PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Timo Haara : Hamppua kasvamaan  (Luettu 24608 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15051
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« : Toukokuu 21, 2011, 19:48:27 ip »
Pasiradiossa 20.05.2011 Timo Haara kertoo.
Miksi mediat ei kerro asiota ?
Sensuuri jyllää, mutta ei pasiradio sensuroi.Meillä asiat kerrotaan asiosta asioden oikella nimillä.



http://vimeo.com/24047934
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2011, 20:07:49 ip »
Asiakirjat skannattuna julkisiksi vain. Pääepäilty ja syytetty kun niin kerran vaatii. Kyllä sananvapaus pitää olla ja jos se koskee itseään ja lakia niin asiakirjojen julkiseksi saaminen ei saisi olla mitenkään ongelmallista. Surutta vaan skannaten ja väitän että sitä ei saa koskaan pois netistä. Yhdestä paikasta jos jonkin ylläpidon toimesta poliisin pakottamana poistuu niin veikkaan että tulee 10 eri paikkaan uusiksi. Veikkaan että kymmenet ovat tuon äänitallenteen taltioinu koneelleen, vimeon kautta yhä useampi. Jos se jostain syystä poistuu niin aika moneella koneella on se tallessa silti. Sitten vaan useesta eri paikasta useaan eri paikkaan.... Lopputuloksena mahdoton tehtävä saada pois netistä. Ollaanhan se jo nähty.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #2 : Kesäkuu 03, 2011, 16:52:56 ip »
Noita dokumentteja ei muuten ihan heittämällä saa... Tämäkin asia meni näköjään oikeusasiamiehelle että voiko niitä edes saada.

Ehkä se Timo Haaran nimen tussaaminen ratkaisusta kestää vähän aikaa  :D

perse-erkki

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1285
  • Karma: +0/-0
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #3 : Kesäkuu 03, 2011, 17:14:55 ip »
Laitatko Pasi yv:llä osoitteen... Saat siemmeniä.
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2011, 11:42:48 ap »
Lähettivät tuollaisen dokumentin, joka on tosin julkista tietoa ollutkin:

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/eoar3000.sh?HAKUSANA=1485%2F2009

Miten noita muuten pääsee penkomaan jos ei pääse katsomaan diaaria. Netissä kun ei ole kuin sellaiset, jotka "voi" panna näytille  ;D

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2011, 15:13:29 ip »
Timo Haaralta avunpyyntö: 'Minut pakkolääkittiin vankeudessa radiohaastattelun jälkeen!'

Julkisuudessa tutuksi tullut hampunviljelijä Timo Haara on parhaillaan vankeudessa. Tänään keskiviikkona saimme poliittiseksi vangiksi itseään kuvailevalta mieheltä avunpyynnön: "Pyydän apua tämän viestin vastaanottajalta, minut on pakkolääkitty eilisen Radio Rockin haastattelun jälkeen".

Timo Haara pakkolääkittiin vankeudessa radiohaastattelun jälkeen

Timo Haara tuomittiin hovioikeudessa 1,5 vuoden vankeuteen maaliskuussa. Hänet vangittiin Viron raja-asemalla elokuun loppupuolella. Verkkomedia.org'ssa julkaistiin 24.8. uutinen kohutun viljelijän vangitsemisesta sekä hänen saamastaan kiistanalaisesta tuomiosta. Lue uutinen täältä.

Timo Haara luonnehtii tuomionsa olevan poliittinen, joka ei perustu lakiin. Hän kertoo pitävänsä hallussaan todisteita osoittamaan tuomionsa laittomaksi. Esitutkinnassa hän kertoo ilmenneen väärinkäytöksiä ja todisteiden muokkamista syytteen mukaisen tuomion langettamiseksi.

  Vankeudesta avunpyyntö – yhteys katkennut!

Saimme tänään aamupäivällä 31.8.2011 Timo Haaralta viestin, jossa hän kertoi seuraavaa:

"Pyydän apua tämän viestin vastaanottajalta. Minut on pakkolääkitty eilisen Radio Rockin haastattelun jälkeen. Pyydän apuanne, kaikki te aktiiviset ihmiset, jotka olette huolissanne siitä, missä tilassa ihmisoikeudet ja sananvapaus tässä maassa tällä hetkellä on. Olen käyttäytynyt asiallisesti ja rauhallisesti.
Luonteeseeni ei kuulu olla aggressiivinen ketään kohtaan, mutta eilisen haastteluni jälkeen minua uhattiin vankilan lääkintöhenkilökunnan toimesta piikittää lääkepistoksilla, jos en suostu ottamaan pillerinä jotakin mielialalääkettä, joka minut pakotettiin nielemään. Minulle puhuttiin seroquelista, ketiapiinista. Kun sanoin, etten haluaisi tuommoisia lääkkeitä ottaa, koska olen rauhallinen ja asiallinen enkä koe tarvitse..."
Loppu tekstistä puuttuu.

   Onko matkalla hävinnyt kirje sensuroitu?

Oliko tämän avunpyynnön loppuosa sensuroitu? Hänen numeroonsa saa enää yhteyttä, ja tekstin toimittaminen jäi selvästi kesken, kuten viestistä voikin nähdä. Haara postitti minulle kertomansa mukaan edellisen arkiviikon loppupuolella 7-sivuisen kirjeen, jonkä hän oli käsin kirjoittanut. Tämän selonteon perusteella olimme valmiita laatimaan haastattelun ja selvityksen Timo Haaran näkemyksistä poliittiseksi kuvailemastaan vankilatuomiosta.

Kirjettä ei ole tähän mennessä saapunut osoitteeseeni. Näyttäisikin jopa siltä, että jokin taho yrittää saada Timo Haaran hiljaiseksi keinolla millä hyvänsä. Lävitse päässeen viestinosan pohjalta voin kuitenkin todeta, että Timo Haaraa lääkitään nyt mielenterveyspotilaana. Hänelle annettu seroquel on neurolepteihin kuuluva, psykooseja ja skitsofrenian oireita hillitsevä lääke.

   Toimittajan kommentti

Olen siis odottanut tähän päivään asti Haaran kirjettä, jonka pohjalta kirjoittaisin kattavan artikkelin hänen tapauksestaan. Nyt jo epäilen, etten tule tuota kirjettä vastaanottamaan. Olen kuitenkin haastatellut miestä viime aikoina, joten materiaalia on kerääntynyt jo varmasti riittämiin. Nyt julkaisu tuntuu entistä ajankohtaisemmalta ja tarpeellisemmalta.

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=2&id=1071

Hankkija

  • Vieras
Vs: Timo Haara : Hamppua kasvamaan
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2011, 15:43:15 ip »
Tuon Haaran Radiorockin haastattelun voi kuunnella ->http://www.radiorock.fi/podcast?vt=audio&vid=192068