PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Italialaisministeri pakolaisista: "Lastaisin ne laivaan ja lähettäisin takaisin"  (Luettu 30428 kertaa)

perse-erkki

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1285
  • Karma: +0/-0
Tässä maassa on se hyvä puoli että tänne ei oo sompit änkemässä fattarahan toivossa, kun ensin pitää tehdä 6kk duunia että saa mitään rahaa mistään. Ja sehän on nähty että semmonen ei somppia kiinnosta.

Olisko siellä töitä?  ;D ;D

Itse asiassa ainaki mun duunipaikassa haetaan suomalaisia koko ajan  ;) Ihan suomeks mäki täällä duunini teen. Toi firma jopa tarjoo lähes ilmasen asumisen duunareille, tosin se on joku solukämppä. Eka kuukausi ilmanen, ja sen jälkeen jotain satasen pintaan/kk vuokra.

Kyl kelpais mulle, mitä hommia on?
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
spitille vielä tiedoksi, että todellakaan ei ole tilanne tuollainen kun sanoit että pitäisi työtä tehdä 6kk. Tuohan on aivan absurdi kuvitelma.

Mistä olet tietosi ammentanut?

Nämähän saa asunnon, ruoan ja rahaakin ihan tulemalla tänne. Sairaanhoito järjestyy myös samalta luukulta kun nuo kaikki muutkin. Jopa tulkki on samalla luukulla ja hammashoito. Suomalaisille ei ole hammashoitoa tarjolla hoitotakuulain puitteissa kuin harvoissa kunnissa.

Risikko naureskelee paskaisia kun laki on 3kk mutta 6kk asti saa venyttää hoidon aloittamista. No varsinainen hoito alkaa vasta suuhygienistin jälkeen... Se on sitä kokoomuslaista politiikkaa - hyvinvointia.

Vertailun vuoksi: neekeri saa hammashoidon kiireellisenä aina ja muutkin asiat hoidetaan sen saman lunkun kautta aina toimeentulotuesta lähtien... Suomipoika joutuu nyt toimittamaan tiliotteen etukäteen että saa minimin. Tämä siis nykykäytäntö toimeentuloluukulla. Että näkyy olevan aikaa noitakin tarkkailla. Eli jos haet toimeentulotukea enemmän kuin 1kk niin pitää ennen tukea käydä näyttää tiliotteet! No näytetään ja olen näyttänytkin aina jälkikäteen. Mutta nyt pitää erikseen joka kuulta saada nuo vitun liput etukäteen...  

Horttanainen

  • Vieras
Panulalle tiedoksi, Spit asuu Portugalissa.

Tuollainen Portugalin järjestelmä kun saataisiin Suomeen... :)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Itse asiassa ainaki mun duunipaikassa haetaan suomalaisia koko ajan  ;) Ihan suomeks mäki täällä duunini teen. Toi firma jopa tarjoo lähes ilmasen asumisen duunareille, tosin se on joku solukämppä. Eka kuukausi ilmanen, ja sen jälkeen jotain satasen pintaan/kk vuokra.

Älkää hyvät ystävät langetko tähän ansaan. Parakkiasumista satasella kuussa joka onkin 300e ja keskustelupalstan kautta etsii työntekijöitä. En ole ennen kuullut keskustelupalstojen tarpeellisuudesta työntekijöitä hakiessa.

Palkka jonkun euron per tunti. Justiinsa tätä yritetään suitsia täällä mutta huonoin tuloksin. Portugalista käsin jos kirjoittelet hyvällä suomen kielellä niin se on tietysti hienoa, mutta luuletko että kukaan lankeaa ansaasi?

perse-erkki

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1285
  • Karma: +0/-0

Älkää hyvät ystävät langetko tähän ansaan. Parakkiasumista satasella kuussa joka onkin 300e ja keskustelupalstan kautta etsii työntekijöitä. En ole ennen kuullut keskustelupalstojen tarpeellisuudesta työntekijöitä hakiessa.

Palkka jonkun euron per tunti. Justiinsa tätä yritetään suitsia täällä mutta huonoin tuloksin. Portugalista käsin jos kirjoittelet hyvällä suomen kielellä niin se on tietysti hienoa, mutta luuletko että kukaan lankeaa ansaasi?

Minähän niitä töitä kyselin. Ja siellä on kesällä sen verta lämmin, et asuu vaik teltassa, jos on tarvis.
En tiedä kuinka kolmas maailmansota käydään, mutta neljäs käydään kivillä ja kepeillä.

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Panulalle tiedoksi, Spit asuu Portugalissa.

Tuollainen Portugalin järjestelmä kun saataisiin Suomeen... :)

Huomasin kyllä että asuu Portugalissa ja tutkin ja kirjoittelin asiasta sen verran että ehdit kirjoittaa ensin.

Vaikka työ olisikin Portugalissa, niin eipä tuo ihan viisasta ole ottaa yhteyttä. Minulla on huonoja kokemuksia portugalilaisista puhelinnumeroista. Ja nyt on hallitus eronnut jne. Kohta on käsi ojossa...

Nää reenit sun muut valehtelee täyttä häkää että eipä tälle mitään tarvi antaa/lainata... Tyhminkin tietää että kohta palaa rahaa ja kivasti kun on rahastokin kohta valmiina...

Horttanainen

  • Vieras
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, minä näin tänään neekerin tekevän töitä. :o

Nimittäin keräämässä cittarin aulassa rahaa. Sillä oli yllään liivit, joissa luki: "Rahaa Afrikan vähäosaisille lapsille".
Eli oli keräämässä lajitovereilleen pyssyrahaa, jotta nämä vähäosaiset lapset saadaan työllistettyä lapsisotilaiksi. >:(
Olisi oikeastaan pitänyt kysyä ihan vittuilun vuoksi keräyslupaa.
Rahaa sille ei kukaan onneksi antanut ainakaan siinä viidessä minuutissa, jonka vietin pullonpalautuskoneen ääressä.

Huomatkaa, että käytän ulkomaan elävistä muotoa "se", enkä "hän". Kieliopin mukaan "hän"-muotoa käytetään vain ihmisistä ;D