpäs sen Sunnyn nettiautosta: http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/4039877 Näköjään 64tkm pyörähtänyt mittariin joulu 2010- heinäkuun 2011 aikana. Luja auto kaiken kaikkiaan. Nyt odottelee museoikään pääsyä isäni tallissa.

Eilen 27.6. pyörähti Sunnyn mittariin 635tkm. Työmatkoista Oulusta Leville kertyy kilsoja. Vaihdeloota antaa patinoitumisen merkkejä, sillä pakin ja joskus kakkosen kytkeytyminen pikkuvauhdissa vaatii voiman käyttöä. Öljyä kuluu puoli litraa tuhannelle, eli aika kohtuullisesti ajomäärään nähden. Hitsaamaan joutui kesäkuun katsastukseen kuskin puolen helman takapäästä ensimmäisen kerran peukalonpään kokoisen reiän. myös pyöränkaarissa on pikku ongelmia ollut, mutta ne voi ehkäistä kun pesee vesiletkulla sormen avulla ainakin keväisin plussakeleillä suolat pois kaarenreunoista ja pyöränkoteloista. Auto siis Nissan Sunny B12 Wagon 1.6 Vm: 86 Ns Lapinauto. JapsiNissanRocks!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2012, 05:13:46 ap kirjoittanut Ville »
Nissan Almera Sensation 1.5 2003

Ville

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 235
  • Karma: +0/-0
Vs: nyt lähdetään etsimään uutta autoa
« Vastaus #66 : Kesäkuu 28, 2012, 05:20:05 ap »
5-vaihde, yleensä noille kilsoille jo vaihdettu terve loota, tai korjattu entinen....
Joo pakolisia hitsauksia noissa riittää.... Ja se laturi/alipaine pumppu viritelmä, yleensä hajoaa joka talvi kovilla pakasilla, laturin ja pumpun välinen stefa pettää ja pukkaa öljyt laturiin!
Porisin asiasta kerran nissanin huollossa, mut asentaja ei ollut "kuullut" asiasta koskaan!
Muutoin kelpopeli ajella on....!
Yhden synnyn tiedän, mikä hieman tihkui naftaa pumpun painepäästä, suoraan startin päälle, niin että hiilet suli startista, ei haitannut menoa, kun tehtiin staartin päälle suojalevy viritelmä.
Pumppu ei kehittänyt ilmoja, vaikka tihkuikin hyvin olemattoman verran!


5 vaihteen saa rikki vain "taloudellista" ajotapaa noudattamalla, eli jurrataan vitonen silmässä viittä-kuuttakymppiä. Lootassahan on vitosen rattaalle roiskevoitelu, joka ei voitele alle 80km/h nopeudessa kunnolla. Itse tiedän sukulaiselta kotipaikkakunnaltani Rovaniemeltä Vm 87 olevan farmari B12 korimallin bensasunnyn, johon ei ole vaihdettu ikinä vaihteistoa, eikä myöskään hitsattu mistään, vaikka on ajettu tällä hetkellä noin 510000. Korin hyvä kunto johtuukin omalta osaltaan siitä kun ei ole pahemmin ajettu suolateillä..

tuokaa se tänne etelään suola-ukon hellään huoltoon ni saatte hitsailla.
tasa-asvo suomalaisille: suola-ukko myös rovaniemelle!

Löysinpäs sen Sunnyn nettiautosta: http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/4039877 Näköjään 64tkm pyörähtänyt mittariin joulu 2010- heinäkuun 2011 aikana. Luja auto kaiken kaikkiaan. Nyt odottelee museoikään pääsyä isäni tallissa.

Eilen 27.6. pyörähti Sunnyn mittariin 635tkm. Työmatkoista Oulusta Leville kertyy kilsoja. Vaihdeloota antaa patinoitumisen merkkejä, sillä pakin ja joskus kakkosen kytkeytyminen pikkuvauhdissa vaatii voiman käyttöä. Vitoselle vaihdettu vasta 90 mittarivauhdissa niin kestää. Öljyä kuluu puoli litraa tuhannelle, eli aika kohtuullisesti ajomäärään nähden. Hitsaamaan joutui kesäkuun katsastukseen kuskin puolen helman takapäästä ensimmäisen kerran peukalonpään kokoisen reiän. myös pyöränkaarissa on pikku ongelmia ollut, mutta ne voi ehkäistä kun pesee vesiletkulla sormen avulla ainakin keväisin plussakeleillä suolat pois kaarenreunoista ja pyöränkoteloista. Auto siis Nissan Sunny B12 Wagon 1.6 Vm: 86 Ns Lapinauto. JapsiNissanRocks!
Nissan Almera Sensation 1.5 2003