PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa  (Luettu 56621 kertaa)

Tiisselimies

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 68
  • Karma: +0/-0
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #14 : Helmikuu 23, 2011, 22:09:15 ip »
tätä on hauska seurata kuinka tämmönen harratelija radio on kehittyny näinä vuosina kun vertaa sitä ekaa mikserilautaa tähän pöytään ja viel kaikenlisäksi hyvin pienellä budjetilla... luo haastetta mukavasti tähän toimintaan.
muistan vieläkin kun eräässä lähetyksessä joskus parivuotta sitten pasi haaveili isosta mikseripöydästä jossa on paaaaaaaljon nappuloita... ja nyt sillä sitten se on.. haave on toteutunut   ;D 
nythän tuo kannattaa laittaa siihen vasemmalle pöydälle niin että oma naama on puhelinkeskukseen päin niin pääsee johtoja vaihtaa mikserin taakse ilman että sitä tarvii nostaa.. samalla näkee vähän vieraitakin.. tai sitten koko nurkka uusiks..

shaminy

  • Member
  • *
  • Viestejä: 47
  • Karma: +0/-0
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #15 : Helmikuu 24, 2011, 00:10:59 ap »
Kanavien määrä != Lähetyksen laatu.
Mihin ihmeeseen tarvit 32 kanavaa. Aivan turhan iso ja kömeplö laite kotistudion tarpeisiin. Yli puolet kanavista jää tyhjänpantiksi.
Itse veikaan että lähetyksen laatu laskee, kun on nappulat hukassa koko ajan. Kännissä tule lähtyksestä enää yhtään mitään. Mahtuuko mieskään enää studioon.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #16 : Helmikuu 24, 2011, 00:15:31 ap »
Kanavien määrä != Lähetyksen laatu.
Mihin ihmeeseen tarvit 32 kanavaa. Aivan turhan iso ja kömeplö laite kotistudion tarpeisiin. Yli puolet kanavista jää tyhjänpantiksi.
Itse veikaan että lähetyksen laatu laskee, kun on nappulat hukassa koko ajan. Kännissä tule lähtyksestä enää yhtään mitään. Mahtuuko mieskään enää studioon.

Niin.Nyt on kanavia joskin rakennettu kolmeen eri pöytään 30 eli 2 kanavaa jää sikailukäyttöön sitten tuossa.
helpompi se on yhdestä tiskistä nosstaa loukuylös kun katsella miten ketjutettuna saan äänen jostain takavintturista lähetykseen.
mutta ihan miten vain.minulle passaa kaikki.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #17 : Toukokuu 30, 2011, 09:17:43 ap »
Osa on poistuvasta koneesta mutta suurin osa uutta kalustoa jota säädetään lähetys kuntoon.


















Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #18 : Toukokuu 30, 2011, 10:01:42 ap »




Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #19 : Toukokuu 30, 2011, 10:59:28 ap »
HUUHH ...
Kovasti on tavaraa ja mihin ihmeeseen sitä tuollaisella määrällä koneita, mitä se radio ja video vaatii.

(itselläni on pari räkkipalvelinta, pari työasemaa, neljä kameraa ja pari läppäriä, riittää hyvin tuottamaan videoa ja uskokaan että tuon radion pitämiseen montaa konetta).
No, tosiaan en tuota ajatellut että kaikki olisi valmiina -rakenna ja soita. Kierrätyskamastahan se sinä tätä teet. OK.

Tosiaan neuvomaan, mutta katsele tai pummaa 1-2u räkkipalvelimia niin vääntyy ja kääntyy kuva, kuin äänikin. Siihen levyräkki viereen, niin tarvine senkään vuoksi hirveitä tiloja. VAIN ajatus ... sillä kuvista päätellen on ahasta, tai ainakin tiukkaa  ;D
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: PasiRadion uutta ja ihmeellistä tekniikkaa tulossa
« Vastaus #20 : Toukokuu 30, 2011, 12:56:29 ip »
HUUHH ...
Kovasti on tavaraa ja mihin ihmeeseen sitä tuollaisella määrällä koneita, mitä se radio ja video vaatii.

(itselläni on pari räkkipalvelinta, pari työasemaa, neljä kameraa ja pari läppäriä, riittää hyvin tuottamaan videoa ja uskokaan että tuon radion pitämiseen montaa konetta).
No, tosiaan en tuota ajatellut että kaikki olisi valmiina -rakenna ja soita. Kierrätyskamastahan se sinä tätä teet. OK.

Tosiaan neuvomaan, mutta katsele tai pummaa 1-2u räkkipalvelimia niin vääntyy ja kääntyy kuva, kuin äänikin. Siihen levyräkki viereen, niin tarvine senkään vuoksi hirveitä tiloja. VAIN ajatus ... sillä kuvista päätellen on ahasta, tai ainakin tiukkaa  ;D


no noi on varmennettu nuo kaikki.
on soitto varasoitto vara stream vara video.ei tässä muusta ole kyse.
nyt kun sai kunnon rautaa niin pitää pistää kaikki uusiksi.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X