PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: DNA finland on perseestä  (Luettu 10981 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
DNA finland on perseestä
« : Helmikuu 10, 2011, 17:22:13 ip »
Olen vuodesta 2004 saakka maksanut laskuni mahdollisuuksieni mukaan etukäteen.
Tähän päivään saakka kunnes DNA lähetti laskun ja maksumuistutuksen.
Ovat muuttaneet laskutusjärjestelmiään niin että enää ei mukamas kohdistu suoritus oikein jos maksan etukläteen.
Kävin pääkallonpaikalla selvittämässä asiaa niin siellä suoritukset sitten löytyivät.

Nyt kuitenkin on niin että peeaana haluan maksaa kuusausittan maksuni ja niin että se tapahtuu aina joka kuukauden 14 päivä.
Ei käy.
Pitää odotella laskua ja jos lasku ei tule yli 20 euron niin se vasta sitten lähetetään.
Miten vitussa tämä paska lafka voi toimia näin?
Ei ole varaa tuollaisiin epätasaisiin laskutuksiin eli joskus tulee lasku ja joskus taas ei.
joka kuukausi kuitenkin on sama laskennallinen menoerä.
Nyt jotain paskaa pitää alkaa keksimään tuolle kusetus yritykselle jotta homma saadaan kuntoon.
Mitäs ehdottelette.

DNA lähettää laskun entiseen tapaan....hetkinen? Aikaisermmin ei ole tullut laskua laisinkaan koska olen maksellut ne etukäteen.
Pitää jatkella tonkimisia asian suhteen.





Hei Pasi

Olemme keskustelleen puhelimessa laskutusasioista ja olen selvittänyt onko laskutus mahdollista toteuttaa esittämiesi toiveiden mukaisesti.

Esittämäsi muutokset laskutuskauteen tai maksutapoihin eivät valitettavasti ole DNA:lla teknisesti mahdollisia. Sinulla ei myöskään ole mihinkään lakiin perustuvaa oikeutta saada laskutuskautta tai maksutapaa muutetuksi. DNA:n matkaviestinpalveluiden yleisten toimitusehtojen kohdan 15.2 mukaan DNA päättää matkaviestinpalveluidensa maksuista ja laskutuskausista. Myös Kuluttajaviraston asiaa koskevan ohjeen mukaan maksun saaja päättää, millä maksutavoilla ottaa maksuja vastaan.

Näin ollen DNA lähettää myös jatkossa laskun entiseen tapaan, mikäli laskun loppusumma jää alle 19 euron minimi laskutusrajan. Mutta halutessasi voit maksaa ennakkona koko vuoden maksut, jolloin ennakoista vähennetään kuukausimaksun osuus kunkin kuukauden osalta ja lähetämme 0-hintaisen laskun siihen asti, mihin ennakoita on käytettävissä. Laskutusjakso on myös muutettu, kuten jo puhelimessa kerroin ja jatkossa laskueräpäivä on arviolta kunkin kuun. 16. päivä.

Voit harkita myös ehdottamaani e-laskusopimusta, johon voit käydä tarkemmin tutustumassa Nordea pankkisi kotisivuilla.

DNA Onni -liittymä on kuukausimaksultaan 0,67 euroa ja DNA Nettikaista 384 on 9,88 euroa kuukaudessa, jolloin kuukausimaksut ovat yhteensä 10,55 euroa, mikäli puhelinkuluja ei liittymästä synny.

Mikäli sinulla jäi asiasta vielä kysyttävää vastaamme mielellämme.
Mukavaa kevään odotusta!


Ystävällisin terveisin

Matilda Kauppi
asiakaspalautteet
Asiakaspalvelu
DNA Oy

044 144 044
www.dna.fi

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

LauriKelo

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 710
  • Karma: +0/-0
  • WTF?!?
    • Lärviläpyskä
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #1 : Helmikuu 10, 2011, 21:36:28 ip »
Dyykkaat roskiksesta kurkkupurkin ja suoritat siihen kuukausittain laskelmiesi mukaisen summan.
Sitten kun DNA:n lasku tulla putkahtaa niin teet noston kurkkupurkista ja maksat laskun.

 ::)
Olen aina mieluummin onnellinen kuin oikeassa.

Vodka

  • Vieras
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #2 : Helmikuu 15, 2011, 03:26:14 ap »
Mutta halutessasi voit maksaa ennakkona koko vuoden maksut, jolloin ennakoista vähennetään kuukausimaksun osuus kunkin kuukauden osalta ja lähetämme 0-hintaisen laskun siihen asti, mihin ennakoita on käytettävissä. Laskutusjakso on myös muutettu, kuten jo puhelimessa kerroin ja jatkossa laskueräpäivä on arviolta kunkin kuun. 16. päivä.

Eikö tässä juuri DNA sano että toimii sun toiveesi mukaisesti?

