PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!  (Luettu 4676 kertaa)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut

Jame-78

  • Vieras
Vs: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2011, 23:07:02 ip »
Työkkärissä kysyin aiheesta niin sanoivat ettei heillä ole mitään 0900 koodia. Itse olen 02 koodin alla. Kohdassa 02 kerrotaan että saattaa olla oppimiskykyinen eli koulunpenkkiä saattaa tyrkyttää työllistymisen vaihtoehdoksi.

Olisi todella hienoa että kaikille työttömille annettaisiin mahdollisuus koulupaikkaan. Itse menisin lukemaan tähtitiedettä, oikislääkistä... Jotain sellasta missä palkka on kohdillaan eli tuottamatonta työtä josta palkanmaksaja on jokin taho, valtio tai EU?

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2011, 23:58:29 ip »
Saatat olla ns. etuusasiakas tai sitten se toinen ryhmä mikä tuossa raportissa mainitaan.

Muutos tuli vastikään joten en tiedä itsekään omaa statustani. Loppuvuodesta selviää oma statukseni.

Minulle kävisi vallan mainiosti opiskeluun tähtitiede eli astronomia tai lakitieteellinen mutta niitä ei ole täällä missä asun. Niitä hommia mitä pystyisin tekemään ilman koulutusta niin ei ole tarjolla.

Edellytys olisi se, että minulle maksettaisiin ja turvattaisiin asuminen nykyisessä 336,38 euroa kuussa maksavassa asunnossa koko opiskeluni aijan ja sama toimeentulo kuin nyt työttömänä. Mutta näinhän ei voi tehdä koska laki estää sen.

Kokeilkaapa elää n. 13 eurolla päivässä - jos haluatte opiskella niin raha tippuu puoleen. Olisiko mahdollista ajatella tilannetta niin, että minun ei tarvitsisi muuttaa tästä 11 vuotta palvelleesta erittäin edullisesta vuokrahuoneistosta opiskelija-asuntolaan sen takia että saisin ruokarahan entiseen malliin?

Opiskelijan toimeentulotuki on nimittäin pienempi kuin aikuisen koska oletetaan että opiskelija asuu halvassa opiskelijaluukussa. 150 euroa kuussa putoaa tulotaso jos elän niinkuin tähän asti. Myöskin tarvitsen jokapäiväisen bussikortin joka taitaa olla jo 60 euron hinnoissa per kuukausi.

Kesällä odotetaan myös työn tekemistä jota en ole saanut edes työvalmentajan intensiivisellä avustuksella 6kk kestäneen jakson aikana. Kertaakaan en päässyt edes haastatteluun. Minulle kerrottiin myös työkkärissä että olen kärkikaartia työnhakijoissa käytyäni tämän jakson. Siitäkään huolimatta ei pääse edes haastatteluun. Minä osaan tehdä hakemukset ja olen aktiivinen ja osaan hommat. Onko se tosiaan niin, että kun ei pääse edes kesätöihin vanhaan paikkaan, niin joutuu olemaan sitte opiskelun aikana työttömänä ja sossu ei maksa rahaa ja opintoetuuksia ei saa. Opintotukea kuitenkin pitää ottaa täysimääräisesti ja se pitää maksaa takaisin lähtien 1-2 vuoden kuluttua valmistumisesta. Kuka takaa että olet töissä silloin ja pystyt hoitamaan ne massiiviset velat jotka olet pakoitettuna joutunut ottamaan? Opintorahapakettihan on juuri tuollainen että pakko ottaa lainaa. Karhu kun käy ovella niin siinä ei paljon kiinnosta että oletko päässyt työhön vai et. Luottotiedot menee ja et saa nettiä, puhelinta, mitään. Kataisella näkyy ilmeisesti olevan omat säännöt, kun on pari tonnia vielä opintolainaa maksamatta. Mies on vittu pääministeri ja on vielä opintolainaa maksamatta.

