PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011  (Luettu 10582 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
Havaitsin että myllyyn materiaaleiksi pistetään entistä tehokkaammin koneita joita voitaisiin uudelleen käyttää.
Tätä on Suomalainen Uudelleenkäyttö.Toiminnan siunaa ELKER Ympäristöministeriö. Toivottavasti edes yksi kansanedustaja puuttuisi asiaan ja toisi epäkohdan esille jotta uudelleen käyttöön saataisiin sitä tervettä järkeä.Ei voi olla ympäristön etu että toimintakelpoista tavaraa pistetään materiaaleiksi jotta saadaan uutta tavaraa joka taas joutuu samanlaiseen kulkuun.Uudelleenkäyttöön pitää saada kiinitettyä enemmän huomiota.Se on tämän videon tarkoitus.





http://www.youtube.com/watch?v=-AuvdwtNETc

Mirror:
http://vimeo.com/23579104
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #1 : Toukokuu 11, 2011, 14:02:25 ip »
Ei tuossa ole kylläkään mitään tolkkua...

dylo

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
  • Karma: +0/-0
  • Herätys
    • Blogi
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2011, 14:55:09 ip »
tolkkua ei.. mutta järkeä kyllä koska kuusakoski saa rahaa kontinpainosta niin toki se täytetään koneilla ja muilla kivoilla tavaroilla, se että jos niistä muistit ja prossut hakis, ei paljoa painossa vaikuta.

kannattaa hakea työhön tonne jos sinne mahdollista kulkea, voisi noita muisteja repiä jopa 9euron ylläpitokorvauksella :)
Älä ota sitä vakavasti!

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2011, 15:55:11 ip »
Jätelaki
4. Luku Roskaantuminen (4.2.2000/91)

19 §
Roskaamiskielto
Ympäristöön ei saa jättää roskaa, likaa eikä käytöstä poistettua konetta, laitetta, ajoneuvoa, alusta tai muuta esinettä siten, että siitä voi aiheutua vaaraa tai haittaa terveydelle,
epäsiisteyttä, maiseman rumentumista, viihtyisyyden vähentymistä tai niihin rinnastettavaa muuta vaaraa tai haittaa.
---
60 § (25.4.2008/277)
Jäterikkomus
Joka tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta

1) rikkoo 5 §:n 1 momentin 1, 3 tai 4 kohdassa, 6 §:n 6 tai 8 kohdassa, 7 §:n 4 momentissa, 17 §:n 1 momentissa, 18 §:ssä, 18 c §:n 4 momentin 2 kohdassa, 18 d §:n 2 momentissa, 18 g §:n 4 momentissa, 18 n,
19 tai 50 §:ssä, 50 b §:n 4 momentissa taikka 57 tai 73 a §:ssä tarkoitettua kieltoa taikka mainittujen säännösten nojalla annettua kieltoa tai määräystä,

on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, jäterikkomuksesta sakkoon.

---

Eli Kuusakoski oy on tuomittava sakkoon. Ei muuta kuin paperisota käyntiin :D

hepaheikka

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 17
  • Karma: +0/-0
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #4 : Heinäkuu 04, 2011, 13:15:13 ip »
Tarttis itsekin käydä katsomassa meillä tuon Kuusakosken toimintaa. Siellä kun on sukulainen töissä. On jotensakin paikan vastaava, joten ehkä sieltä voisi sen vuoksi jotain saada. Ainakin saada selville mitä siellä oikeasti on. Joskus olen sinne tavaraa vienyt, silloin tuo elektroniikka romu kerättiin omaan paikkaan, jääkaapit tms. omiinsa nekin. Sekalainen rauta meni sitten isoon kasaan.

