PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: ruoka on halpaa!  (Luettu 11363 kertaa)

iina

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 5
  • Karma: +0/-0
ruoka on halpaa!
« : Elokuu 15, 2010, 12:54:27 ip »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081512186244_uu.shtml


Jep jep... Siihen vielä vuokrannousut päälle niin ai kun kiva imee peukaloa loppukuukausi, kun rahaa ei jää mihkään.

Jokohan ne kohta nostais meidän KANSALAISTENKIN palkkoja, jotta tässä maassa pärjäisi? Jokaiselta kansanedustajalta edut ja tonni pois palkasta joka kuukausi, jaettaisiin ne varat meidän köyhien (tuloja reippaasti alle 1500 kk) kesken, -tana mitään eivät saa aikaseksi.
Suomessakin jo työssäkäyvä on köyhä, jee!! Työtätekemällä ei rikastu.

tässäpä tähän loppuun oiva runoelma, mikä osaltaan sopii tähän aiheeseen kuin nyrkki silmään:

Neekeri saapui Suomeemme salaa
sanoi en Somaliaan ikuna palaa.
Täältä saan safkat, täältä saan rahaa
en näe siinä yhtikäs pahaa.

Discossa naiset tahtoo mua omia
neekerin kalu niistä on komia.
Blondi vai tumma en päättää mä saata
taidanpa kaikkien kanssa mä maata.

Vaan kumman tuloksen testini näytti
mua kun hoitsut testissä käytti.
Sanoivat ettei saa kumitta nussia
mut Allah ei salli kalulle pussia.
Nauraen katson sosiaalimuijaan
neuvoo hän mulle kuinka mä huijaan
uudet Saabit, Mersut, ei Ladat
täynnä on kotona murkinapadat.

Kas Suomessa laki on erikoista
elättää muakin kuin suoleni loista.
Joensuun skinit saa tuomiot heti
mulle vain kannetaan eteeni peti
Lorvin assalla ryöstöjä tehden
tuomitsen mielessäin Iltalehden
joka väittää törkeesti että oon varas
ah, kotina Suomi mulle on paras.

-Abdullah-

Bajari

  • Vieras
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2010, 13:23:25 ip »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081512186244_uu.shtml


Jep jep... Siihen vielä vuokrannousut päälle niin ai kun kiva imee peukaloa loppukuukausi, kun rahaa ei jää mihkään.

Jokohan ne kohta nostais meidän KANSALAISTENKIN palkkoja, jotta tässä maassa pärjäisi? Jokaiselta kansanedustajalta edut ja tonni pois palkasta joka kuukausi, jaettaisiin ne varat meidän köyhien (tuloja reippaasti alle 1500 kk) kesken, -tana mitään eivät saa aikaseksi.
Suomessakin jo työssäkäyvä on köyhä, jee!! Työtätekemällä ei rikastu.

tässäpä tähän loppuun oiva runoelma, mikä osaltaan sopii tähän aiheeseen kuin nyrkki silmään:

Joo taitaa suomessa olla et kohta annetaan se "viimenen piikki" köyhille, rikkaat porskuttaa.

HK Ruokatalon toimitusjohtaja Jari Leija
- Ruoka on Suomessa yhä erittäin halpaa verrattuna nettoansioihin. Suhteessa eurooppalaiseen tasoon suomalaiset käyttävät hyvin pienen osuuden ansioistaan ruokaan. Hinnoilla on siis varaa nousta.


Toiki äjä vois vähä miettii mitä päästää suustaan. Mutta hyvähän se on ku ei tartte miettii et syökö huomenna makaroonii ketsupilla vai ilman. Kyllä tää on niin saatanan perseestä kun olla ja vaan voi.

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #2 : Elokuu 15, 2010, 14:08:50 ip »
IINAN runolle -kymppi pojoja.  :D

Niin, kyllähän tässä ollaan yksi kalleimmista EU-maista, eikä niin kuin tuossa Bajarin tekstissä olleessa lausumassa,

"HK Ruokatalon toimitusjohtaja Jari Leija - Ruoka on Suomessa yhä erittäin halpaa verrattuna nettoansioihin. Suhteessa eurooppalaiseen tasoon suomalaiset käyttävät hyvin pienen osuuden ansioistaan ruokaan. Hinnoilla on siis varaa nousta."

että, niin täältäkin "haistakoot pitkän vitun" tuokin äijä. Pitäis pyyhikä tuonkin äijän nenä perseen kautta.


