PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ehdotus radioon liittyen !  (Luettu 10548 kertaa)

Randy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 237
  • Karma: +0/-0
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2008, 18:30:19 ip »
Jos vaikka jokainen tallentais itse Pasiradion lähetyksiä niin tahtoessaan. Paljon järkevämpää ja ennen kaikkea paljon mahdollisempaa.

Aivan itellä menee streamsripperillä talteen jos en jaksa sillähetkellä kuuntelee. Seuraavana päivänä on hyvä kuunnella lähetys loppuun ja onhan tuo mukavaa viihdettä autolla ajaessakin.


Ei ole iso juttu heittää omalle koneelle,...  ;D ;D ;D

Tässä kuuntelen pätkiä "eilisestä" vai olikohan se toissa päiväisestä lähetyksestä(?) Päivän "perhoset" menee niin ettei niitä ehdi aina huomaamaan, -muistamaan "mitä minäkin pvän tapahtui"!
Se on kait tuon "naamarin syytä", enhän mä sen takaa mitään ole nähnyt, vielä tänäänkään!  ;D

Tänään kuulee naapurikin tätä! ;D 8) ;D ;D ;D

Eiköhän naapurikin siitä tykkää, tai sit oppii tykkäämään!  ;D
Itse kanssa tallennan, ainakin osan lähetyksestä,sitten kun nukkumatti tuntuu tulevan kylään.

pave

  • Vieras
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #8 : Toukokuu 02, 2008, 19:01:01 ip »
Jos vaikka jokainen tallentais itse Pasiradion lähetyksiä niin tahtoessaan. Paljon järkevämpää ja ennen kaikkea paljon mahdollisempaa.

Aivan itellä menee streamsripperillä talteen jos en jaksa sillähetkellä kuuntelee. Seuraavana päivänä on hyvä kuunnella lähetys loppuun ja onhan tuo mukavaa viihdettä autolla ajaessakin.


Ei ole iso juttu heittää omalle koneelle,...  ;D ;D ;D

Tässä kuuntelen pätkiä "eilisestä" vai olikohan se toissa päiväisestä lähetyksestä(?) Päivän "perhoset" menee niin ettei niitä ehdi aina huomaamaan, -muistamaan "mitä minäkin pvän tapahtui"!
Se on kait tuon "naamarin syytä", enhän mä sen takaa mitään ole nähnyt, vielä tänäänkään!  ;D

Tänään kuulee naapurikin tätä! ;D 8) ;D ;D ;D

Eiköhän naapurikin siitä tykkää, tai sit oppii tykkäämään!  ;D
Itse kanssa tallennan, ainakin osan lähetyksestä,sitten kun nukkumatti tuntuu tulevan kylään.


Meillä tässä talossa on ihan jees jengii,... vanhimmat äijät, jotka käy lenkkisaunassa on 82-85 vuotiaita (pari hemmoo, jotka olleet sodassakin, niin heidän kanssaan pari tuntia menee saunassa mukavasti). No, tietysti nuorempana olen esitellyt itseni, -myös kaverini (Pasihan käy aika usein meillä että naapuritkin ovat sen huomanneet). No, nyt sitten tää yläkerran naapuri (85 -v, entinen pankinjohtaja) on kiinnostunut tietokoneista. Olen jeesannut hänet netin saloihin! Kaiken kaikkiaan taloyhtiön keski-ikä pyörii n. 60 v., (muutama vähän nuorempi perhe) 60 huoneistoa, (alkuasukkaitakin on parikymmentä). Tässä päiväs aikaan ei ole niin kauheesti ollut väliksi, "kehuvat" vaan!
Sen verran tietysti, ettei nyt mitään kiusaa. Yläkerran "pappa" kauppasi jo asuntoaan mulle,... (yhdistetty 3h+k ja 2h+k) haluais lähtee asustelee johonkin, jossa ois SÄPINÄÄ!  ;D
Oltiin yhtä aikaa keinonivel-leikkauksessakin,... lääkettä oli,... konjakkia ja brandia. :P
Harvoin nää kaikki "pöntöt" paukkuu yht`aikaa,... tehoja en ole laskenut, mutta n. 20 kajaria pälpättää, vaikka samaan aikaan! Asuin tossa alakerrassa aiemmin. Sinne rakentelin kunnon pelit,... Fiat 600,... sen kokoisia kottaraispönttöjä. Nyt ei ihan niin mahtavia,... mut äänen pitää tuntua ja sen ei pidä huutaa, vaan kuulua!