Käykää ihmeessä jostain hakemassa parempi työntekijä normi työntekijähommiin kuin minä, niin totean että on jotain opittavaa ja menen kouluun sitten ja muutan tämän helvetin kämppäni johonkin 1:een huoneeseen ja siellä on yhteiskeittiö ja vessa.

Töinä käyvät varastotyöt, konttorityöt - perushommia. Paperimiehenä olen ollut viime 15 vuotta määräaikaisena, joten varmaan joku paperin homma kävisi myös. Kunhan vaan olisi sellainen, että minun ei tarvitsisi jollekin 20-vuotiaalle räkänokalle työhönottajalle esittää papereita joissa sanotaan että osaan puhua mahdollisimman hyvin paskaa ja olen sen takia pätevä ja olen lukenut vitun monia kirjoja joissa oppii sen paskan puhumisen taidon niinkuin esim. J. Sarasbuo.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2011, 00:19:52 ap »
Sähköhommat kiinnostaa myös, mutta siinä on pikkuinen ongelma.

Minua ei nimittäin otettu paikalliseen SER-purkuun koska minulla ei ole minkäänlaista sähköpätevyyttä. On riski työnantajalle jos sattuu jotain.

Olen harrastanut elektroniikkalaitteiden korjausta 10 vuotta (tv, radio, kodinkoneet, myös suurjännitekytkentöjä olen tehnyt) ja olen myös radioamatööri. Minulla on oikeus lähettää ainakin 1kW teholla radioaaltoja eteenpäin ja saan purkaa ja koota ja keksiä vaikka uuden laitteenkin. Näin sanoo TUKES!  ;D

Yksivaihehommat on OK minun osalta. Mutta purkamiseen ei minulla ole oikeutta koska minulla ei ole sähköpätevyyspapereita.

Eipä sen puoleen, noissa SER-purkuhommissa joutuu nykyään ihmiset käymään ja sen jälkeen toimeentuloluukulla. Eli ei siitä palkkaa saa. Kertokaa missä on normi palkalla SER-purkupaikka niin haen sinne ja pääsen.

Joku päätti nimittäin että Suomessa on työpaikkoja joista ei pidä paljon maksaa. Näitä tulee koko ajan lisää. Käykääpä vaikka mäkkärissä ja kysykää paljonko tienaa kuussa se söpö tyttö siinä tiskin takana. Sen jälkeen kysykää tuleeko sillä toimeen koko kuukauden?

Jame-78

  • Vieras
Vs: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2011, 11:04:10 ap »
On todella ihmeellistä miten ihmiset eivät tule palkallaan toimeen. Tämän vuoksi minä saan olla työttömänä, koska yksi kriteeristä on että palkalla pitää tulla toimeen, maksettua asuntolaina, sekä työssäkäyntiin tarvittavat muut oheismenot. Tarkoitan siis autoa, bensaa yms. Bensan hinnan nousu ei ole milloinkaan näkynyt palkassa. Ruoka kallistuu = siitä samasta paskapalkasta ostovoima laskee jatkuvasti, myös asuntolainan korot nousee. Tilanne on sietämätön, ellei palkka ole siedettävä. Palkan päälle ei pitäisi missään tapauksessa joutua hakemaan TTT hilloja luukulta ja asumistukea kelasta. Minä en henkilökohtaisesti käy töissä jos sillä ei ole mitään porkkanaa annettavana.

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: 0900-status on poistettu kaikessa hiljaisuudessa!
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2011, 16:13:04 ip »
Hyvä, jos tuollainen luokittelu on poistettu.  Tota 0900 luokkaa voidaan ehdotella myös, jos vain ei ole yksinkertaisesti saanut työtä.

Täysin hölmöä toimintaa, olettamus on: kun olet ollut riittävän kauan työtön vika on sinussa, sinä olet yksin vastuussa, hulluhan, sairashan sen täytyy

olla.  Vaikka totuus on juuri edellämainitun komenttien mukainen.  >:(
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.