Niin se vaan on vaikka on ansioillakin, niin kyllä sinne ruokakauppaan kannetaan puolet tuloista, toinen sitten meneekin asumiseen ja toisen tuloilla sitten ne rievut ja monot, mitä perhe tarvii (kasvavia tenavia, niin osta joka vuodenajan mukaan ja aina sitten sekin on niin, että tuossa iässä menee vanhatkin, kirpparilta -jos vain ehtii ja löytyy) muuten sitten onkin etsittävä uutta ja halpaa kun ei kannata osta, sitä että ennen ensipesua on jo paskana tai jo toisella kerralla varmasti paskana.

Tämäkin on niin monta vuotta ollut esillä, että luulisi tuon tason johtaja olevan tietoinen suomalaisten tilasta, suurin osa kuitenkin on ahdingossa, vaikka on työelämässä. Kuinka moni sitten on ja vielä niin, että molemmat (perheessä) tienaa.

Pakkohan tähän on jokin muutos tulla, kuinka kauan suomalainen sisu kestää?

Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #3 : Elokuu 15, 2010, 18:38:45 ip »

Pakkohan tähän on jokin muutos tulla, kuinka kauan suomalainen sisu kestää?



Odotellaan kun pommiitsemurha pommittajat saapuvat kauppoihin metroihin yms.
pn vain ajan kysymys....
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Hankkija

  • Vieras
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2010, 19:04:35 ip »
Lainaus
HK Ruokatalon toimitusjohtaja Jari Leija
- Ruoka on Suomessa yhä erittäin halpaa verrattuna nettoansioihin. Suhteessa eurooppalaiseen tasoon suomalaiset käyttävät hyvin pienen osuuden ansioistaan ruokaan. Hinnoilla on siis varaa nousta.

Vittu mitä paskaa. Kehtaa vielä suustansa tollasia julkisesti päästellä. Meni ainaki mulla tästä hetkestä alkaen kaikki HK:n tuotteet boikottiin.. Tietenki jos roskiksesta löydän niin otan, mutta osta en vaikka olis -70% alennuksel joku hk:n tuote. >:(

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #5 : Elokuu 15, 2010, 19:36:13 ip »

Pakkohan tähän on jokin muutos tulla, kuinka kauan suomalainen sisu kestää?



Odotellaan kun pommiitsemurha pommittajat saapuvat kauppoihin metroihin yms.
pn vain ajan kysymys....

Toivotaan, ettei tuollaiseen tilanteeseen jouduta ikinä ja päättäjiä on vaihdettava ensi vaaleilla, jotta tuohon pisteeseen tulee loppu, mitä nyt ollaan toimitettu.
Kyllä täällä vielä on hyvinkin muistossa, mitä pappa kertoi kun ryssä perkele oli tulla isännöimään, enemmänkin kuin vaan Porkkalaa.

Ite, vaikka jo reservissä olenkin, niin kyllä lähden mukaan ja luikautan oli sitten punanen, musta tai värivammanen. Keltanen vaara on niin kaukana, ettei ne jaksa tyhjällä mahalla kovin pitkälle ja riisithän sieltäkin on jo loppu. (sato menetetty jo viime vuonna, tänä vuonna sitten nuo tulvat rokottaneet -niin ei ole pelkoa, että tulevat porkkana varkaisiin -niin kuin ryssä perkele kaalivarkaisiin, kun viljan vientikiellokin tempasi, niin jotainhan niidenkin pitää syödä -hapanimelää kait).
 

Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: ruoka on halpaa!
« Vastaus #6 : Elokuu 15, 2010, 21:42:06 ip »
Kallista on ruoka kyllä. Yksi tuote tulee mieleen, jonka hinta ihmeen edullinen , nimittäin grillattu broileri. 5 euroa/kpl valmista ruokaa.

EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.