PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasin haukkuma munapääristeys  (Luettu 17580 kertaa)

pave

  • Vieras
Pasin haukkuma munapääristeys
« : Huhtikuu 16, 2008, 23:04:56 ip »
Tässä foto siitä Lahden vittumaisimmasta risteyksestä.

Mytäjäinen! Jossa sattuu ja tapahtuu, joka viikko 1-2 kolaria.

jormak

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 550
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2008, 11:40:20 ap »
Ihan hyvä risteys  :)  Olen itsekkin siinä kolariin joutunut kun valot olivat vilkuillla. Syy ei ollut minun kuitenkaan, matka keskeytyi kuitenkin.
Hälytysajoneuvoille muuten kytketään liikennevalot aina päälle kun lähtevät menemään kohti päijät-hämeen keskussairaalaa tms.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2008, 11:42:14 ap kirjoittanut jormak »
TV:stä tuttu Arto: Jormak on nyt sitten aikansa ydinasiasta mitään tietämättömänä nettimiliisinä nolanut itsensä enemmän kuin miliisitakinnapit kestää . .

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #2 : Huhtikuu 17, 2008, 12:09:40 ip »
Ihan hyvä risteys  :)  Olen itsekkin siinä kolariin joutunut kun valot olivat vilkuillla. Syy ei ollut minun kuitenkaan, matka keskeytyi kuitenkin.
Hälytysajoneuvoille muuten kytketään liikennevalot aina päälle kun lähtevät menemään kohti päijät-hämeen keskussairaalaa tms.

Hyvässä risteyksessä on turvalliset liikennevalo ohjelmat.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

pave

  • Vieras
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #3 : Huhtikuu 17, 2008, 20:27:50 ip »
Hälytysajoneuvoille muuten kytketään liikennevalot aina päälle kun lähtevät menemään kohti päijät-hämeen keskussairaalaa tms.

...
näin olen ymmärtänyt ja joskus tuota ihmetellytkin. Sillä, jos lanssi lähtee Möysästä keskustaan päin, niin valo-ohjatut risteykset "tutkalla" ja sit siinä pahimmillaan seisotaan 2-3 min., ajavat ns. vihreää aaltoa. En tiedä mutta kymmeniä kertoja, niin aamuruuhkassa kuin iltapäivä ruuhkassa tulee "hälyytyksiä" ja silloin liikene puuroutuu jopa 5 min., ja jos on paloautot liikenteessä niin sitten ollaankin "sekasin". Isot autot ajelee väärällä kaistalla, kaistakorokkeiden yli ja jalkakäytävillä, pillit soiden ja helvetilliset TORVET. Syynkin olen huomannut, mutta en nyt mainitse sitä "kirosanaa"! Ja muutaman kerran olen ollut näkemässä kun lanssi vetää kolarin keskustassa (joko lanssikuski aja päälle tai jäävät alle).

Randy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 237
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2008, 09:07:37 ap »
On kyllä mielenkiintoinen paikka aamu- tai iltapaiväruuhkassa jos valot sattuvat vilkuttamaan keltaista.

Mutta eikös nyt ole se päätös lyöty lukkoon Launeen ohitiestä? Saas nähdä koska sitä aletaan ensinnäkin rakentaa
ja koska lienee sitten valmis, silloin siirtyy ainakin suurin osa raskaan liikenteen läpi-ajosta pois kaupungin keskustasta.

Kovahan se oli kädenvääntö Launeen ja Renkomäen linjausten välillä.

pave

  • Vieras
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #5 : Huhtikuu 27, 2009, 14:50:43 ip »
ESS.fi-kysely: Mytäjäisten risteys vaarallisin
25. huhtikuuta 2009

Tutkittujuttu .. munapääristeys on lahden vaarallisin ..

Mytäjäisten risteystä pidetään liikenteen suurimpana vaaranpaikkana Lahdessa.
Tämä ilmenee ESS.fi:n verkkokyselystä, jossa peräti viidennes vastaajista mainitsi Mytäjäisen kaupungin vaarallisimpana risteyksenä. Mytäjäisten risteyksen tekee vastaajien mielestä vaaralliseksi niin kova vauhti kuin vanhoilla vihreillä ja päin punaisia ajo. Myös vilkas rekkaliikenne pelottaa.
Vaarallisiksi koettiin yleisesti myös monet Lahden keskustan pääkaduilta, Vesijärvenkadulta, Aleksanterinkadulta ja Lahdenkadulta, erkanevat risteykset.
Kolme neljästä vastaajasta oli sitä mieltä, että Lahdessa on paljon vaaranpaikkoja. Neljännes piti Lahden liikennettä turvallisena.
Kyselyyn vastasi 113 henkilöä. Vastaajista puolet oli naisia, puolet miehiä. 35-55-vuotiaita oli yli puolet vastanneista. Yli 55-vuotiaita oli yli neljännes. Vajaa neljännes vastanneista edusti alle 35-vuotiaita. Kolmella neljästä vastaajasta oli ajokortti.

