PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Nonnii  (Luettu 58801 kertaa)

samzala

  • Vieras
Vs: Nonnii
« Vastaus #7 : Joulukuu 31, 2007, 13:09:40 ip »
Haa, härmäläisiä täälläkin! Terveterve kaikille, justiinsa liityin foorumille ja löysin tämän niin tietenkin tänne postasin.

Roope

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 495
  • Karma: +0/-0
Vs: Nonnii
« Vastaus #8 : Joulukuu 31, 2007, 14:40:28 ip »
Ite oon etelästä, mutta äiti Kuopiosta. Kaikki lapsuuden kesät mummolassa siellä viettäneenä tunnen hyvin savolaisuuden ja heitänkin tähän pienen sutkauksen.

Veikko oli silmälääkärillä. Lääkäri tutkii ja tiedustelee:
- Oletteko käyttänyt laseja?
- Enempi vähempi on tullunna käätetyks. Pullon suusta oun ylleensä ottanna.

Jari1996

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 125
  • Karma: +0/-0
  • Ja käy tamtam Juankoski here i come...
Vs: Nonnii
« Vastaus #9 : Kesäkuu 07, 2008, 20:09:28 ip »
taidetaan olla ainoat savolaiset tällä foorumilla  ;D
+ Minä (Juankoski hirai kam)
Vietkong 2 -Adminstator. Moh-pa JariJuankoski, cod- PasiViherahoFAN :) aapeli- jari1996

pave

  • Vieras
Vs: Nonnii
« Vastaus #10 : Heinäkuu 20, 2008, 15:09:40 ip »
taidetaan olla ainoat savolaiset tällä foorumilla  ;D
No ette nyt sentään ihan ainoat, minä olen Kuopion flikkoja tosin olen Lahdessa ollut jo 17 vuotta. Olen tällainen savolainen ja hämäläistymään päin  :) ;) ;D


Savolaiset on ehkäpä Suomen ystävällisintä kansaa (ainekin vieraanvaraisuudessaan) -vaikka "kieräksi" heitä sanotaankin. Omakohtaisia kokemuksia on monelta vuodelta -reissulta, jolloin olen liikkunut noilla seuduilla. On tarjottu kulkumiehelle, evästä, majapaikka yöksi ja jopa yritetty naittaa talontytölle.
Eräsikin kerta, kun olin pyörineni menossa Vehmersalmella, niin iäkäs vanhamies tarjosi yöpaikkaa omalta "metsämökiltään" -tölli järvenrannalla (iso lampi). Vietin yö siellä ja takasin tullessani kävin viemässä sit isännälle pullon koskista. Tarjos vielä huikatkin ja mahdollisuuden tulevinakin vuosina vast. yöpymiseen. Meni sitten 3 kesää, enne kuin olin taas niillä seuduilla ja vaille yöpaikka ja hyvää kalapaikka. Ajelin sit isännän maatilalle ja selvis sitten että vanhaherra oli autuaimmilla majapaikoilla, mut talon isäntä, hänen poikansa tarjosi yöpaikan,... ja koska olin jo varannut koskisen, niin tarjosin sen nyk. isännälle, niin eihän sitä juomatta päässyt lähtemään,.. kaksi pvä meni, kyläillessä ja turistessa "paikallisia" -osin saanut "kälkättimenkin" siitä talosta, mut onneksi oli ukkomies. :)

Savolaistytöt on "omalla tavallaan KAUNIITA" -työläitä ja avuliaita, mut helvetin pahoja suustaan :)
...
niin kuin nuo lappalaisakatkin,... ne vaan sit on semmosii, et tulee ja vaatimalla vaatii -oisko sit selitettävissä "no pitkät pimeet" kaamokset(?)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2008, 15:21:26 ip kirjoittanut pave »

Titukka

  • Vieras
Vs: Nonnii
« Vastaus #11 : Lokakuu 20, 2008, 18:28:27 ip »
Savolaiset on ystävällisia.itekii oon puoliks savoalinen ;D :D

Titukka

  • Vieras
Vs: Nonnii
« Vastaus #12 : Lokakuu 20, 2008, 21:12:00 ip »
Juu käväsin E-Savossa syyslomalla,mökillä.E-savos on mukavaa :D

Juhonov

  • RY:n sihteeri
  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 209
  • Karma: +0/-0
  • #ham@IrcNet
    • Blogi
Vs: Nonnii
« Vastaus #13 : Lokakuu 21, 2008, 06:52:43 ap »
Juu käväsin E-Savossa syyslomalla,mökillä.E-savos on mukavaa :D

Onkos tuollainen savon sähköinen versio, vertaa e-mail.  :D
=8^#D#

OH1FDU, OH10JO