PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut  (Luettu 12288 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« : Kesäkuu 21, 2011, 00:51:24 ap »
Eli tein siis reklamaation josta sain vastauksen:

Kiitos viestistäsi ja pahoitteluni vastauksen viivästymisestä.

Liittymässä 044  on ollut voimassa DNA Nettikaista 384-liittymä ajalla 29.5.2009 - 30.5.2011 ja DNA Kimppa-sopimus ajalla 29.5.2009 - 29.5.2011. Liittymä on irtisanottu 30.5.2011 ja kytketty uudelleen päälle 9.6.2011. Tällöin liittymällä on säilytetty DNA Nettikaista 384-liittymätyyppi, vaikka sitä ei ole ollut uusmyynnissä.

Kerroit käyneesi DNA Kaupassa pyytämässä kyseiseen liittymää liittymätyypin vaihto DNA Onni-liittymään. Valitettavasti liittymätyypin vaihto DNA Onni-liittymää ei ole ollut mahdollista, koska liittymässäsi 044  on ollut voimassa määräaikainen DNA Kimppa-sopimus DNA Mokkulasta 29.5.2011 saakka. Liittymätyypin vaihto DNA Onni-liittymään ennen 8.4.2011, on ollut mahdollista ainoastaan silloin kuin liittymällä ei ole voimassa määräaikaista DNA Kimppa-sopimusta.

Olemme julkaisseet uudet liittymätyypit 8.4.2011, jonka jälkeen DNA Nettikaista-liittymiä ei voi vaihtaa tavallisiin puheliittymiin. Pahoittelen liikkeestä sinulle annettua väärää tietoa asiasta.

Liittymässä 044  sinulla on voimassa DNA Onni-liittymä, jolle saa lisäpalvelun kytkettyä Liikkuva Laajakaista-palvelun. Valitettavasti tämän mukana ei tule uutta Mokkulaa. Halutessasi voimme kytkeä tälle liittymälle Liikkuva Laajakaista-lisäpalvelun. Tarkempaa tietoa ja hinnaston Liikkuvasta Laajakaistasta löydät osoitteesta http://www.dna.fi/YKSITYISILLE/LIIKKUVALAAJAKAISTA/Sivut/Default.aspx .

Olet käynyt 30.5.2011 DNA Kaupassa tekemässä uuden DNA Liikkuva Laajakaista-liittymän numerolla 045  ja DNA Kimppa-sopimuksen uudesta DNA Mokkulasta. Määräaikainen DNA Kimppa-sopimus on voimassa 29.5.2013 saakka, joten liittymää ei voi irtisanoa ennen sitä.

Mikäli sinulla on vielä jotain kysyttävää, vastaamme mielellämme.

***
Hyvin menee.Jo lause: "Pahoittelen liikkeestä sinulle annettua väärää tietoa asiasta" tekee sopimuksesta juridisesti pitämättömän.DNA ei vain korjaa virhettään.
Nyt on sitten 2 mobiililaajakaistaa ja tästä on minulle joka kuukausi 10 euron ylimääräiset kustannukset ihan sen takia "että on annettu väärää tietoa asiasta" Odottelen että tämän väätän tiedon aiheuttamat virheet korjataan minulle.

Olen nyt tämän innoittamana alkanut selvittelemään DNA Finland toimia ja olen saanut selville seuraavaa:
Mokkula kauppias kertoo että mokkula toimii osoitteessa a.Tehään määräaikainen sopimus ja selviää ettei mokkula toimikkaan paikassa a
DNA ei suostu virhelliseen informaatioon perustuvaa sopimusta purkamaan kuin vasta oikeudessa.

DNA kauppias soittaa asiakkaalle. Kyseessä henkilö jolla on useita liittymiä.Kiinteää ja matkapuhelinverkossa toimivaa.Tiedustellaan haluaako asiakas nopeamman yhteyden mutta jättää kertomatta että kyseessä on määräaikainen sopimus.TÄmä siis puhelimitse.Kovan säätämisen jälkeen DNA antaa asiassa periksi ja poistaa sopimuksen.Kyse oli siis väärinkäsityksestä mutta koska asiakaspalveluneuvoja ei osannut kertoa mitä sopimusta tarjous koskee sopimus purettiin.
Asiakas luuli että kyse on hänen kiinteästä yhteydestään kotona eikä hänen alaikäisen poikansa nettikaista liittymästä.

