PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: radion tulevaisuus  (Luettu 8593 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
radion tulevaisuus
« : Maaliskuu 16, 2008, 15:12:59 ip »
Nyt mennään niin et kulut radiolle on noin 150 euroa kuussa.
Lahjotuksia on tullut niin et ei ole tarvinnut ite pistää ku jotain 100 verran.

eli itelle on jäänyt se 50 kuussa kuluja.
Mulla ei ole siihenkään nyt varaa joten harkitsen sitä että pasiradio soi jokatoinen kuukausi.
Tai sit vedetään sitä puheohjelmaa sit se välikuukausi.siitä et tartte maksaa teostoa.
Gramex on semmonen juttu et se menee puolenvuoden syklillä eli niillä on vähimmäislaskutus 84 euroa.
Eli siitä ei pääse säästämään mut teostosta pääsee.

siirrot on ihan perkeleelliset ja tuntuu et kuuntelijoita on mut yksinkertasesti meillä ei ole varoja maksaa näitä maksuja tälläsenään et säästöjä pitää tehdä.
eli jossain vaiheessa siirryttäneen jokatoinen kuukausi systeemiin.

Pistän jossain vaiheessa sensuroidun tiliotteen tänne missä ei näy lahjoittajien nimiä yms ja siitä mitä menoja on pistelty teostolle ja gramexille ja palvelinkuluja yms mitkä liittyy pasiradioon.
mutta sitä teostovapaata musiikkia pitäisi jostain löytää ni voitaisiin pistää sitä puheohjelmaa jota on suunniteltu.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Straiffi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
  • Karma: +0/-0
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2008, 13:05:41 ip »
Ohhoh. Kuin toi noin kallista on, vai onko kuuntelijamäärät kasvanu?
Tulee mieleen, että entä jos lyhentää lähetysten pituutta, esim 6-8 tuntiin viikossa? Eikös silläkin ole jotain vaikutusta? Omasta mielestä ainakin olisi parempi noin, kuin että joka toinen kuukausi niitä 24h hönötysähetyksiä.  ;D

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2008, 18:18:31 ip »
Niin, itsekin olen vähän sitä mieltä, että parempi olisi se, että olisi lyhyempiä lähetyksiä. :D

Vai onko kuuntelijakunta suurimmaksi osaksi sellaista, että tosiaan jaksavat sen 24 tuntia radion ääressä istua. Minä yleensä jaksan vain pari tuntia, ja siihen jää.

Mikseri.net:issä olisi teostovapaata musiikkia vaikka kuinka, uskoisin, että monet artistit olisivat halukkaita saamaan tunnettavuutta sillä, että heidän musiikkian Pasiradiossakin soisi. Eli käsittääkseni artistin luvalla saa tuolta otettua musiikkia soittaa ilman mitään maksuja. Ja on niitä vastaavia paikkoja muitakin.

PeTeZZL

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 107
  • Karma: +0/-0
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #3 : Maaliskuu 19, 2008, 13:44:50 ip »

mutta sitä teostovapaata musiikkia pitäisi jostain löytää ni voitaisiin pistää sitä puheohjelmaa jota on suunniteltu.


Tollasta mä voin ehkä löytää ku koululla on ''bändi'' ja niil on piisei netis ni kysyn vaik et sopiikos heille..
Ei vittu mikä pässi se on !

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2008, 14:42:26 ip »
Ohhoh. Kuin toi noin kallista on, vai onko kuuntelijamäärät kasvanu?
Tulee mieleen, että entä jos lyhentää lähetysten pituutta, esim 6-8 tuntiin viikossa? Eikös silläkin ole jotain vaikutusta? Omasta mielestä ainakin olisi parempi noin, kuin että joka toinen kuukausi niitä 24h hönötysähetyksiä.  ;D

Ei auta tilanteeseen sekään et pidettäisiin tunti viikonlopussa.
Teoston vähimmäis maksu on se 50 euroa kuussa joka pitää sisällään 100 tuntia viikossa teostonalaista musiikkia
Gramexilla on myös vähimmäistaksoitus.
ELi sitten kun ja jos nuo on noin ni kandee sitten ajaa kokorahalla.
eli on tätä mietiskelty miten vaan yksi säätö konsti on et pistetään lähetyksiä joka toinen kuukausi.
siinäkään ei säästetä gramex maksuissa vaan ne pyörii teoston voi sillä systeemillä säästää.
Sit on vielä palvelin kulut yms.
No ensi kuun teostomaksut on kasassa et siinä mielessä on hyvin asiat.
mut kyllä tää on semmosta kiikkumista noitten maksujen kanssa et sitä ei monikaan tajua.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #5 : Kesäkuu 04, 2008, 06:16:51 ap »
Taas on muuten sitten tilanne se että ensikuun tulevaisuudesta ei ole mitään tietoa.
Teostot gramexit serverikulut tallennuskulut sähköt yms....

Ja kun juontajatkin on melko kosteeta porukkaa ni sekin rajottaa....
Keskustelusetit vedän selvinpäin mut niissä ei tule musiikkia koska niistä en aio raportteja alkaa tekemään.

Mutta pe la sessiot on kyl semmosia missä pitää lotrata ja jos ei ole mahdollisuuksia lotrata ni en kyllä itse tee lähetystä.

Ensi perjantaille on suunniteltu Kytiksen tekemä lähetys mut sekin taitaa jäädä tulemati kun Kytiksellä ei ole kurkunkostuketta.
Mainoksia ei ole kukaan tarjoillut eli sieltäkään ei tuloja ole saatu.

Mut katsellaan miten tää etenee.
Joka kuukausi muuten on ollut sama tilanne eli mietiskellään miten ensi kuussa saadaan maksut makseltua.
Mutta toivotaan parasta pelätään pahinta.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

nahkamafia

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 84
  • Karma: +0/-0
Vs: radion tulevaisuus
« Vastaus #6 : Kesäkuu 05, 2008, 14:43:14 ip »
Taas on muuten sitten tilanne se että ensikuun tulevaisuudesta ei ole mitään tietoa.
Teostot gramexit serverikulut tallennuskulut sähköt yms....

Kuinkas paljon tuosta heinäkuun summasta vielä mahtaa suunnilleen puuttua?