Olisit toki postannut linkin mistä lueskelit aiheesta... Jos nyt satuit sitä netistä lukemaan? Olis ollu hauskaa se myös lukea. Oma näkemykseni on se että siirtyminen energian säästöön ei ole niin mutkatonta. Toki vihreästi ajattelevat saavat kiksejä nähdessään sinun kulkevan saasteettomammin, silti kannustaisin istumaan alas ja hetken miettimään, pelastuuko mailma sittenkään? Ajatellaan nyt että käytössä olisi esimerkiksi 150 000 ajettu -01 Toyota. Sellasella painelee vielä ainakin toisen samanlaisen matkan ja myös 10 vuotta vielä... Se auto on puolivälissä elinkaarta, ei lopussa. Pistetäänkö se sitten paaliin ja kierrätykseen vai annetaanko autokaupassa vaihdossa? Jos annat autokaupassa vaihdossa niin joku muu jatkaa sillä autolla ajamista siitä kohtaa missä sinulla jäi ajamatta. Tässä tapauksessa se auto vain vaihtaa omistajaa, ei ole pois liikenteestä, pois saastuttamasta. Jos taas laitetaan paaliin loppuun käyttämätön auto niin sehän on energian ja luonnonvarojen haaskausta. Jos taas ajat jonkin auton loppuun ja hoidat asianmukasesti kierrätykseen niin hyvin mielin voit mun mielestä sen sähköauton ostaa...
Olit murheellinen että 2 tunnin välein pitää herätä laittaa lisää aikaa kellokytkimestä... Kyllä se nii on että siihen tolppaan tulee kyllä virtaa yleensä ihan 24/7. Yleensä on 1 pääsulake, jonka takana tolpissa 10 tai 16A nalli... Se kellokytkin on siinä poistettavissa... Silti tollasesta normi tolpasta ei saada juurikaan tarpeeksi virtaa ulos jos meinaa inhimillisessä ajassa ladata sähköauton akkua... Siihen tarvitaan vähintään 3 x 16A (voimavirta). Mielummi 3 x 32A... Sähkötrukkikin tarvitsee jo ton 16A voimavirran laturiinsa... Teoriassa saadaan tollaset virrat autojen sähkötolpille vetämällä uudet johdot niille.... Uudet pistokkeet, kellokytkimet vittuun... Sulaketauluun lisää sulakkeita...