PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja  (Luettu 12393 kertaa)

Warhu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 202
  • Karma: +0/-0
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #14 : Kesäkuu 19, 2011, 22:28:12 ip »
Kannattaisi Suomen valtion panostaa tähän aurinkoenergiaan. Kiinalaiset tulevat tarvitsemaan orjia, jotka hallitsevat paneelikomponenttien kasaamisen. Jame-78 voisi entisenä yrittäjänä pistää pystyyn jonkinlaisen korporatistisen tuotantolaitoksen, ja Repairsin liukuluvuilla laskea tuottavuus optimaaliseen tilaan. Näin Suomi säilyttää monetaarisen itsenäisyytensä ja kansa kiittää.

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #15 : Kesäkuu 19, 2011, 22:30:22 ip »
Noniin ei muutaku marko hakemaan töitä projektipäälliköksi johonki laivaprojektiin missä käytetään aurinko enerkiaa hyväksi..

Jame-78

  • Vieras
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 19, 2011, 23:00:11 ip »
Kannattaisi Suomen valtion panostaa tähän aurinkoenergiaan. Kiinalaiset tulevat tarvitsemaan orjia, jotka hallitsevat paneelikomponenttien kasaamisen. Jame-78 voisi entisenä yrittäjänä pistää pystyyn jonkinlaisen korporatistisen tuotantolaitoksen, ja Repairsin liukuluvuilla laskea tuottavuus optimaaliseen tilaan. Näin Suomi säilyttää monetaarisen itsenäisyytensä ja kansa kiittää.

Tästä innostuneena kehittäkäämme sellainen binäärilaskentakone joka toimii aurinkoenergialla ja joka laskee optimaalisen reitin satamien välillä ja ottaa huomioon auringon nousun ja laskun muuttuvalla koordinaatilla, koska paneelithan ovat liikkeessä. Magneettikompassista anturi kertomaan tietokoneelle laivan kulkusuunnan ja merenkäynnin takia asentotunnistin, missä asennossa paatti kulloinkin on ja näiden tietojen pohjalta asemoimaan jokaista paneelia erikseen optimaaliseen asentoon aurinkoon nähden. Samalla sama liukulukulaskentatietokone voisi laskea kaamean kokoisen akuston kapasiteetin ja rajoittaa sen käyttöä pimeään aikaan, jolloin akkujen virta riittäisi optimaalisesti seuraavaan auringonnousuun. Satamaan saavuttaessa saisi ottaa huomioon satamassa seisonta-ajan, jolloin ajan säästämiseksi voisi ns valoisaan aikaan latauksen sijasta käyttää akkukapasiteetissa olevaa virtaa. Näin ollen satamaan saavuttaisiin vauhdilla ja satamassa seisonnan aikana akut latautuisivat...

Markolta tällaisen liukulukulaskentatietokoneen tekeminen ei liene ongelma ja hänen ammattitaitoaan voisi hyvin hyödyntää muillakin elämän saroilla. Ongelma on se vaan että minä en ole yrittäjä ja minun käsittääkseni aurinkopaneeli on aurinkopaneeli oli se sitten missä tahansa valmistettu. Jos suomessa valmistetaan aurinkopaneelia ja samaa aurinkopaneelia valmistetaan afrikassa niin käsittääkseni se suomessa valmistettu aurinkopaneeli ei auringosta ime sähköä sen paremmin kuin afrikassakaan valmistettu. Eikä minun sivistystaso riitä ymmärtämään miten auringonvalo voidaan muuttaa sähköksi. Eikä sivistykseni riitä ymmärtämään tietokoneen mikro tingeltangel kokoisia tuhatjalkaisia jotka on piirilevyyn tinattu kiinni.

Markokin voisi kertoa mitä hän osaa ja mitä ei osaa. Katsotaan keksinkö minä mitään hyödyllistä jossa hänen taitojaan voisi käyttää hyväksi.

tukemon

  • Vieras
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #17 : Kesäkuu 20, 2011, 12:50:39 ip »
Toistaiseksi ei ole tullut vastaan toista joka olisi tyhjästä ohjelmoinut 8-bittiselle prosessorille 64-bittisiä liukulukuja laskevaa
laskenta prosessia joka ohjaa aurinkopaneelia ettei seurassa ole ollut valittamista kun ei sitä ole toistaiseksi esiintynyt.

Minä tein jo vuonna 1997 kasibittisellä 68HC11 prossulla aurinkopaneelin ohjaimen, joka säätää paneelin perässä olevaa hakkuria niin että paneelista saatava teho on aina suurimmillaan. Nimittäin auringon säteilyn vähetessä kannattaa paneelin kuormitusvirtaa pudottaa hieman ja antaa jännitteen nousta. Silloin saadaan suurempi teho kuin yrittämällä aina maksimivirtaa. Ohjain laskee myös akkuun ladatut ja sieltä puretut ampeeritunnit ylilatauksen ja syväpurkauksen estämiseksi. Ja juu, liukuluvuilla lasketaan.



Warhu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 202
  • Karma: +0/-0
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #18 : Kesäkuu 20, 2011, 15:12:59 ip »
Toistaiseksi ei ole tullut vastaan toista joka olisi tyhjästä ohjelmoinut 8-bittiselle prosessorille 64-bittisiä liukulukuja laskevaa
laskenta prosessia joka ohjaa aurinkopaneelia ettei seurassa ole ollut valittamista kun ei sitä ole toistaiseksi esiintynyt.

Minä tein jo vuonna 1997 kasibittisellä 68HC11 prossulla aurinkopaneelin ohjaimen, joka säätää paneelin perässä olevaa hakkuria niin että paneelista saatava teho on aina suurimmillaan. Nimittäin auringon säteilyn vähetessä kannattaa paneelin kuormitusvirtaa pudottaa hieman ja antaa jännitteen nousta. Silloin saadaan suurempi teho kuin yrittämällä aina maksimivirtaa. Ohjain laskee myös akkuun ladatut ja sieltä puretut ampeeritunnit ylilatauksen ja syväpurkauksen estämiseksi. Ja juu, liukuluvuilla lasketaan.




Mutta käytkö töissä :D. Ihan viattomuuttani kysyn?

tukemon

  • Vieras
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #19 : Kesäkuu 20, 2011, 15:17:19 ip »
Käyn kyllä, mutta silti riittää aikaa harrastaa mm. noita mikrokontrollereita.

tukemon

  • Vieras
Vs: TÛRANOR PlanetSolar aluksen matkapäiväkirja
« Vastaus #20 : Kesäkuu 23, 2011, 22:11:34 ip »
Markokin voisi vähän kertoa niistä omista rakennelmistaan, kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta?