PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Luinpas tässä paikallisen jäteaseman ohjeita  (Luettu 5384 kertaa)

Jooo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 20
  • Karma: +0/-0
Luinpas tässä paikallisen jäteaseman ohjeita
« : Marraskuu 06, 2011, 03:39:59 ap »
Ensinnäkin pisti silmään tämä:
"Laitteiden tulee olla pääsääntöisesti ehjiä."

Mitäkäs hittoa tulee silloin tehdä jos mulla on vaikka rikkinäinen videonauhuri?
Metsäänkö se pitäisi muka heittää?

Sitten toisekseen...
"- osittain tai kokonaan purettuja laitteita ei vastaanoteta SE-romuna "

Mulla on tossa pari tietokoneenraatoa josta on sivupellit hukassa ja joista olen purkanut ne osat joita tarvitsen, niin nekö sitten ei olekkaan enää SER-jätettä?
Samoin löytyy pari virtalähdettä josta olen tuulettimet ottanut uudelleenkäyttöön, lasketaanko nekin osittain puretuiksi laitteiksi?


Rahastusta tuntuu olevan tämä kierrätyskin...

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Luinpas tässä paikallisen jäteaseman ohjeita
« Vastaus #1 : Marraskuu 06, 2011, 07:06:29 ap »
Itse olen ainakin saanut vialliset kuusakoski Oy pisteeseen ja Patinaan tai jopa muihinkin .
Ei kylläkään mitään super isoja eriä mutta kyllä ne keräykseen saa vaik olis ottanut osiakin.
Joskus kyllä piti rähistä tuosta .
Tuo on lähinnä yrityksiä silmällä pitäen laadittu tuo juttu mutta siinä ei valitettavasti ole otettu huimioon harrastelijoita joilta usein tulee sitä hieman puuttuu tuotteesta kamaa hylkyyn.
Mutta ainakin lahdessa pääsee ihan lain suosittelemalla tavalla eroon kamoista että ei siinä mitään.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: Luinpas tässä paikallisen jäteaseman ohjeita
« Vastaus #2 : Marraskuu 06, 2011, 11:37:10 ap »
Vähän on huvittavat ohjeet, jos niitä alkaa ajatuksella lukemaan ja tulkitsemaan.

Eikös jokaisessa laitteessa ja vehkeessä ole jo tuo kierrätys yms maksut maksettu jo kun laite, aparaatti yms ostettu. :-\
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Luinpas tässä paikallisen jäteaseman ohjeita
« Vastaus #3 : Marraskuu 06, 2011, 21:11:24 ip »
tästä lähin ihan vittuillaakseni vien vain pelkkiä tyhjiä koppia, perseestä tämmönen..