PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies  (Luettu 25300 kertaa)

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies
« : Lokakuu 07, 2010, 23:05:26 ip »
Verot pystyssä = kilvet pois ja lisävero. Näin luulin. Luin lainkin vielä läpi ja minusta asia on noin, mutta nyt viranomainen sanoo että ei tule "sakkoa" vaikka vero on maksamatta edelliseltä omistajalta.

Ei tuossa minusta ole mitään kummallista, jos auto on käyttökiellossa niin sillä ei ajella. Näin sanoi mm. Trafin verolipussa paksulla printillä. Jotenkin silleen selkeästi oli asia mainittu kun se jäi hyvin mieleen. Hyvä kuitenkin tietää että en ajanut sitä viikkoa ilman veroa ja ollut riskivyöhykkeellä sen tonnin lisäveron suhteen...

Mistä näitä voi tavalliset ihmiset tietää kuin viranomaiseltakin tulee erikoisia laintulkintoja. Ei helevetti, onneksi huomenna pääsee kaljoille ja unohtuu tämäkin asia hyvin vilkkaasti :)




sisur142

  • Member
  • *
  • Viestejä: 47
  • Karma: +0/-0
Vs: Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies
« Vastaus #1 : Joulukuu 08, 2010, 20:44:08 ip »
Rontti=government of Finnland??? Näissä ihme sekoilua, kun kysyt AKE/Trafista, mitään piikkejä ei ole/löydy kinneristä ja kas kummaa, vähän myöhemmin tuleekin postissa vaikka mitä helvetin sanktiota...
Muutenkin yhtä vitun paskaa kaikki auton omistamiseen liittyvä.
Aina olet häviöllä, vaikka olisit laillisestikin kaikki hoitanut.
Enkä kirjoittele yhden tapauksen pohjalta, vaan olen parjattu autojobbarikin joskus ollut.
Ensinnäkin, lakimme määrittelevät valtion rooliksi tuottaa palvelut OMAKUSTANNUSHINTAAN ja toteutuu sitten missä kohtaa???
Esimerkkinä liikennekäyttönotot/poistot, 12euroako nykyään, sivistyneimmissä valtioissa 0,6e,  Suomessa anteeksi Suolessa kalliita konttoristeja, vai??????
Otetaaanpa esimerkiksi eräs sodissa koskaan ei mukana ollut maa, perheessä voi olla vaikka kymmenen autoa, mutta kaikkia sait ajaa samalla rekisterikilvellä, toki vaan sitä yhtä autoa kerrallaan, mutta kuinka helvetin kätevää!!!


atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies
« Vastaus #2 : Maaliskuu 29, 2011, 18:13:09 ip »
Ilmeisesti asioihin voi vaikuttaa. Nyt Trafin (ex-AKE) sivuilla lukee selvästi mistä ja miten verokyselyt tulee hoitaa asiallisesti.

http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajoneuvotiedot/Ajoneuvorekisterikyselyt+puhelinpalveluna.htm

On siis täysin turhia noi kyselyt johonkin nollakaksnollaan, kun sieltä ei rasitteita tai verotietoja saa ajantasaisesti. Mutta nyt uskalletaan jo sanoa ääneen, että ajoneuvoveron eräpäivä voi olla tulevaisuudessa.

"Huom. Palvelusta ei selviä erääntymättömän ajoneuvoveron maksutilanne. Ajoneuvoveron eräpäivä voi olla tulevaisuudessa. Erääntyneen veron määrän voi tarkistaa Trafin veroneuvonnasta numerosta 020 618 5125 (pvm/mpm) klo 8.00-20.00"

Mitään virkaahan noilla puhelinpalveluilla ei enää ole, kun auton tiedot saa esim. vakuutuslaskurista ilmaiseksi... Voisiko näitä operaattorien tekstiviestipalveluja vähän ajantasaistaa, saattaa aijantasalle? Eletään kuitenkin 2010-lukua ja netin kautta toimii ilmaiseksi nuokin vakuutusyhtiöiden nettisivut ja tietokannat.

Ilmari123

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 21
  • Karma: +0/-0
Vs: Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies
« Vastaus #3 : Huhtikuu 23, 2011, 00:57:41 ap »
Verot pystyssä = kilvet pois ja lisävero. Näin luulin. Luin lainkin vielä läpi ja minusta asia on noin, mutta nyt viranomainen sanoo että ei tule "sakkoa" vaikka vero on maksamatta edelliseltä omistajalta.

Ei tuossa minusta ole mitään kummallista, jos auto on käyttökiellossa niin sillä ei ajella. Näin sanoi mm. Trafin verolipussa paksulla printillä. Jotenkin silleen selkeästi oli asia mainittu kun se jäi hyvin mieleen. Hyvä kuitenkin tietää että en ajanut sitä viikkoa ilman veroa ja ollut riskivyöhykkeellä sen tonnin lisäveron suhteen...

Mistä näitä voi tavalliset ihmiset tietää kuin viranomaiseltakin tulee erikoisia laintulkintoja. Ei helevetti, onneksi huomenna pääsee kaljoille ja unohtuu tämäkin asia hyvin vilkkaasti :)


En tiennytkään että Rontti on lakimies  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 23, 2011, 05:25:15 ap kirjoittanut Bajari »

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Rontti lähetti minulle kirjeen. Rontti on lakimies
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2011, 02:12:34 ap »
No nytpä tiedät ja poista noi linkitykset lainauksistasi...

Niin ei tarvii katella omia kuvia kuin kerran  ;)