PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Vanhojen autojen kierrätys  (Luettu 17512 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vanhojen autojen kierrätys
« : Lokakuu 18, 2010, 14:30:46 ip »
Itselläni on Peugeot 405 vm 96 ja tämä on kuulema jo liian vanha ettei purkamoilla ole osia.
Menee suoraan kuulema myllyyn nekin.
Kaikki Lahden purkamot kiertelin että löysin jarrulevyt ja vaihteen siirtäjät joka paikassa sanottiin että menee Kuusakoski Oy:lle Heinolaan ei ole kuulema kysyntää noin vanhalle kamalle.
Muistan joskus kun vanhoilla Cherryillä ajeltiin niin silloin niitäkin vielä oli ja se oli silloin juurikin sen 15 v vanhaa ja kamaa löytyi nykyään 15 vuotta vanhaa ei ole saatavilla vaan se menee mielellään myllyyn.
Ahtialan purkamoon sitten oli jäänyt varastoon ja sieltä sitten löysin.
Syylärin jarrulevyt yms osia kaipailin ja ne sitten löysin Ahtialasta.
Muualla sanotaan että Heinola on oikea osoite.
Sitten kun kuulema ihan ehjiä autoja menee suoraan sulattoon niin ei voi kun ihmetellä tätä nyky tilannetta.
Raha ratkaisee ja tämä suoraan sanottuna vituttaa .
Rikkaiden luoma järjestelmä palvelee ainoastaan rahan valtaa ja köyhille tämä tehdään melkolailla mahdottomaksi nämä autojen varaosat yms.
Ei köyhällä ole varaa uudempiin autoihin puhumattakaan uusien autojen varaosiin.
Rikkaat tietenkin kertovat että jos on varaa autoilla niin on varaa ostaa osia.Tottahan tuokin osittain mutta ketä tälläine palvelee?
Romukierrättäjiä tämä palvelee.

Näitä asiota ei tunnu nuo päättäjät ajattelevan riittävästi ja siksi tästä pitää pitää hieman ääntä jotta tilanne parantuisi.

Näihin kuviin näihin tunnelmiin.
Yht terveisin Pasi Viheraho
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Bajari

  • Vieras
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2010, 14:34:19 ip »
Joensuussa Purkupojilla löyty ainaki 1990 vuosmallin jettaan osia. Mut joo yleensähä noi vanhemmat rassit työnnetään silppuriin. Mut rahahan se ratkasee.

Lossi

  • Vieras
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #2 : Lokakuu 18, 2010, 14:45:13 ip »
Itse olen 1983 vuosimallin mersuun löytänyt normi kulutusosia ihan reilusti vielä esim. motonetista. Lähes kaiken kulutuskaman hankin motonetistä tai jostain muusta varaosaliikkeestä. Jouset löytyi motonetistä, syylärin hankin jäähdytinmyymälästä. Ja jos jotain sitä isompaan tulee tarvetta niin etsin yleensä netin palstoilta yksityishenkilöiden myymistä purkuautoista sopivia osia. Mutta joo, aina hankaloittuu tämä varaosien hankinta mutta onneksi kuulemma noista varaosamyymälöistä löytyy tuohon w123 korimalliin vielä vuosia tuota normaalia kulutuskamaa sun muuta. On kuulemma vielä sen verran yleinen auto liikenteessä että osia kannattaa pitää hyllyssä.

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #3 : Lokakuu 18, 2010, 18:09:47 ip »
Ihmettelen suuresti että ei noiden varaosaa siellä hyödynnetä..

Tiedän muutaman yksityisen purkaamon jossa on autoja ihan 60 luvulta nykypäivään..

Ja autoista etsitään ja irroitetaan itse ja omistajan kansssa sovitaan hinta kohdilleen..

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #4 : Lokakuu 18, 2010, 18:17:43 ip »
Ihmettelen suuresti että ei noiden varaosaa siellä hyödynnetä..

Tiedän muutaman yksityisen purkaamon jossa on autoja ihan 60 luvulta nykypäivään..

Ja autoista etsitään ja irroitetaan itse ja omistajan kansssa sovitaan hinta kohdilleen..

En oikein tiedä onko se sitten kysyntä vai mikä.
Minusta jarrulevyt voi olla käytetyt kunhan vain ovat suorat ja paksuutta riittää.
Ei tässä köyhällä ole uusia varaa ostella vaan katsotaan purkaamo osia jos vain mahdollista.
Mutta saksalassakaan ei ollut yhtään noin vanhaa autoa kun kyselemässä kävin.
Paaliin pistetään.
Jotenkin vain vituttaa tämä nyky kierrätys kun kaikki vaan paaliin vaikka olisi tarvesta.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #5 : Lokakuu 18, 2010, 18:23:28 ip »
Mun mielestäni kanssa pitäisi jokaikisestä ''romuautosta'' hyödyntää kaikki toimiva tekniikka ehjät sisustat ymym ennen kuin paalain kutsuu..

Esim auto jossa on erittäin hyvä tekniikka, mutta kori mätä, niin pitäisi aina tekniikka talteen ennen korin paalausta,, ettei mene hyvät varaosat hukkaan turhaan.. Meinaan niihin ei varmasti enää valmisteta uusia moottorinlohkoja ymym..
+

Bajari

  • Vieras
Vs: Vanhojen autojen kierrätys
« Vastaus #6 : Lokakuu 18, 2010, 18:32:19 ip »
Mun mielestäni kanssa pitäisi jokaikisestä ''romuautosta'' hyödyntää kaikki toimiva tekniikka ehjät sisustat ymym ennen kuin paalain kutsuu..

Esim auto jossa on erittäin hyvä tekniikka, mutta kori mätä, niin pitäisi aina tekniikka talteen ennen korin paalausta,, ettei mene hyvät varaosat hukkaan turhaan.. Meinaan niihin ei varmasti enää valmisteta uusia moottorinlohkoja ymym..
+

Samaa mieltä itekki. Kun ois mahdollisuus nii pitäsin itse toista autoo varaosavehkeenä, mut kerrostalossa vähä vaikeeta.