PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Yleisradio palvelee yle  (Luettu 4113 kertaa)


Kuuvalon Jussi

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 198
  • Karma: +0/-0
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #1 : Heinäkuu 03, 2010, 18:48:12 ip »
Oletko kanssani samaa mieltä Pasi, että Ylen kulut pitäisi ottaa verorahoista? Ja että Fst  saisi saman osuuden rahoituksesta kuin Suomessa on ruotsinkielisiä, eikä nykyistä ylimitoitettua määrää?

atpanula

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1561
  • Karma: +0/-0
    • Omat sivut
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2010, 20:37:20 ip »
Ehdottomasti pitäisi täysi budjettirahoitus järjestää YLElle. Sehän on peruspalvelu joka on koettu tärkeäksi.

Kuitenkaan kaikilla ei ole varaa maksaa tv-maksua omasta pussista suoraan.

Miksi siis kiusata ihmisiä ja ruuhkauttaa esim. ulosottolaitosta kun tiedetään että moni joutuisi tuonkin jättämään perittäväksi ilman omaa tahtoaan, jos se tulee pakotettuna kaikkiin talouksiin. Myös esim. sokeille, kuurosokeille, vammaisille ym.

Tästä kun ei yhteisymmärrystä löytynyt niin jättipä tämä viisas ministerimme asian seuraavalle hallitukselle :)

Haluaako Suvi varmistella ettei porvaripuolueen kannatukseen tule samanlaista piikkiä kuin esimerkiksi Keskustalle?!

Pitäs jo vähän ymmärtää että kun noita maksulappuja laitetaan joka niemen nokkaan ja muuallekin niin ei niitä maksella. Se 10-15 miljoonaa euroa tv-maksutarkastajien kuluja ja maksulappukuluja siirtyy vaan toiseen paikkaan. Eli ulosottopuolelle ja käräjöille, tykkääköhän nämä siitä kun tietävät että rahaa ei ole näillä ihmisillä.

Vaikea on näitten järjenjuoksua ymmärtää välillä.

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2010, 21:28:35 ip »
Vaikka yle ei tarjoa minulle mitään mielenkiintoisia  ohjelmia, mutta kannatan kuitenkin että rahoitus jatkuu ylelle mutta ei mediamaksun muododossa.Se meinaan tulee aivan varmasti lähivuosina..

lammassaari

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 779
  • Karma: +0/-0
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2010, 21:30:52 ip »
Olen samaa mieltä, että verorahoista tuo palvelu tulee kustantaa, kuten nimikin sanoo yleisradio, paino sanalla yleis. On hyvä, että on yksi

ei kaupallinen media, jolla myös historian tallennusta, arkistoihinsa.

Toivottavasti toiminta ei muutu poliitikkojen toimesta hirveästi nykyisestä.
EU:n alueelta ostettavien tuotteiden hintaan ei lisätä veroja eikä tullimaksuja.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2010, 23:45:43 ip »
Oletko kanssani samaa mieltä Pasi, että Ylen kulut pitäisi ottaa verorahoista? Ja että Fst  saisi saman osuuden rahoituksesta kuin Suomessa on ruotsinkielisiä, eikä nykyistä ylimitoitettua määrää?

Jotenkin tuo rahoitus pitää toteuttaa.
Mediamaksu kohtelee lansalaisia epätasaarvoisesti niin mitä jää jäljelle.
Nämähänon asiota mikä ei koskaan tule kaikkia miellyttämään.
En minä itse noita ruotsinkielisiä juttuja katsele kuuntele toisaalta on niillekkin kait oma tilauksensa ja maksaahaan nuo ruotsinkielisetkin veroja.
Verovaroista tuo pitäisi rahoittaa mielestäni.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15054
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Yleisradio palvelee yle
« Vastaus #6 : Heinäkuu 04, 2010, 04:33:17 ap »
Vaikka yle ei tarjoa minulle mitään mielenkiintoisia  ohjelmia, mutta kannatan kuitenkin että rahoitus jatkuu ylelle mutta ei mediamaksun muododossa.Se meinaan tulee aivan varmasti lähivuosina..

YLE :n harteilla on kuitenkin vanhan suomalaisen televisio ja radio kulttuurin säilyttäminen näyttäminen ja vaaliminen.
Jos Yleisradio lopetettaisiin se olisi isku suomalaiselle suhteellisen vapaalle tiedon välitykselle.tuskinpa mikään kaupallinen kanava esim välittäisi istuntoja eduskunnasta jotka sinänsä ei varmasti tuota rahaa eikä suurta osaa kansaa edes kiinnosta.
Joskus kuitenkin siellä on asiota käsiteltävänä jotka koskettavat kaikkia kansalaisia ja jos näitä ei välitettäisi meille niin ei sekään hyvä olisi.
YLE toimittaa paljon ohjelmia mitä ei varmasti kaupallisilla kanavilla toimitettaisi.
Sitten yle on viimesen vuosikymmenen aikana uudistunut paljon .
on tullut paljon viihde ohjelmia radio kanavissakin on tullut viihtteellisyyttä enää ei olla vakavana ohjelmissa niinkuin hautajaisissa.
Paljon on todellakin tapahtunut ja yksi mikä mieleen on tullut niin miksi yle ei voisi perustaa jotain kanavaa joka olisi mainosrahotteinen ja jonka tarkoitus olisi tuottaa voittoa tuolla voitaisiin nimittäin hieman helpottaa tuota YLeisradion rahoitusta.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X