Näin härskisti DNA koittaa viilata linssiin.Toisin se oli aikanaan kun DNA oli rehellinen operaattori.Nyt kaikki pitää liikkeessä tallentaa kameralle tms koska näköjään enää sana sanaa ei voi tässä lafkassa luottaa.
Varmuuskopion tämän tekstin omialle foorumille jotta sensuuri ei pääse iskemään tähän asiaan.
Tulen myös tonkimaan lisää näitä DNA touhuja joita voi allekirjoittaneelle ilmoittaa jos tuntuu että DNA on kohdellut kaltoin.


https://keskustelu.dna.fi/default.aspx?g=posts&m=6527&#post6527

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #1 : Kesäkuu 21, 2011, 01:51:37 ap »
Vastauksesta päätellen ne yrittää vielä kaupitella toista laajakaistaa tohon 044-liittymään.

Liittymällä on säilytetty DNA nettikaista 384 ja nyt ehdottelevat liikkuvaa laajakaistaa lisäpalveluna joka tietysti maksaa erikseen.

Ihan kaistapäistä touhua DNAlta.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #2 : Kesäkuu 21, 2011, 04:07:15 ap »
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4917855



DNA:n KYTKY ÄLÄ OTA , MUTTA OTA TÄSTÄ OPIKSESI

 

Erittäin epäreiluu
8.10.2007 19:22
+2
Ohessa oma kokemukseni kytkypuhelimesta ja DNA:n "asiakaspalveluksesta". Jokainen voi vetää jutusta omat johtopäätöksensä, mutta minulle jäi se kuva kaiken jälkeen etten uskaltaisi kyseiselle firmalle uskoa edes laskiämpärin viemistä tunkiolle. Niin tumpulaa sisäinen kommunikaatio on.


11.12.2006 Hankittu Iso-Omenan DNA-kaupasta kimppa-puhelimen.
Tammikuun lopulla huomattu tuotteen vikaantuneen.
12.2. 2007 Toimitettu puhelin huoltoon Iso-Omenan DNA-kauppaan. Myyjä ilmoittanut korjauksen kestävän 3-4 viikkoa.
Pyydetty uutta puhelinta kuluttajasuojalain mukaisesti tilalle. Kieltäydytty. Samoin antamasta toista puhelinta korjauksen ajaksi.
Otettu yhteys operaattoriin, saatu korvaukseksi kuukauden puhelut ilmaiseksi (36€). Ajettu 70 km.
5.3.2007 saatu ilmoitus puhelimen saapumisesta huollosta, haetaan puhelin, todettu puhelimen olevan edelleen viallinen. Ajettu 70 km.
6.3.2007 Soitettu kaksi kertaa Power Milliin ja yritetty saada laitteen huoltanut teknikko puhelimeen. Jätetty soittopyyntö.
7.3.2007 Puhelimen huoltanut teknikko soittaa. Kerrottu tuotteen olevan edelleen viallinen.
Teknikko kertoo puhelimeen päivitetyn uusimman ohjelman. Lisäksi käy ilmi ettei ole toivoa siitä että puhelimeen olisi lähiaikoina saatavissa sellaista päivitystä että tämä yksilö saataisiin toimimaan kuten puhelimen käyttöohjeessa kuvataan.
8.3.2007 Palautettu puhelin postittamalla, sanottu kimppasopimus irti lähettämällä sähköposti DNA:lle
9.3.2007 DNA kiirehtii vastausta.
3.4 2007 Saatu puhelinlasku DNA:lta. Soitettu ja huomautettu Kimppa-maksun veloittamisesta. Laskun eräpäivää lykätty selvittämisen ajaksi.
12.4. 2007 Yhteydenotto DNA-kaupasta Isosta Omenasta. Tarjottu NYT uutta puhelinta tilalle (huoltoon viennistä kulunut aikaa kaksi kuukautta, puhelimen ja sopimuksen irtisanomisesta yli kuukausi).
13.4.2007 Vastattu DNA-kaupan yhteydenottoon.
4.5.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta. Soitettu sen jälkeen kunnan kuluttaja-asiamiehelle. Saatu selville että kohtalainen selvitysaika operaattorilla on kaksi viikkoa, ei kaksi kuukautta mitä tässä on kulunut. Soitettu jälleen DNA:lle, kerrottu kuluttaja-asiamiehen suositus operaattorille.

