-Jaasoo ja HETI kun pitäisi varsinaisesta tekniikasta jiotain tietää niin mykkyyttä ttäällä lykkää. Tuskin edes yllätys.
No pistetään siis jotain viitekehystä kaverille myös ammattilaiselta, kun ydinlobbbareilta ei t u n n e t u s t i ymmärrystä irtoa. Eli jos haluat selvittää auton laturin huippuantotehot niin muuta kun auton koneeseen tako, volttimittari ja amppeerimittari ja ajamaan kierroksia pykälittän nostellen miten genuna pyörii piikkitehoihinsa. Yleisnäppituntuma on tietysti, että mitä enemmän kierroksia ja tehoja sitä enemmän laturista piisaa. Toki katto tulee tehosannostaan vastaan, josta ei tuotto enää juuri muutu. Vaihtosähkölaturi toki lataa jo ihan tyhjäkäyntikierroksillaankin.
-100A* n. 14V* hyötysuhde= likimain 1,7kW.
-10 000< r/min on kyllä liikaa. Näppituntumana likimain puolet pois. Invertterin tehon tietty pitää ylittää kulutuksen tarpeet. Juu tuollainen perushakkuri-invertteri tuollaiselle esittämäsi laitteen tehontarpeeseen siis luokkaa 1,5kW. Jos tehon tarvetta vastaavaa yksittäistä invertteriä et saa niin toki voit mitoittaa montakin invertteriä rinnan käyttelytarpeen mukaan. Invertterin TEHO ei toki suoraan nosta jännitteitä ja ylimääräisen virran syöttökyvyn kanssa ei ongelmaa alikuormatehostakaan tule.
-Ylipäätään oletan sun tietävän sähkötekniikasta arvaten vähän. Eli jänniten määrää virran ja NIMENOMAAN ylijännite, tai piikijännitteet on se joka tuhoaa laitteesi, jos on tuhotakseen. Toki ALImitoitettu invertteri ei saa olla, eli antotehon watteina tulee aina ylittää kulutuksen ottotehot, jottei laite mene polvilleen. Invertteri rajaa kyllä jännitteet, joka sen tehtävänäkj on. Virta tulee tosiaan laitteen tehojen mukaan sitten kuorman kaavalla I = U/R, josta teho lasketaan W= I* U (Voltteina).