PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Eiliset dyykkaukset...  (Luettu 13519 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Eiliset dyykkaukset...
« : Kesäkuu 30, 2007, 02:00:09 ap »
Tollaset löyty eilen roskiksesta....



Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #1 : Kesäkuu 30, 2007, 13:04:40 ip »
Jopa on löytö. Ja koskahan ihmiset oppivat, ettei sähkö- ja elektroniikkaromua saa viedä normaaliin roskiin. Ihan turhaan nousevat jätteenhuoltomaksut moisten takia, ja vielä että heitetään noin käyttökelpoista varaa pois. No, onneksi Pasi kantaa oman kortensa kekoon tekemällä näitä "pelastusoperaatioita".

Itse olen onnistunut roskiksesta vuosien varrella pelastamaan vain 8086:sen ja 386:sen. Tietysti sitten on tullut varastoistua lisäksi työpaikalta ja paikallisesta kirjastosta poistoon menneitä laitteita. Mutta tosiaan ihmiset maksavat rahaa vielä tehottomammistakin koneista kuin tuo Athlon... Ja käytetyn tavaran tukussakin saa vielä vajaan satasen tuollaisesta koneesta maksaa.

hunsvotti

  • Vieras
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #2 : Kesäkuu 30, 2007, 13:23:59 ip »
Toi kone on tehokkaampi mitä mulla tässä nyt käytössä, mulla 800 mhz pena3, 256 muistia, että kaikkee sitä pois heitetäänkin....



Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2007, 14:00:14 ip »
Jopa on löytö. Ja koskahan ihmiset oppivat, ettei sähkö- ja elektroniikkaromua saa viedä normaaliin roskiin. Ihan turhaan nousevat jätteenhuoltomaksut moisten takia, ja vielä että heitetään noin käyttökelpoista varaa pois. No, onneksi Pasi kantaa oman kortensa kekoon tekemällä näitä "pelastusoperaatioita".

Itse olen onnistunut roskiksesta vuosien varrella pelastamaan vain 8086:sen ja 386:sen. Tietysti sitten on tullut varastoistua lisäksi työpaikalta ja paikallisesta kirjastosta poistoon menneitä laitteita. Mutta tosiaan ihmiset maksavat rahaa vielä tehottomammistakin koneista kuin tuo Athlon... Ja käytetyn tavaran tukussakin saa vielä vajaan satasen tuollaisesta koneesta maksaa.

Ei toi roskis ollut perinteinen roskis.
Mut roskis ku roskis ja purkuun tuo kone oli menossa.
Pistelen levyn sileeksi dataeraserilla ja asentelen uusiksi sen.
Samalla selviää levyn kunto.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2007, 14:29:17 ip »
Kun on Maxtorin levy, niin tuskin missään huippukunnossa on. Yleensä tuppaavat viimeistään juuri takuuajan päätyttyä hajoamaan, laakerit vähintään vinkuvat kuin viimeistä päivää. Noita levyjä sai jo aivan tarpeeksi vaihdella takuuseenkin, joten itse lakkasin ko. merkkiä ostamasta ja myymästä. Yhdellekin asiakkaalle sai puolen vuoden sisällä vaihtaa kahteen kertaan 80Gt:n Maxtorin takuuseen. Mutta eipä sitä toisaalta varmaan kannata katsoa lahjahevosen suuhun, onhan noissa kestäviäkin yksilöitä ollut muutamia.

Mitäs jos Pasi pistäisitkin tuohon koneeseen kokeeksi sen Linuxin? Täältä ohjeita ihan suomeksi: http://www.opensuse.fi
Sitä paljon hehkutettua Ubuntua ei kannata asentaa, ks. http://www.mbnet.fi/net.nyt/juttu.aspx?id=2128

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #5 : Kesäkuu 30, 2007, 14:39:51 ip »
Kun on Maxtorin levy, niin tuskin missään huippukunnossa on. Yleensä tuppaavat viimeistään juuri takuuajan päätyttyä hajoamaan, laakerit vähintään vinkuvat kuin viimeistä päivää. Noita levyjä sai jo aivan tarpeeksi vaihdella takuuseenkin, joten itse lakkasin ko. merkkiä ostamasta ja myymästä. Yhdellekin asiakkaalle sai puolen vuoden sisällä vaihtaa kahteen kertaan 80Gt:n Maxtorin takuuseen. Mutta eipä sitä toisaalta varmaan kannata katsoa lahjahevosen suuhun, onhan noissa kestäviäkin yksilöitä ollut muutamia.

Mitäs jos Pasi pistäisitkin tuohon koneeseen kokeeksi sen Linuxin? Täältä ohjeita ihan suomeksi: http://www.opensuse.fi
Sitä paljon hehkutettua Ubuntua ei kannata asentaa, ks. http://www.mbnet.fi/net.nyt/juttu.aspx?id=2128

Kyllä mulle kelpaa maxtoritkin ja olen jopa tyytyväinen kunhan ilmaseksi saa.
Jotkut kestää ja jotkut eivät.Aika paljon on yksilöeroja ollut.
Lämmöt noissa on aika korkealla myös noissa maxtoreissa.
No ilmaseksi koneeksi ihan hyvä .....En valita....

Se linuxi on niin vaikee säätää.....

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Eiliset dyykkaukset...
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2007, 16:08:10 ip »
Se linuxi on niin vaikee säätää.....

No pitää sitä nyt sen verran harrastusmieltä löytyä, ja ehkä kuva Linuxin vaikeudesta on sullakin 10 vuoden takaa. Ei edes enää ole vaikea säätää, vaikeampi se Windows on, kun pitää kaiken maailman tietoturvaohjelmat ja ajurit asennella - eikä kaikkiin asioihin pysty edes vaikuttamaan (vrt. se MS:n spämmäys ja kotiinsoittelu, mistä valitit aiemmin). Väittäisin tuon SuSen toimivan tuossa Athlonissa heittämällä, automaattiasennuksen kun vetää, niin ei ole säätämistä. Linux tunnistaa itse laitteet ja lataa niille oikeat ajurit. VNC:n yms. toimintaan saaminen ei ole sen vaikeampaa kuin Windowsissakaan. Kokeileminen on ainoa tapa, millä asia selviää. Ja foorumilla voit kysellä apuja, jos tulee ongelmia.