7.5. 2007 DNA reagoi kimppa-sopimuksen irtisanomiseen. Käy ilmi että DNA:n kannan mukaan koko ajan on ollut kyse tuotteesta jossa ei ole kuluttajan kannalta olennaista vikaa.Vastattu viestiin
8.5.2007 Soitettu kuluttaja-asiamiehelle. Laadittu selonteko. Tähän mennessä soittoja kertynyt 14, ja ajettuja kilometrejä 140. Käyty kirjeenvaihtoa kunnan kuluttaja-asiamiehen kanssa Annettu vastine DNA:lle
9.5.2007 DNA:lta kuittausviesti vastineeseen
4.6.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta.
13.6.2007. DNA suvaitsee vastata 8.5.lähetettyyn vastineeseen.
14.6.2007. Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies ottaa yhteyttä DNA:han.

3.7.2007 saatu lasku. Lähetetty sähköposti DNA:n asiakaspalveluun.
5.7.2007 saatu kuittaus DNA:lta 3.7 lähetettyyn viestiin.
9.7.2007 saatu tekstiviesti DNA:lta jossa uhataan sulkea liittymä jos 3.7 lähetettyä laskua ei makseta. Soitetaan DNA:n asiakaspalveluun.
Kerrotaan saatavan olevan riidanalainen. Asiakaspalvelusta vakuuteltu että kyseinen viesti lähetetään rutiiniluontoisesti, ei tarvitse välittää.

13.7.2007 Saavuttu lomalta. Odottamassa kirje Intrum Justitialta.

16.7.2007 Soitettu perintätoimistoon. Kerrottu saatavan olevan riidanalainen.
20.7.2007 Perintätoimisto toinen kirje. Päättäneet jatkaa perintää huolimatta saatavan riidanalaisuudesta.
Jonotettu kuluttajaneuvojalle toimintaohjeiden saamiseksi. Ei yhteyttä.
23.7.2007 jonotettu kuluttajaneuvojalle. Saatu asia hoidetuksi.
Soitettu perintätoimistoon. Ilmoitettu (kuluttajaneuvojan ohjeen mukaan) perintätoimiston toimivan hyvän perintätavan vastaisesti jos jatkavat perintää.
Kerrottu perintätoimistolle että jos perintää jatketaan tehdään ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle.
Lähetetty 5.7.2007 DNA:n asiakaspalvelulta saatu sähköposti edelleen perintätoimistoon

25.7.2007 DNA sulkee puhelinliittymäni. Avataan uusi liittymä Soneralta. Ajokilometrejä 70.

31.7.2007 Soitetaan asiakaspalveluun. Kerrotaan että DNA on lähtenyt perimään saataviaan toisin kuin asiakaspalvelusta on koko ajan kerrottu. Jätetään asiakaspalvelupäällikölle soittopyyntö.

6.8.2007 Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies kehottaa tekemään ilmoituksen kuluttajaneuvojalle sekä viemään asian
kuluttajariitalautakuntaan.

13.8.2007 Kysytään miten DNA:han olisi pitänyt olla yhteydessä jotta edelläkuvatulta( 3.7-23.7.2008) olisi vältytty. Asiakaspalvelusta ei osaata vastata, mutta vakuuttaa perinnän olevan jäädytetty asian käsittelyn ajan. Jätetty soittopyyntö.
23.8.2007 Saatu perintäkirje Intrum Justitialta. Soitettu asiakaspalveluun. Puhuttu ensin naishenkilön kanssa. Väittää että riita-asiani olisi tänään käsittelyssä DNA:lla.
Yritetty puhua esimiesten kanssa. DNA:n vaihde kieltäytyy yhdistämästä puhelua. Pyydetty puhua jonkun asiakaspalvelusta vastuullisen kanssa. Kieltäydytty.
Kysytty miten Intrumilta on voinut tulla kirje, jos perintä on jäädytetty. Kysytty ensimainitulta asiakaspalvelijalta saatua tietoa asian käsittelystä. Ei pysty vastaamaan. Antaa kuitenkin esimiehensä nimen. Yritetään tavoittaa esimiehiä. Ei onnistu.
Keskus kieltäytyy yhdistämästä ylemmille johtajille, katkaisee puhelun Soitetaan uudestaan. Yhdistetään asiakaspalvelupäällikölle. Selvittelee asiaa.

24.8.2007 Otetaan yhteys kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kertoo että DNA ei ole vieläkään vastannut 14.6. lähetettyyn kyselyyn.
Soitetaan myös DNA:lle.