Nerola

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
  • Karma: +0/-0
    • Nerokala.com
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2008, 22:24:15 ip »
Itse yleensä tallennan VLC playerilla, jonka voi ladata tuolta: http://www.videolan.org/vlc/

Tuskinpa mikään parhain on tallentamiseen (en tiedä miten käyttäytyy katkoissa yms), mutta ihan mukavan simppeli laittaa talletus päälle tuolla wizardilla. Laitan nyt jonkunlaiset ohjeet tähän jos nyt jotakuta auttaa:

  • Eli File > Wizard
  • Sieltä ensimmäisenä valitsee Transcode/Save to file ja next.
  • Seuraavaksi valitaan input stream eli Select a stream ja siihen lootaan pasiradion streamin urli eli sen minkä löytää tuolta http://radio.viheraho.info/ eli esim. http://viheraho.com/pasiradio.m3u ja next.
  • Sitten transcode eli tässä tapauksessa ruksitaan tuo Transcode audio. Codeciksi laitan itse yleensä MP3 ja bitrateksi 128 kb/s millä tuo näyttää lähetys tulevan ja sitten next.
  • Seuraavana on encapsulation format ja tässä on yleensä RAW valittuna ja sen itseki laitan eli next vaan ellei jotain fiksumpaa tiedä.
  • Viimeiseksi sitten valitaan, että minne tallennetaan eli valitse joku kansio vaan minne tahdot filun tallentaa ja tiedostonimeksi kirjoittaa jonkun pasiradio04_05_2008.mp3 tai mitä nyt ikinä haluaakaan ja sitten vaan finish.

Pitäisi sitten filun iloisesti kasvaa ja lähetyksen tulla talteen kunnes menee poikki. Jollain säädöllä saa varmasti samalla kuulumaankin tuon samaan aikaan. Toivottavasti nyt jollekin oli iloa. Saa vapaasti korjailla jos jollakin parannettavaa ohjeisiin. ::)

Ja muistakaa, että tallenteet vain omaan käyttöön!




zipob

  • Vieras
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2008, 22:53:51 ip »
Sitten transcode eli tässä tapauksessa ruksitaan tuo Transcode audio. Codeciksi laitan itse yleensä MP3 ja bitrateksi 128 kb/s millä tuo näyttää lähetys tulevan ja sitten next.

Ihan turhaa sitä on transkoodata kun se mp3:sta on jo valmiiksi. Ei siinä huonone kuin laatu ja menee prosessoritehoa hukkaan...

Penamies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 470
  • Karma: +0/-0
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2008, 22:57:05 ip »
Ennen kuin uni tulee palloon niin viskasen Nerolan neuvon perään suuntaa antavaa vinkkiä: File -> Open network stream ja Advanced options -lootasta Stream/Saveen ruksi jotta saa Settings-nappulan esille. Sitä klikkaamalla saa valita paikallisen soiton (Play locally) ja tiedostoon tallentamisen. Saatte arpoa nuo muut asetukset, tekisin sen itse jos ei tarvisi huomenna töihin mennä. ;)

Tuli vaan mieleen kun joskus streamasi TV-kortilta kuvaa verkkoon VLC:llä niin näki samalla mitä verkkoon lähti.

oikan

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 677
  • Karma: +0/-0
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #12 : Toukokuu 08, 2008, 21:50:23 ip »
mä tallennan suoraan striimin mountpointista koneelle, ei tarvii kikkailla minkään ohjelmien kanssa eikä tallennus lopu, jos tulee katkos. wgetillä saa helpoiten, hätätapauksessa selaimellakin onnistunee.  ::)

shoutcast-palvelimelta mountpointin saa ;stream.mp3 osoitteen perään, eli esim http://62.237.6.9:8000/;stream.mp3 . taitaa toimia pelkkä puolipistekin ;) Wget tallentaa oletuksena shoutcast-striimin index.html nimellä, mutta voi muuttaa jälkeenpäin.


http://en.wikipedia.org/wiki/Wget

wgetin binäärit Windowsille: http://users.ugent.be/~bpuype/wget/
graafinen käyttöliittymä Windowsille: http://www.cybershade.us/winwget/
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2008, 21:52:33 ip kirjoittanut oikan »

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: Ehdotus radioon liittyen !
« Vastaus #13 : Toukokuu 08, 2008, 23:33:04 ip »
Hyvä tietää, että on olemassa ohjelmistot, jolla ohjelma voidaan tallentaa, jos ei jaksa koko lähetystä loppuun asti kuunnella.

Miten monta megaa tuollainen esimerkiksi tunnin tallennus vie?  Ei ilmeisesti hirveitä,kun pelkkää ääntä?? :-\
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.