PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.  (Luettu 6735 kertaa)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« : Huhtikuu 25, 2011, 20:29:40 ip »
Faija, 72, on pelannut Close Combat -pelit alusta loppuun (2-5) ja lopusta alkuun. Nyt kun laitoin sille uuden tietsikan niin luopui jo CC2: A Bridge Too Far -pelistään. Tämä joutaisi jollekin joka tykkää. Pari euroa pyytäisin ja postitus. Huutokaupasta löytyy tunnarilla atpanula, mutta jos ilmoittaa että on tätä kautta löydetty niin saa tuohon 2e hintaan vaikka joutuu 4e huutamaan. Kohde sulkeutuu myös hyvin vikkelään ilman huutajia jos tarve on.

No nyt tekisi vähän uusia pelejä jo mieli, mutta en itse pelaa lainkaan. Olisko jotain uusia, tuoreita strategiapelejä, joita voisi pelata pelkällä hiirellä ja silleen rauhallisesti, pohtien.

Pääpaino olisi siinä että ei tarvi opetella näppäimistöltä paljon nappeja ulkoa vaan hiirellä kaikki ja pelin tempo olisi rauhallinen. Noi Close Combatit kun alkaa vähän väsyttää. Joystick-pelit voi unohtaa saman tien ja myöskin sen venäläisen talvisotapelin kun oli vähän hankala käyttää.

Joku tollanen toisen maailmansodan strategiajuttu olisi hyvä, miksipä ei ensimmäisenkin.

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2011, 21:02:07 ip »
Hienoa, että vanhempikin väki on lähtenyt mukaan tekniikan maailmaan :D

Sellaista strategiasotapeliä EI ainakaan kannata hommata kuin Company Of Heroes. Perseestä.

Jos ei välttämättä tarvitse olla sotapeli, niin Sim City -rakennuspelit ovat aikas hyviä, eikä näppäimistöä juurikaan tarvita. Joku versio on muistaakseni saatavilla myös suomeksi.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2011, 21:51:25 ip »
Thanks for the vinkki, mutta taitaa aika tiukka linja olla tolla äijällä... On muuten kova pelaa noita pelejä, kaikki on selvittäny mitä pystyy. Kirjanpito on myös ja kaikki, pelatuista peleistä.

En kyllä pysty tuota simsiä suosittelemaan. Mielellään 1. tai 2. maailmansota.

Toi Sims voidaan kai lukea 3. maailmansodaksi tms.   ;D  ainakin jos sitä verkossa pelaa, itse en pelaa mitään enkä tiedä yhtään mitä noissa tapahtuu...

Oppilas

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 54
  • Karma: +0/-0
  • Jos alkaa pännii niin anna bannii
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2011, 22:14:10 ip »
Itse suosittelen Company Of Heroes peliä on samantapainen kuin Close Combat ja hyvä grafiikka ;D
Soitellaan sano Siikonen....... eipäs soitellakaan sano Siikonen.... eiku Viheraho.

LauriKelo

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 710
  • Karma: +0/-0
  • WTF?!?
    • Lärviläpyskä
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #4 : Huhtikuu 25, 2011, 22:31:31 ip »
Suosittelisin Metal Of Honor sarjan alkupäätä. Parasta hubaa kun on pad-tyyppinen ohjain, mutta pitäisi onnistua hiirelläkin.

Olen aina mieluummin onnellinen kuin oikeassa.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 25, 2011, 22:49:54 ip »
Itse suosittelen Company Of Heroes peliä on samantapainen kuin Close Combat ja hyvä grafiikka ;D

Tuo alkoi josku '97 paikkeilla kysellä voiko tolla koneella pelata jotain. Ja voihan sillä  :D

Eli ei toi nyt voi paha olla jos se on samanlainen kun CC2. On kuitenkin suniteltu Win95:lle ja vaatii yhdet directX:t jotka ei hyvin sovi 64-bittisen Win7:n kanssa yhteen  :D

Joo ei tarvi grafiikka olla pääosassa vaan ihan varmaan 2006 vuoden taso on ihan passelia. Muistakaa että tuollainen calcichew on halukas näihin pelilöihin riippumatta kuvan tasosta, ja se on mun paras isä mualimassa...

Käyn kattoon jos löytyisi tuo peli.

Oppilas

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 54
  • Karma: +0/-0
  • Jos alkaa pännii niin anna bannii
Vs: Vinkkejä strategiapelin hankintaan 2. MS tms.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 26, 2011, 18:08:02 ip »
Kannattaa katsoa linkki:

http://www.youtube.com/watch?v=GLT7EY5Yhzw

Niin näkee että onko peli sopiva vai ei ???
Soitellaan sano Siikonen....... eipäs soitellakaan sano Siikonen.... eiku Viheraho.