DNA:lta saatu sähköpostia sekä sähköpostin korjaus . Lähetetään vastine DNA:n sähköposteihin otetaan yhteyttä ja saadaan vastaus kunnan kuluttaja-asiamieheltä,lähetetty kuluttaja-asiamieheltä saatu vastaus DNA:han.

26.8.2007 Tehdään ilmoitus Intrum Justitian toimista kuluttajaviraston sivuille.


27.8.2007 Tehdään selvitys kuluttajavirastoa ja kuluttajariitalautakuntaa varten. Lähetetään aineisto kuluttajariitalautakuntaa varten.
Saadaan vastaus Intrum Justitialta.

14.9.2007. Nopeus ihan päätä huimaa!!!!!!!!!
DNA suvaitsee vihdoin reagoida kunnan kuluttaja-asiamiehen yhteydenottoon. Suostuvat vihdoin purkamaan sopimuksen. DNA ehdottaa maksettavaksi käsittelyn aikana riidan alaiset saatavat. Kerrotaan jälleen perinnän jäädyttämisestä. Jätetään oma vastaehdotus, pyydetään vastausta 18.9, ja vaaditaan numeron olevan siirrettävä 22.9 mennessä.
20.9.2007 Saadaan oheinen viesti DNA:lta: Kiitos viestäsi ja pahoitteluni vastauksen viivästymisestä. Sähköpostisi on välitetty eteenpäin asiaa käsittelevälle taholle.

28.9.2007 Otetaan yhteyttä DNA:han ja kysytään numeron siirrettävyyttä. DNA:lla asiakaspalvelun lakko, ja sen huomaa: ensimmäisen kerran jonottamatta asiakaspalveluun! Käy ilmi, että liittymä on suljettu jo 29.8.
28.9.2007 DNA:n perintä jäädytetty? Katin kontit.Saadaan perintäkirje.
1.10.2007 Tehdään uusi ilmoitus Intrumista, tällä kertaa otsikko Jatkettu hyvän perintätavan vastainen toiminta.

8.10. Saatu numero vihdoin pois DNA:lta. Lähetetty sähköposti, jossa ilmoitetaan 14.9 jätetyn sovintotarjouksen päättyneen ja jätetään asia kulujen osalta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Yhteenvetona voin todeta asiakaspalvelun vastausaikojen olevan kahden kuukauden luokkaa, sekä sen ettei asiakkaan soittopyyntöihin reagoida millään tavalla.
Kun jaksoit tänne asti kysyn ihan uteliaisuuttani: onko sinulla ollut vastaavia ongelimia DNA:n kanssa
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #3 : Kesäkuu 21, 2011, 11:49:33 ap »
Nokitetaan tähän väliin pikkasen Saunalahdella. Suunnilleen vuosi sitten soittiva minulle Saunalahdelta että nyt olisi vitun nopee nettitikku ja tyytyväisyys takuulla ja saa kokeilla ilmaiseksi ja palauttaa jos ei miellytä. 14päivää tyytyväisyystakuu. Heidän karttojen mukaan asun 3G alueella ja nopeudet mokkulalla ovat vitun huimat, jotain 8 Megaa!? No minäpä otin sellaisen sitten ja aloin testaamaan. Mokkulan nouto postista ja läppäriin kiinni. Ensin koitin kämpässä sisällä. 0,03megaa, sitten ajattelin että paksut hirsiseint häiritsee ja menin pihalle, 0,03 megaa... Keskelle pihaa, mahdollisimman aukeelle paikalle, 0,03 megaa, läppäri autoon ja ajamaan, samalla katsoen mokkulasta mikä on mokkulassa palavan valon väri. 15km päässä kotoani hyvin aukeella paikalla muuttui siniseksi a minä vedin auton tien sivuun ja koitin nopeustestiä. Noin 7Megaa. Jatkoin sivistyksen keskelle ajamista niin nopeus tippui 2 megaan. Mokkulaliikenne on väistävää dataliikennettä, jolloin nopeus luonnollisesti laskee vaikka kenttä olisi kuinka hyvä.

