PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Italialaisministeri pakolaisista: "Lastaisin ne laivaan ja lähettäisin takaisin"  (Luettu 30389 kertaa)

perse-erkki

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1285
  • Karma: +0/-0
Löysitkö Panula sen?
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.

SpiT420

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 191
  • Karma: +0/-0
Syy siihen lienee siinä että firmat perustaa näitä call centereitä sinne missä työvoima on halvinta. Näinhän se menee. Ei munkaan palkalla mersuja ostella. Ruoka sun muut on täällä halpaa, ja jopa viinaa saa halvalla ruokakaupasta  ;D

Ja tosta solusta.. Teleperformance tosiaan tarjoaa ulkomailta tulevalle duunarille tuon solukämpän. En nyt halua vittu kuulostaa miltään TP mainokselta, mutta näin tekevät. Pakkohan tänne ei ole kenenkään tulla.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
En löytänyt Eki. Ja toi TP on ilmeisesti Teleperformance Portugali jotain.

Muuta minulla ei ole tätä vastaan kun se, että luvataan työpaikkoja ja samalla suurinpiirtein leimataan suomalaiset laiskoiksi ja työtävältteleviksi pummeiksi - loispummeiksi jne. - kun on niin hyvät sosiaalietuudet. Mutta tämä nyt ei ole suoraan suunnattu spitille. Älä ota tätä henkilökohtaisesti.

Meillä riittää täällä kotimaassakin nämän asian hoitajat ja tappouhkaukset tulee tarvittaessa. Kysymys on siis maapalloistumisesta ja siitä, että työvoima kulkee sinne-tänne, vailla todellista suuntaa. Huippujätkät menee jonnekin ja meille tulee marjanpoimijat Kiinasta.

Jos kuitenkin löytyy menolippu ja paluulippu avoimella päivämäärällä, ja työpaikka onnistuu, niin tulen sinne. Palkan pitää riittää yksiöasumiseen ja kohtuullisen vaatimattomaan elintasoon. Tämä on lupaus. Minä olen käynyt kauempanakin.

Kirjallinen englanti on erittäin hyvä, puhunkin hyvin kun harjoittelen vähän eli pari päivää. Sama menee varmaan niillä neekereillä jotka tulee sen salmen halki pikku paateissaan...

Viestiä SMS jos onnistuu: +358 45 67 57 617 kellon ympäri.

SpiT420

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 191
  • Karma: +0/-0
Palkkataso on Portugalissa huono, varsinkin jos sitä vertaa Suomeen. Itse saan tuolla palkkaa 1090e/kk miinus verot. En toki asu yksin joten tullaan toimeen. Tuo Teleperformancen tarjoama solukämppä sopii loistavasti niille ketkä eivät aio jäädä tänne asumaan vaan tulevat vain joksikin aikaa töihin. Siinä on halpaa asua ja jää taskuunkin rahaa. Jos taas meinaa ihan asumaan jäädä niin tuo palkka ei riitä. Näissä Call Center hommissa suomalaisille maksetaan 300e/kk "kielibonusta" koska suomenkielen taitoisia on täällä toki vaikea löytää. Paikalliset tienaa tossa samassa firmassa vitusti vähemmän. Eli suosittelen jos tulee käymään, en jos haluaa tulla asumaan.

Systeemit on täällä perseestä. 2 vuotta oon ehtiny ite asumaan täällä ja olen vaan tyytyväinen että jotain duunia on  :)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Kiitti tiedoista, oothan ihan reilu kuiteskin.

Suomessa nimittäin ei 1090 brutto-euroa riitä elämiseen, kun toimeentulotuki on luokkaa 740e + sähkö + terveydenhuolto julkisella puolella sekä kotivakuutus. Tämä on siis absoluuttinen minimi jolla voi tulla toimeen.

1090 jää käteen 80% eli 870 euroa. Varmuudella tiedän että joku peruselintarvike tai hyödyke ei maksa siellä niin paljon kuin täällä. Ja lämmitykseen ei mene rahaa niin paljon. Valo myös.

Mutta nämä on tietysti stereotypioita ja todellisuus voi olla ihan jotain muuta. Hei, kohta Suomikin tulee makselemaan teidän velat poies!  ;D


SpiT420

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 191
  • Karma: +0/-0
Kiitti tiedoista, oothan ihan reilu kuiteskin.

Suomessa nimittäin ei 1090 brutto-euroa riitä elämiseen, kun toimeentulotuki on luokkaa 740e + sähkö + terveydenhuolto julkisella puolella sekä kotivakuutus. Tämä on siis absoluuttinen minimi jolla voi tulla toimeen.

1090 jää käteen 80% eli 870 euroa. Varmuudella tiedän että joku peruselintarvike tai hyödyke ei maksa siellä niin paljon kuin täällä. Ja lämmitykseen ei mene rahaa niin paljon. Valo myös.

Mutta nämä on tietysti stereotypioita ja todellisuus voi olla ihan jotain muuta. Hei, kohta Suomikin tulee makselemaan teidän velat poies!  ;D



No suomessa on sentään keskuslämmitys, täällä siitä ei oo tietoakaan  ;D Täällä on sinänsä ihmeellinen systeemi että vero% on 8, mutta sosiaaliturvamaksuja menee palkasta noin 20%, riippuen tuloista.
Keravan sossussa asioineena tiedän kyllä noi vittuilut mitä sieltä saa. Ja en tiiä siitä makseleeko Jyrki Käteinen tänne rahaa jossain vaiheessa, toivottavasti ei. Eikä sitä täällä porukka edes halua.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Mulla olisi tuosta negroidisista piirteistä klippi. Pitää laittaa jossain vaiheessa jakeluun.

http://www.youtube.com/watch?v=-apArLTbAuA

Testailin PowerDirectoria ja näyttäisi toimivan. Yhtään hyvää videoeditointisoftaa ei ole kuitenkaan vielä löytynyt. Näyttää käyttöliittymä vähän Corelin vastaavalta. Mikä ihme kun ei voi tehdä toimivaa näkymää.

Cyberlink erottuu kuitenkin edukseen siinä, ettei kaadu ja tuhlaa prosessoriaikaa. Koitapa ladata vaikka tunnin pätkä Adobe Premiereen niin menee tunti ennenkuin pääset editoimaan... Varmaan Adobe olisi hyväkin, jos olisi huippukone ja ei tarvitsisi ladata 20 ohjelmaa sen Premieren kaveriksi.