http://keskustelu.suomi24.fi/node/4917855DNA:n KYTKY ÄLÄ OTA , MUTTA OTA TÄSTÄ OPIKSESI
Erittäin epäreiluu
8.10.2007 19:22
+2
Ohessa oma kokemukseni kytkypuhelimesta ja DNA:n "asiakaspalveluksesta". Jokainen voi vetää jutusta omat johtopäätöksensä, mutta minulle jäi se kuva kaiken jälkeen etten uskaltaisi kyseiselle firmalle uskoa edes laskiämpärin viemistä tunkiolle. Niin tumpulaa sisäinen kommunikaatio on.
11.12.2006 Hankittu Iso-Omenan DNA-kaupasta kimppa-puhelimen.
Tammikuun lopulla huomattu tuotteen vikaantuneen.
12.2. 2007 Toimitettu puhelin huoltoon Iso-Omenan DNA-kauppaan. Myyjä ilmoittanut korjauksen kestävän 3-4 viikkoa.
Pyydetty uutta puhelinta kuluttajasuojalain mukaisesti tilalle. Kieltäydytty. Samoin antamasta toista puhelinta korjauksen ajaksi.
Otettu yhteys operaattoriin, saatu korvaukseksi kuukauden puhelut ilmaiseksi (36€). Ajettu 70 km.
5.3.2007 saatu ilmoitus puhelimen saapumisesta huollosta, haetaan puhelin, todettu puhelimen olevan edelleen viallinen. Ajettu 70 km.
6.3.2007 Soitettu kaksi kertaa Power Milliin ja yritetty saada laitteen huoltanut teknikko puhelimeen. Jätetty soittopyyntö.
7.3.2007 Puhelimen huoltanut teknikko soittaa. Kerrottu tuotteen olevan edelleen viallinen.
Teknikko kertoo puhelimeen päivitetyn uusimman ohjelman. Lisäksi käy ilmi ettei ole toivoa siitä että puhelimeen olisi lähiaikoina saatavissa sellaista päivitystä että tämä yksilö saataisiin toimimaan kuten puhelimen käyttöohjeessa kuvataan.
8.3.2007 Palautettu puhelin postittamalla, sanottu kimppasopimus irti lähettämällä sähköposti DNA:lle
9.3.2007 DNA kiirehtii vastausta.
3.4 2007 Saatu puhelinlasku DNA:lta. Soitettu ja huomautettu Kimppa-maksun veloittamisesta. Laskun eräpäivää lykätty selvittämisen ajaksi.
12.4. 2007 Yhteydenotto DNA-kaupasta Isosta Omenasta. Tarjottu NYT uutta puhelinta tilalle (huoltoon viennistä kulunut aikaa kaksi kuukautta, puhelimen ja sopimuksen irtisanomisesta yli kuukausi).
13.4.2007 Vastattu DNA-kaupan yhteydenottoon.
4.5.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta. Soitettu sen jälkeen kunnan kuluttaja-asiamiehelle. Saatu selville että kohtalainen selvitysaika operaattorilla on kaksi viikkoa, ei kaksi kuukautta mitä tässä on kulunut. Soitettu jälleen DNA:lle, kerrottu kuluttaja-asiamiehen suositus operaattorille.
7.5. 2007 DNA reagoi kimppa-sopimuksen irtisanomiseen. Käy ilmi että DNA:n kannan mukaan koko ajan on ollut kyse tuotteesta jossa ei ole kuluttajan kannalta olennaista vikaa.Vastattu viestiin
8.5.2007 Soitettu kuluttaja-asiamiehelle. Laadittu selonteko. Tähän mennessä soittoja kertynyt 14, ja ajettuja kilometrejä 140. Käyty kirjeenvaihtoa kunnan kuluttaja-asiamiehen kanssa Annettu vastine DNA:lle
9.5.2007 DNA:lta kuittausviesti vastineeseen
4.6.2007 Saatu lasku DNA:lta. Soitettu jälleen ja huomautettu Kimppa-maksun veloituksesta.
13.6.2007. DNA suvaitsee vastata 8.5.lähetettyyn vastineeseen.
14.6.2007. Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies ottaa yhteyttä DNA:han.
3.7.2007 saatu lasku. Lähetetty sähköposti DNA:n asiakaspalveluun.
5.7.2007 saatu kuittaus DNA:lta 3.7 lähetettyyn viestiin.
9.7.2007 saatu tekstiviesti DNA:lta jossa uhataan sulkea liittymä jos 3.7 lähetettyä laskua ei makseta. Soitetaan DNA:n asiakaspalveluun.
Kerrotaan saatavan olevan riidanalainen. Asiakaspalvelusta vakuuteltu että kyseinen viesti lähetetään rutiiniluontoisesti, ei tarvitse välittää.
13.7.2007 Saavuttu lomalta. Odottamassa kirje Intrum Justitialta.
16.7.2007 Soitettu perintätoimistoon. Kerrottu saatavan olevan riidanalainen.
20.7.2007 Perintätoimisto toinen kirje. Päättäneet jatkaa perintää huolimatta saatavan riidanalaisuudesta.
Jonotettu kuluttajaneuvojalle toimintaohjeiden saamiseksi. Ei yhteyttä.
