PASIRADIO

Äänestys

Elikkä kumpi olisi parempi vaihtoehto??

Kissa
Koira

Kirjoittaja Aihe: Kissa vai koira??  (Luettu 60310 kertaa)

Jodi

  • Member
  • *
  • Viestejä: 36
  • Karma: +0/-0
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #14 : Tammikuu 18, 2011, 05:10:51 ap »
Kumpikin olisi ok..jos en asuisi kerrostalossa

Seashadow

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 219
  • Karma: +0/-0
  • :~~~D
    • wat
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #15 : Elokuu 02, 2011, 22:38:20 ip »
Kissalle annoin äänen.. ei noi koirat oikeen oo mun juttu, vaativat liikaa aikaa  ;D
Siikana lentäisin taivaalla

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #16 : Elokuu 02, 2011, 22:46:17 ip »
Koira se olla pitää, jos ei sitten ota muijaa.

Tuossa sivustoa, josta niitä koiria ja itselleni - http://bulldogbreeds.bulldoginformation.com/different-bulldog-breeds-types.html
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Miero

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
  • Karma: +0/-0
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #17 : Elokuu 25, 2011, 03:40:18 ap »
Kissa kun se nukkuu paljon ja tekee omia touhujaan.
Ei jaksaisi sitä koiran jatkuvaa huomioon ottamista.

Sitten en pitäisi siitä koiran kurissa pitämisestä. Kissaa voi huoletta lelliä ja olla kaveria. Koiralle pitäisi olla isäntänä. Koira alkaa vikuroida liiasta lellimisestä. 

käsittääkseni..?

Koira on toisaalta hyvä varoittaja/karkoittaja tv-lupatarkastajalle ymm otuksille.

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #18 : Elokuu 25, 2011, 10:33:00 ap »
Kissa kun se nukkuu paljon ja tekee omia touhujaan.
Ei jaksaisi sitä koiran jatkuvaa huomioon ottamista.

Sitten en pitäisi siitä koiran kurissa pitämisestä. Kissaa voi huoletta lelliä ja olla kaveria. Koiralle pitäisi olla isäntänä. Koira alkaa vikuroida liiasta lellimisestä. 

käsittääkseni..?

Koira on toisaalta hyvä varoittaja/karkoittaja tv-lupatarkastajalle ymm otuksille.



Ota puoliso, jos lempiä haluat, lelliä ja olla kouluttamatta.  ;D
(tsoukki).
Mutta, mikä siinä on, että nähdään mörkönä jokin koiran opetus/koulutus, vittumaisempaa se on kouluttaa hyvä puoliso itselle, tosin niitäkin saa jo valmiiksi koulutettuja, kun ottaa ikä-ihmisen.  ;)
Johdonmukaisuutta - ymmärrystä että koira on laumaeläin ja siten käytökseltään hierarkkiassa etenevä, joten koira tahtoo kiivetä herraksi taloon, jos niin annat. Pikkukoirat sen tekee huomaamatta, sillä ne hyökkäykset ovat vain näykkäyksiä ja hätäsiä urinoita, iso koira tulee rouskaseen kädetä, perseestä tai vaikkapa kaulasta ja oli sitten lapsi, vaimo tai isäntä itse.
Laumassa, ei hellyttä tunneta -ainoastaan johdonmukaista oppia, jolloin laumanpää alistaa nuoremmat, jotka puolestan kokeilee omanpaikkansa.

Siinä ei mennä poskissa roikkuen, kuten tuppaa emäntäihmiset tekevän, tai namipalkintoja suorituksesta, mikä eläin se noin tekee, paitsi tuo emäntäihminen, joten tuo sit siitä hellimissestä.

Koira vaan on koira, jolle selvät käsyt, komentaminen on monesti koirankin kannalta parempi. Ei sitä koiraakaan tarvi hakata kuin pöytänaapuria ravintolassa, oppimaan.

KOIRA se olla pitää, koira ja koiran olonen, eikä mikään puudeli-fifi.
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

0051-juhanakyllonen

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 9
  • Karma: +0/-0
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #19 : Syyskuu 19, 2011, 13:22:55 ip »
Mikä teihin nykyajan ukkoihin oikein on mennyt, kissoaja ja koiria (ymmärtääkseni kuitenkin olette miespuolisia)?
Eikö nyt nainen olisi ensimmäinen, jota teidän pitäisi etsiä ja niistä asioista kehitellä keskusteluja. Täällä vaan lemmikkieläimistä.

Hävetkää "pikkupojat" untuvikot  ;D

Heh-heh.. no mutta kysymýksessä ei lukenut Kissa vai koira vai akka :)

Pazi465

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 81
  • Karma: +0/-0
    • Pazi465;den Youtubekanava!
Vs: Kissa vai koira??
« Vastaus #20 : Tammikuu 04, 2012, 15:48:18 ip »
Kissan valitsen minä. Koska allerginen olen koirille. Kissa on muutenkin tosi hyvä elikko ja jos ei jaksa olla sen kanssa niin se viettää aikaa itestään ei kaipaa paljoa huomiota. jos matkallekkin lähtee heittää sen pihalle ruokaa löytyy varsinkin kesällä ympäri luontoa. Ainakin minun kissa selvis kaks viikkoa ilman mua.
Tervetuloa katsomaan videoitanii joka kertoo elämästäni ja kaikenlaisesta tekniikasta!
http://www.youtube.com/user/Pazi465
Tervetuloa!