Tai vaihda Saunalahteen, siellä onnistuu etukäteenmaksu.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #3 : Helmikuu 15, 2011, 08:28:28 ap »
Mutta halutessasi voit maksaa ennakkona koko vuoden maksut, jolloin ennakoista vähennetään kuukausimaksun osuus kunkin kuukauden osalta ja lähetämme 0-hintaisen laskun siihen asti, mihin ennakoita on käytettävissä. Laskutusjakso on myös muutettu, kuten jo puhelimessa kerroin ja jatkossa laskueräpäivä on arviolta kunkin kuun. 16. päivä.

Eikö tässä juuri DNA sano että toimii sun toiveesi mukaisesti?

Tai vaihda Saunalahteen, siellä onnistuu etukäteenmaksu.


Eihän minulla kerralla ole varaa maksaa vuoden maksuja etukäteen.
olenpyytänyt että kirjoittasivat minulle laskuja mitkä erääntyisivät kerran kuussa että saisin ne tuonne puhelinpankkiin automaattisesti meneväksi.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

simexi

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 520
  • Karma: +0/-0
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #4 : Elokuu 23, 2011, 17:50:46 ip »
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/talous/dnalla-paha-tietovuoto/696989
Lainaus
Osa DNA Oy:n liittymäasiakkaiden salaisista puhelinnumeroista oli väliaikaisesti julkisessa jakelussa kevään ja kesän aikana. Julkisessa jakelussa saattoi olla jopa yli 30 000 salaista numeroa.

Salaisia numeroita päätyi Suomen Numeropalvelu Oy:n ylläpitämään valtakunnalliseen tietokantaan, josta esimerkiksi numeropalveluyritykset, kuten Eniro ja Fonecta, saavat puhelinnumeronsa.

Tietovuoto sattui järjestelmäpäivityksen yhteydessä.

Virhe koski osaa 10.4. ja 28.6. välisenä aikana DNA:n sisällä liittymätyyppiä vaihtaneita. Tuona aikana tehtiin 37 500 liittymänvaihdosta, joihin osaan voi liittyä salaisen numeron muuttuminen julkiseksi. Salaisten numeroiden julkisen jakelun pituus vaihteli asiakaskohtaisesti.

Viimeisetkin virheet saatiin korjattua 9.8.

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #5 : Elokuu 23, 2011, 21:14:05 ip »

Eihän minulla kerralla ole varaa maksaa vuoden maksuja etukäteen.
olenpyytänyt että kirjoittasivat minulle laskuja mitkä erääntyisivät kerran kuussa että saisin ne tuonne puhelinpankkiin automaattisesti meneväksi.


Niin, eivät ole järjästelemässä mielellään noitakaan, mutta sen vaan sanon, että pulju on kierä ku korkkiruuvi, kuten tuossa tietovuotojutussakin. Mulla oli 2002 vuonna, tasan 1 kk.n DNA.n paska liittymä, maksoin pois mitä oli laskutettu, kunhan vaan pääsin eroon. No, muistivat sitten reilun vuoden päästä, että oli n.19.XX€ maksamassa (jostain?) ja kun en ollut täysin varma, niin menin DNA.n myymälään ja kaivatutin omalla nimelläni olevat -kaikki mitä löytyy, niin ei ollut mitään. Laskusta kuitenin selvisi, että olen tuon summan maksamassa DNA.lle.
Maksoin ja pyysin kopioita 3 kpl. ja yhden jätin sille myyjälle (maksoin itse nuo kopiot). Naama irvessä se sen otti ja kait lähdettyäni heitti roskiin. Kehuin kyllä tulevani uudellen, mikäli DNA vielä laskuttaa vuoden, tai kahden takaisia.

Nyt koko kortteli osti kaapeloinnin, niin eikös vittu palvelut oli päätetty 15/2, että ne otetaan DNA.lta, että kuinka sitten tästä eteenpäin. Olen kyllä sitä mieltä että ongelmien myötä siirryn mokkulan käyttäjäksi, myös pöytäkoneissa. Saunalahtea olen pohtinut kun mitä olen lukenut, niin homma toimii.

Kuinka muilla, saunalahden mokkuloilla.

Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: DNA finland on perseestä
« Vastaus #6 : Elokuu 23, 2011, 21:42:15 ip »

Eihän minulla kerralla ole varaa maksaa vuoden maksuja etukäteen.
olenpyytänyt että kirjoittasivat minulle laskuja mitkä erääntyisivät kerran kuussa että saisin ne tuonne puhelinpankkiin automaattisesti meneväksi.



Kuinka muilla, saunalahden mokkuloilla.



Sauniksen mokkulat ruuhka.aikoina perseestä mutta keskimäärin ihan ok.
silloin tällöin on kyllä yhteyskatkoksia ollut.joskus on tullut data helvetin hitaasti.
pääsääntöisesti kuitenkin onneksi toimii mutta luotettavaksi ei voi sanoa mitään mokkuloita.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X