Vastaajien kommentteja Lahden liikenteen vaaranpaikoista:

- Linja-autoaseman ympäristön kaikki risteykset ovat enemmän tai vähemmän pelottavia - ajokaistamerkinnät eivät näy ja kaistat alkavat ja päättyvät oudosti. Tosin, kyllähän lahtelainen itse tietää minne on menossa ja sen pitäisi varmaan riittää

- Vaaranpaikkoja on monia... Mytäjäinen, Holman liikenne ympyrä on muuttunut hankalammaksi uuden Prisman myötä. Liikenneympyrät tai kiertoliittymät mitä ne nykyisin ovat ovat yllättävän vaikeita autoilijoille ihmetyksekseni... Pelissäänöthän ovat selvät vaistat liittymässä jo kiertävää ja vilkutat ulos vai olenko ymmärtänyt jotain väärin???

- Launeen Citymarketin ja Prisman liittymät ovat huikeita sirkuksia

- Jatkuvasti liikkuessa saa pitää neljä silmää auki!

- Suurimman vaaran aiheuttavat autoilijat, jotka eivät vain piittaa muista liikenteessä olevista. Vauhdin pitäisi olla sellainen, että pystyy pysähtymään, jos joku astuu suojatielle. Täällä sellainen on vain itsemurhakandidaatin hommaa.

- Juuri Mytäjäisten risteyksessä kun autoilijat menevät punaisia päin. Em. risteyksessä on myös välillä huikeaa poikittaisliikennettä kun huomataan juuri ennen valoja, että ollaan väärällä kaistalla (lähinnä itäänpäin suuntautuva liikenne...) Valtatie 12 rekkaliikenteen kanssa on välillä henkeä salpaavaa.

- Toinen lähes yhtä vaarallinen on Möysän liikennejakaja. Se tulisi muuttaa normaaliksi liikenneympyräksi, jossa ympyrässä ajavalla on etuajo-oikeus. Liian moni autoilija "unohtaa" käyttää suuntamerkkiä ympyrästä poistuttaessa. Joidenkin autoilijoiden olen nähnyt vilkuttavan vasemmalle ympyrässä ajaessaan ja poistuessa suuntamerkki jää näyttämättä.

- Pyöräillessä ja kävellessä tulee jatkuvasti vaaran paikkoja ympäri Lahtea. Autoilijat eivät huomioi ollenkaan kevyttä liikennettä ja kärkikolmion merkitys ei koske autolijoita varmaan ollenkaan.

- Mytäjäisten risteys vilkuilla -> kolari 3 kertaa, Niemenkatu risteys vilkuilla -> kolari 2 kertaa itse nähtynä, en osallisena. Läheltä piti tilanteita laskematon määrä

- Autoilijat eivät välitä suojateitä. Autoilijoille ja jalankulkijoidelle samanaikaisesti palavat vihreät valot ovat kaikkein pahin asia. Tutuissa liikennevaloissa menen punaisia päin liikenteen niin salliessa. Vihreillä ylittäminen on yleensä vaarallisempaa.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

.. sekä!

Poliisi: Aleksin ja Veskun risteyksessä mällättiin useimmin

Aleksin ja Veskun risteyksessä sattui Lahdessa viime vuonna eniten kolareita, ilmenee poliisin tilastoista.
Seuraavaksi eniten mällättiin Veskun ja Hämeenkadun, Aleksin ja Rauhankadun ja Hollolankadun ja Ahvenistonkadun risteyksissä.
Kaikkiaan poliisi kirjasi viime vuonna vilkkaimmissa kolaripaikoissa 29 onnettomuutta. Vilkkaimmat onnettomuusristeykset sijaitsivat keskustan ja Launeen alueella. Poliisin tilastot eivät kuitenkaan kerro koko totuutta, sillä jopa reilusti yli puolet onnettomuuksista sovitellaan osapuolten kesken onnettomuuspaikalla ilman poliisin puuttumista asiaan.
Poliisi kirjasi puolet kolareista liikennerikkomuksina, puolet liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Liikennerikkomuksesta kirjoitettiin yleisimmin kirjallinen huomautus, harvoissa tapauksissa sakko. Yleisimpiä kolareihin johtaneita liikennerikkomuksia olivat riittävän etäisyyden pitämättä jättäminen, kolhaisu, oikaiseminen, ei pysytä kaistalla tai ajetaan liian kovaa tai punaisia päin.
Liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kirjoitettiin pääasiassa sakko.
Lahden alueella kolareissa loukkaantui viime vuonna kaikkiaan 135 henkilöä.

Panda

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 233
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasin haukkuma munapääristeys
« Vastaus #6 : Huhtikuu 27, 2009, 17:17:57 ip »
Toi on oikea munapääristeys. Ei helv tulee peet housuun kun valot vilkulla...