Kaupungin jätepisteella tilanne oli paljon surkeampi, siellä oli avoimella paikalla (tosin porttien sisäpuolella) avoin kasa esim. televisioita; voi kuvitella miten niille käy kun ne "nostetaan" autosta pois. Siellä oli viimeksi käydessä pieni monitori (ei litteä) noin 7", mutta rikki oli sekin. Muuten kyllä jätteitä lajiteltiin omiin kasoihinsa. Eniten jurppi tuo rikkominen. Olisi ne voinut sentään kasata ei paiskia.

sähkäri

  • Member
  • *
  • Viestejä: 34
  • Karma: +0/-0
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #5 : Joulukuu 01, 2016, 21:47:25 ip »
Kävin minäkin taannoin sen väittelyn Kuusakosken rojufirman kanssa että lakihan määrää ensisijaisesti kierrättämään takaisin markkinoille ja vasta sen jälkeen sulattoon,  näyttivät mulle tylysti ovea, sanoin että aluehallinto virasto ottaa teihin seuraavaksi yhteyttä, silloin vähän kireys laantui, ja kattelivat että sääkö oootkin valvontaviranomainen? sanoin että mun sisko on joten sana kyllä menee perille, en kuitenkaan sanonu että ei se tämän läänin sellainen ole  :D

Nykyisin se palvelu on parempaa Kusarillakin koska mun Pomo nykysessä työpaikassa on kusarin työntekijän serkku, sieltä saan nykyisin mitä vaan mitä mieleen tulee, tietysti pitää maksaa se minkä sulattokin niistä maksais.

Pasille vinkki, onhan sulla varmaan siellä toimituksen talossa kellarissa varmaan joku käypä komero, johon mahtuu tonnitolkulla Akkuja, saisit silleen helskutin hyvän UPSi akuston kun vetäisit sieltä kellarista yhden paksun kuparikaapelin yläkertaan, ja jaat sen useampaan upsiin, Nyt sulle toinen vinkki: jos talossa on lämmitysputkiverkosto, tai vaikka vesijohto (metallinen) niin siihen voi kytkeä siellä kellarissa vaikka sen Miinusnavan akusta, ei tartte vetää siis kahta paksua akkujohtoa välikerrosten läpi ylös.

Mä oon käyttäny halpaa paksua puhelinkaapelia jossa on esim 200 paria 0.5 mm lankaa akkukaapelina, niistäkun kuorii ne 200 paria yksittäisjohtoo, ja surraa  sitten ne yhteen, ja puristaa kaapelikengän päähän, niin saa mahtavan hyvää virtajohtoo, tuollakin romiksella antaavat melkein ilmaseks sitä, kun luulevat että ei siellä sitä kuparia oo sisällä juurikaan siihen muoviin nähden, oon minä saanu ostettua myös romikselta 16 neliön hienosäikeistä kumipäällysteistäkin kaapelin noin 6 euroo kilolta, kun ettii jätekaapelikasasta julman paksua kumikaapelia ja vetää mattoveittellä (sillä koukkuterällä) varovasti sen paksun ulkokuoren poies niin saa sisältä 4 kpl kumipäällysteistä 16 neliön touvia, niistä oon tehny ittelle monet ja monet startti kaapelit, kun halpakaupan huonot pilavehkeet on sulaneet käsiin, eihän niissä halapakaupan starttikaapeleissa ole muuta hyvää kuin ne pihdit, paljon on muovia tuhlattu olemattoman pyykkinarun ympärille, voi v...u.

Kivitalossa voi käyttää tuon akkukaapelin läpivientiin pystysuunnassa kaikkea sopivaa kuten, paskaputkea, ilmahormia, jne muistaa vaan tiivistää jos käyttä viemäriputkee, ei ne putket tukkeennu jos on iso hole, eli 110 mm reikä siellä.

sähkäri

  • Member
  • *
  • Viestejä: 34
  • Karma: +0/-0
Vs: Onko Jälkee vai ei? - Kuusakoski Oy - kierrätysraportti kevät 2011
« Vastaus #6 : Joulukuu 01, 2016, 22:02:21 ip »
Niin joo vielä niistä akuista, näin talven kynnyksellä monikin vaihtaa mielellään uuden starttiakun, jos sellasilta sais niitä akkuja hankittuu, toinen paikka mistä voi saada hyvinkin edullisesti kokonaisia akustoja, on laivanvarustamot, niillähän menee isonkin laivan esimerkiksi turvavalaistus akusto joskus vaihtoon, länsirannikolta niistä varmaa kantsii kysellä, ainakin Yksi Antero Rantanen, tuulivoimala harrastelija hankki akustonsa sieltä, löytyy varmaan kun googlettaa.

Ja etenkin jos akustoksi käy Nikkeli Kadmium, tai lipeä akusto kuten sähkötrukeissa on.