Sitten soittoa Saunalahdelle, sanoivat että heidän kartan mukaan edelleen asun 3G alueella, asenna uusiksi mokkulan softa ja pakota mokkula 3G verkkoon. Tämän tehtyäni en saanut yhteyttä nettiin, 3G pakotuksen poistamalla sain yhteyden, mutta luvatusta nopeudesta ei voida puhua 0,03Megaa. Siinä sitten jatkoivat kikkailua niin että 2 viikon tyytyväisyys takuu umpeutui. Jossain vaiheessa keksivät että minun pitää soittaa vikailmoitus heidän tekniseen puoleen, koska nyt on jokin masto "pois paikaltaan" Ne puhelinmastot mitä näillä nurkilla olen nähnyt niin on hyvinkin paikallaan. Minä sitten soittelin vikailmoitusta. Siellä asiantunteva ihminen osasi kertoa, eipä saunalahden mastoja ole lähimaillakaan minun osoitettani joten ei varmasti ota 3G nopeuksia minun osoitteessani.

Ehdotin että saisin palauttaa mokkulan ja purkaa sopimuksen, tämä taas ei ollut teknisen vian heiniä vaan asiakaspalvelun. Asiakaspalvelussa minulle sanottiin että 2 viikon tyytyväisyystakuu on ummessa, palauttaminen likimain mahdotonta. Sanoin että minä en haluakkaan palauttaa, haluan että minun osoitteessani on 3G alue jonka heidän kartat kertovat ja mokkula toimii luvatulla nopeudella. Että nyt sieltä joku äkkiä tänne, eikä pääse kotiinsa ennen kun minun mokkulassa palaa sininen valo asuntoni sisätiloissa. Kerroin että tekninen puoli kertoo ettei mastoja ole lähimainkaan ja heidän kartta on näiltä osin virheellinen. Tämän jälkeen suostuivat mitätöimään jo tulleen laskun ja kertomaan mihin osoitteeseen mokkula tulee palauttaa.

Palautin mokkulan, purkivat helposti 2v sopimuksen. Tähän tarvittiin vain muutama puhelinsoitto.

Minua palvelee DNA. Minulla on heidän mokkula ja se pelaa asuntoni sisätiloissa huimalla, jopa 5/4 nopeudella. Se maksaa joku 13 erkiä kuussa. Koska asun väljästi asutetussa ympäristössä ja mastokin on keskellä ei mitään niin muuta liikennettä on niin vähän ettei mokkulan tarvitse juuri väistellä, saa rallattaa.

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa DNA:sta. Minulla on DNA:n mokkulan lisäksi DNA:n ja Saunalahden puhelinliittymät. Kyllä ne laskua osaa lähettää.

Hevimaisteri

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 4
  • Karma: +0/-0
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2011, 14:56:48 ip »
Jooh no itsekin olen joutunut nyt dn:an kanssa tiastelemaan kun perkele laittoivat liittymiin salakavalasti netin onneksi vain 9e/kk 6kk ajan... mutta silti rahaa se on sekin työttömälle... Nyt sitten saataisiin saunalahdelta 3 kertaa halvempi liittymä kun dna:lta niin ei ovi irtia sanoa.... Ja kaiken lisäksi aivan paska kuuluvuus dna:lla väitetään että on hyvää mutta paskat.. Itse en enää mitään dn:an ostoksia osta en liittymiä yms :) elisa viihteenkin otin kun pelaa paremmin ku tuo dn:an welho..

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15055
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2011, 08:45:33 ap »
Kävin eilen DNA myymälässä katselemassa tilannetta.
Nyt oli asia korjattu.
ELi homma hoitui pienten säätöjen jälkeen.
En tajua miksi aina pitää mennä sen pidemmän kaavan mukaan.
Mutta nyt saa sitten olla ainakin 2 vuotta tyytyväisin mielin.
Nyt on kytkymokkula ja aikaisempi mokkulaliittymä on poistettu ja siirretty puhekäyttöön.
ELi ei ole enää sitä päällekkäis laskutusta tai päällekkäisyyttä.
Nimittäin kun on noita paikkoja jossa DNA toimii ja SL ei toimi ja toisinpäin.
Kummallekkin on kysyntää.
DNA muuten antaa 3G alueella ihan kiitettäviä nopeuksia.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Synkkää on nykyisin DNA Finland palvelut
« Vastaus #6 : Kesäkuu 28, 2011, 08:58:49 ap »
Mulla nyt pitäis olla 24/1 tää mun mokkula, kun oikeen supernopeaksi kehuivat myymälässä, noh mites kävikään 0,08/0,03 oliki nopeudet, ja kovin väittivät että 3g alueella oon.

Sit tämän tekee jännäks et mul puhelimessa saunalahden mobiililaajakaista niin se antaa samassa paikassa sen 8/4.