23.7.2007 jonotettu kuluttajaneuvojalle. Saatu asia hoidetuksi.
Soitettu perintätoimistoon. Ilmoitettu (kuluttajaneuvojan ohjeen mukaan) perintätoimiston toimivan hyvän perintätavan vastaisesti jos jatkavat perintää.
Kerrottu perintätoimistolle että jos perintää jatketaan tehdään ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle.
Lähetetty 5.7.2007 DNA:n asiakaspalvelulta saatu sähköposti edelleen perintätoimistoon
25.7.2007 DNA sulkee puhelinliittymäni. Avataan uusi liittymä Soneralta. Ajokilometrejä 70.
31.7.2007 Soitetaan asiakaspalveluun. Kerrotaan että DNA on lähtenyt perimään saataviaan toisin kuin asiakaspalvelusta on koko ajan kerrottu. Jätetään asiakaspalvelupäällikölle soittopyyntö.
6.8.2007 Otettu yhteyttä kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kuluttaja-asiamies kehottaa tekemään ilmoituksen kuluttajaneuvojalle sekä viemään asian
kuluttajariitalautakuntaan.
13.8.2007 Kysytään miten DNA:han olisi pitänyt olla yhteydessä jotta edelläkuvatulta( 3.7-23.7.2008) olisi vältytty. Asiakaspalvelusta ei osaata vastata, mutta vakuuttaa perinnän olevan jäädytetty asian käsittelyn ajan. Jätetty soittopyyntö.
23.8.2007 Saatu perintäkirje Intrum Justitialta. Soitettu asiakaspalveluun. Puhuttu ensin naishenkilön kanssa. Väittää että riita-asiani olisi tänään käsittelyssä DNA:lla.
Yritetty puhua esimiesten kanssa. DNA:n vaihde kieltäytyy yhdistämästä puhelua. Pyydetty puhua jonkun asiakaspalvelusta vastuullisen kanssa. Kieltäydytty.
Kysytty miten Intrumilta on voinut tulla kirje, jos perintä on jäädytetty. Kysytty ensimainitulta asiakaspalvelijalta saatua tietoa asian käsittelystä. Ei pysty vastaamaan. Antaa kuitenkin esimiehensä nimen. Yritetään tavoittaa esimiehiä. Ei onnistu.
Keskus kieltäytyy yhdistämästä ylemmille johtajille, katkaisee puhelun Soitetaan uudestaan. Yhdistetään asiakaspalvelupäällikölle. Selvittelee asiaa.
24.8.2007 Otetaan yhteys kunnan kuluttaja-asiamieheen. Kertoo että DNA ei ole vieläkään vastannut 14.6. lähetettyyn kyselyyn.
Soitetaan myös DNA:lle.
DNA:lta saatu sähköpostia sekä sähköpostin korjaus . Lähetetään vastine DNA:n sähköposteihin otetaan yhteyttä ja saadaan vastaus kunnan kuluttaja-asiamieheltä,lähetetty kuluttaja-asiamieheltä saatu vastaus DNA:han.
26.8.2007 Tehdään ilmoitus Intrum Justitian toimista kuluttajaviraston sivuille.
27.8.2007 Tehdään selvitys kuluttajavirastoa ja kuluttajariitalautakuntaa varten. Lähetetään aineisto kuluttajariitalautakuntaa varten.
Saadaan vastaus Intrum Justitialta.
14.9.2007. Nopeus ihan päätä huimaa!!!!!!!!!
DNA suvaitsee vihdoin reagoida kunnan kuluttaja-asiamiehen yhteydenottoon. Suostuvat vihdoin purkamaan sopimuksen. DNA ehdottaa maksettavaksi käsittelyn aikana riidan alaiset saatavat. Kerrotaan jälleen perinnän jäädyttämisestä. Jätetään oma vastaehdotus, pyydetään vastausta 18.9, ja vaaditaan numeron olevan siirrettävä 22.9 mennessä.
20.9.2007 Saadaan oheinen viesti DNA:lta: Kiitos viestäsi ja pahoitteluni vastauksen viivästymisestä. Sähköpostisi on välitetty eteenpäin asiaa käsittelevälle taholle.
28.9.2007 Otetaan yhteyttä DNA:han ja kysytään numeron siirrettävyyttä. DNA:lla asiakaspalvelun lakko, ja sen huomaa: ensimmäisen kerran jonottamatta asiakaspalveluun! Käy ilmi, että liittymä on suljettu jo 29.8.
28.9.2007 DNA:n perintä jäädytetty? Katin kontit.Saadaan perintäkirje.
1.10.2007 Tehdään uusi ilmoitus Intrumista, tällä kertaa otsikko Jatkettu hyvän perintätavan vastainen toiminta.
8.10. Saatu numero vihdoin pois DNA:lta. Lähetetty sähköposti, jossa ilmoitetaan 14.9 jätetyn sovintotarjouksen päättyneen ja jätetään asia kulujen osalta kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Yhteenvetona voin todeta asiakaspalvelun vastausaikojen olevan kahden kuukauden luokkaa, sekä sen ettei asiakkaan soittopyyntöihin reagoida millään tavalla.
Kun jaksoit tänne asti kysyn ihan uteliaisuuttani: onko sinulla ollut vastaavia ongelimia DNA:n kanssa