Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu

Lomataika

(1/1)

atpanula:
Jäi vähän kaivelemaan tuo asia kun sain kirjeen Lomataika Oy:ltä ja lupasivat 60 euron lahjakortit jos käy siellä henkilökohtaisesti ja tutustuu asiaan.

No kävin heti ja sainkin kortit. Mutta onko tuo ihan kannattavaa toimintaa? Siellähän oli jonoa oven takana, itse olin tosin jo tullut sisään etuaijassa  :)



Kaikki materiaali takavarikoitiin ja tarjousta ei annettu mukaan. Kaveri oli ihan kiva ja hommasi mm. OP:stä lainatarjoukset juuri minua varten ja printtasi ne paperille. Paperit jäi kuitenkin sinne kuten se kutsukirjekin... Kaveri kyseli mm. minun statusta ja sanoin olevani sinkku. Hän sanoi olevansa naimisissa ja kun vilkaisin sormusta sanoi hän sen olevan puhdistettavana. Lahjakortit oli loppu mutta niitä sitten tuli postitse ja kuoressa ei ollut mitään lähettäjän nimeä eikä saatetta. Pelkät kortit.

Kyllähän tuo taitaa olla sellaista helppoheikki-hommaa, johon heikot elon tiellä sortuu. Tuli nimittäin niin mahtavat edut jos liittyi systeemiin että ei ole tottakaan. Minulle ei käynyt oikein selväksi, että halusiko ne että osakkaat luopuu siitä omasta lomaviikostaan 4-5 tähden valmiiksilaitetussa systeemissä jotta saisi rahaa johonkin muuhun vai mitä. Ne tarjoukset oli jotain 70-80 euroa kuussa 10 vuoden ajan Osuuspankista. Sillä olisi saanut yhden viikon perustason kohteesta Suomesta.Jos nyt lähtee tuon firman kanssa vuokraamaan sitä jollekin muulle, niin eihän siellä sitten voi itse käydä. Lisäviikot maksaa ekstraa. Lisäksi joutuu maksamaan huoltovastikkeen joka oli kohtuullisen iso suhteutettuna käyttöön. Vähän samat hinnat kun luksushotellissa.

Näistähän oli juttua pari vuotta sitten jossain ajankohtaisohjelmassa kun ihmiset ei olleet ihan tyytyväisiä ja rahoja ei saanut takaisin. Puolet sijoitetusta pääomasta meni sen siliän tien.

Mutta oli kova puhumaan ja just sellainen helppoheikki mikä saa asiat tapahtumaan jos ihminen ei ole varustettu terveellä epäluuloisuudella  :P

No se on hänen homma, mutta en paljon arvosta tuollaista kun haalitaan suurinpiirtein torimummoja asiakkaiksi, sattumanvaraisesti haalitaan väestörekisterikeskuksesta henkilötietoja ja lähetellään kutsukirjeet heille. Sitten kun ihminen saapuu esittelyyn niin tehdään kaikki paperit ja nimi paperiin niin asia on sillä selvä. Sitä ei enää sen jälkeen mietitä.

atpanula:
Kiteytän vielä vähän:

- 7000-9000 eurolla (käteismaksu) olisi saanut perustason lomaosakkeen joka olisi oikeuttanut käsittääkseni 1 viikon lomaan vuodessa 4-5 tähden valmiissa kohteessa Suomessa. Osake on pysyvä eli joka vuosi pääsee valmiiksi laitettuun kohteeseen. Lisäviikkoja voi ottaa lisämaksusta jos haluaa olla vaikka pari viikkoa.

- Huoltovastike oli joku satanen ja se juoksee koko aijan. Näillä katetaan siivoukset, puhtaat lakanat ja valmiiksi hakatut halot, sähkö ym.

- Ulkomailla on tuhansia yhteistyökohteita joihin pääsee pienellä maksulla.

- Perusteluina halpaan hommaan käytettiin sitä, että normaalisti tällainen lomakohde jostain vähän paremmasta paikasta maksaa esim. 1500 euroa viikko vuokrattuna suoraan (Levi, Ruka jne.). Vuosien saatossa tulee sitten se säästö.

- Mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Haluatko sitoa 7-15 tuhatta osakkeeseen + hoitovastike kun omakin mökki tuskin sen enempää maksaisi. Tietysti pääsee muualle mutta matkat pitää maksaa itse.

Joku tässä mättää ja pahasti. Ehkä noi on niitä raharikkaitten juttuja että ei tarvii lakanoita tuoda lomalle ja hakata halkoja jotka on minusta ihan kivoja hommia. Minua suoraan sanoen vituttaa jos asiat tehdään minun puolesta.

En sano etteikö kivaa olisi jos passataan ihan kunnolla ja on hienot pilttuut, no totta helvetissä. Mutta Suomessa on mökkejä varmaan se puoli miljoonaa ja ei niissä ole 1 ihminen per mökki.

No kenellä on rahaa menee tuollaiseen systeemiin mukaan, be my guest!   ;)

Fullflavor:
Kuulostaa kyllä epäilyttävältä.


Ainakin luetun tekstin perusteella, että heti kun on paikalle ilmaantunut ollaan jo nimeä vaille paperit tehty valmiiksi ja sitten ruvetaan ylipuhumaan nimeä alle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta