PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?  (Luettu 25422 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« : Toukokuu 05, 2011, 13:11:39 ip »
Kattavuuksilla ei vitun väliä ku ei ne kuitenkaan mitään kata.
Mutta missä yhtiössä halvin?
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2011, 13:15:49 ip »
Pitääpä tonkia papereita nii voin kertoo mitä mun kärrystä menee vuodessa. Muistaakseni joku 26 euroa. Peräkärryhän ei nauti bonus taulukoita ja siitä peräkärryn vakuutuksesta kateta mitään. Jos tunaroi kärryn kanssa, niin että kärry naarmuttaa jonkun toisen auton kylkeä, niin se menee auton vakuutuksista, bonukset laskee vaikka itse auto ei mitään kärsiskään.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2011, 13:25:31 ip »
Pitääpä tonkia papereita nii voin kertoo mitä mun kärrystä menee vuodessa. Muistaakseni joku 26 euroa. Peräkärryhän ei nauti bonus taulukoita ja siitä peräkärryn vakuutuksesta kateta mitään. Jos tunaroi kärryn kanssa, niin että kärry naarmuttaa jonkun toisen auton kylkeä, niin se menee auton vakuutuksista, bonukset laskee vaikka itse auto ei mitään kärsiskään.

Auton bonukset laskee jos kässy kolhasee.Miksi vitussa siinä tapauksessa kärryssä on edes se vakuutus?
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2011, 13:40:00 ip »
Mä en tiedä, mutta idiotismia. TÄYTYY olla vakuutus mikä ei kata mitään. Kyllä näin on. Rahat pois vain. Jos ei ole vakuutusta niin poliisi vie kilvet.

Hinattava laite ei tarvitse vakuutusta. Valot ja kolmion kyllä. Peräkärry ei ole hinattava laite vaan tavarankuljetukseen tarkoitettu laite. Hinattavassa laitteessa ja peräkärryssä on sellainen pieni ero ettei hinattava laite ole tarkoitettu tavaran kuljettamiseen. Hinattavia laitteita ovat mm agrekaatit ja kompressorit. Tollasen peräkärryn voi muuttaa hinattavaksi laitteeksi (liikkuva lähetyspiste) silloin kun kaikki siellä oleva on kiinteesti kärryyn asennettu... Pitää sitte pultata monitorit ja mikserit kiinni. Siinä sitte poliiseilla on ihmettelemistä, mutta voivat haistaa pitkän paskan. Parasta vielä jos traktorilla vetää niin eivät pääse sanomaan että on vedetty liian kovaa.

Traktorilla saa laillisesti vetää vaikka täysperävaunua. Rekkari kilpi vittuun ja kolmio perseeseen, valot ok, nii ei muuta ko reipasta ajoa.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2011, 13:40:59 ip »
Mä en tiedä, mutta idiotismia. TÄYTYY olla vakuutus mikä ei kata mitään. Kyllä näin on. Rahat pois vain. Jos ei ole vakuutusta niin poliisi vie kilvet.

Hinattava laite ei tarvitse vakuutusta. Valot ja kolmion kyllä. Peräkärry ei ole hinattava laite vaan tavarankuljetukseen tarkoitettu laite. Hinattavassa laitteessa ja peräkärryssä on sellainen pieni ero ettei hinattava laite ole tarkoitettu tavaran kuljettamiseen. Hinattavia laitteita ovat mm agrekaatit ja kompressorit. Tollasen peräkärryn voi muuttaa hinattavaksi laitteeksi (liikkuva lähetyspiste) silloin kun kaikki siellä oleva on kiinteesti kärryyn asennettu... Pitää sitte pultata monitorit ja mikserit kiinni. Siinä sitte poliiseilla on ihmettelemistä, mutta voivat haistaa pitkän paskan. Parasta vielä jos traktorilla vetää niin eivät pääse sanomaan että on vedetty liian kovaa.

Traktorilla saa laillisesti vetää vaikka täysperävaunua. Rekkari kilpi vittuun ja kolmio perseeseen, valot ok, nii ei muuta ko reipasta ajoa.

Siitä pilkunnussinnasta muuten tuli mieleen että onko pasiradion studio hinattavalaite jos sellaisen kasaisi?
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jame-78

  • Vieras
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #5 : Toukokuu 07, 2011, 02:39:49 ap »
Helsingin Sanomat

Miten laissa määritellään hinattava laite?

Ajoneuvohallintokeskus (AKE) on vastannut Tallirengin puolesta tähän kysymykseen.

Hinattava laite ja moottorittomat ajoneuvot

Hinattavalla laitteella tarkoitetaan muuta hinattavaa ajoneuvoa kuin perävaunua. Hinattavaa laitetta ei ole tarkoitettu tavaran tai henkilöiden kuljetukseen. Hinattavia laitteita voi olla esim. työmaakopit, autolla vedettävät nosturit, kompressori- tai agrekaattivaunut.

Hinattava laite on myös:

1) erikoiskuljetukseen käytettävän puoliperävaunun kytkemiseen tarkoitettu puoliperävaunun tavoin kuormittuva välivaunu, joka jakaa perävaunulta tulevan kuormituksen vetoauton vetopöydälle ja välivaunun akselistolle;

2) henkilö- tai pakettiautoon kytkettävä apuvaunu, jota käytetään pääasiassa vaurioituneen ajoneuvon hinaamiseen. Moottorikäyttöistä ajoneuvoa apuvaunun avulla hinatessa suurin sallittu hinausnopeus on 60 km/h, jollei kummallekaan ole säädetty tai määrätty alhaisempaa nopeutta. Vetokoukulle sallittua maksimikuormitusta ei saa ylittää.

Lähde: http://www.hs.fi/artikkeli/Hinattava+laite/1135234546156

Jame-78

  • Vieras
Vs: Peräkärryn vakuutukset.Missä halvin?
« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2011, 02:49:26 ap »
Enkä nyt ala copypastee miljuunaa kilometriä tekstiä...

Suosittelen vitun isoa peräkärryä, jossa molemmissa päissä lukee taukotupa. Taukotuvassa sitten kalustoa kiinteästi niin paljon että ei sovellu tavallaan tavarankuljetukseen...

Linkki kahelien foorumille. Tää ei oo mainostamista vaa asiallista keskustelua tästä aiheesta.

http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=8009