PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....  (Luettu 22298 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« : Tammikuu 28, 2008, 23:12:04 ip »
Kun telkkarissa soi ovikello niin useesti alkaa haukkumaan.
Mulla ei kotona ole ovikelloa ja niissä paikoissa missä on ollut hoidossa ni ei ole olut ovikelloa.
Joten siis mistäs perkeleestä tietää et pitää haukkua mahdolliset vieraat?

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Jnn

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 50
  • Karma: +0/-0
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2008, 00:06:55 ap »
Jospa hän ei tykkää siitä korkeasta pimpom äänestä?

Randy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 237
  • Karma: +0/-0
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2008, 00:24:59 ap »
Se voi tosiaan olla se ääni, että jossain kuullut sen ja osaa yhdistää mahdollisiin käypäläisiin ovella.
Tai tosiaan sit se äänen taso. Meillä taas toi dobberi ei päästä ääntäkään ovikellon soidessa, vaan
se liimaantuu viereen hiljaa murisemaan ja katsomaan mitä minä teen, toinen koira taas pitää vähän
ääntä, haukahtaa pari kertaa ja ja on ottamassa tulijoita vastaan. Kummatkaan koirista ei pidä
ovikellon äänestä, ne on niin kuin "mitä vittua! kuka uskaltaa pyrkiä tänne", mutta yleensä
tuttu tulija saa mitä rakastettavimman vastaanoton pusuineen ym.  :-*

Driver_Man

  • Vieras
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #3 : Helmikuu 21, 2008, 12:30:32 ip »
Minulla on kaksi kääpiösnautseria ja asun rintamamiestalossa missä ei ole ovikelloa ja silti nämä kaksi koiraani haukkuvat kun telkasta kuuluu "pimputus" ääni. Eli yleistä on  :)

rroy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 471
  • Karma: +0/-0
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2008, 01:35:05 ap »
Naapurin Pystykorva valikoi tietyt ohimenevät autot,mille haukkuu. Toisen naapurin Vanha lavapösö on vakiohaukuttava, taas oma dieseli octavia kuuluu ei haukuttavien kastiin.
Ilmeisesti jokin äänensävy tai paine "käskyttää" koiraa haukkuu. Koira on vasta parivuotias.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2008, 06:44:22 ap »
Naapurin Pystykorva valikoi tietyt ohimenevät autot,mille haukkuu. Toisen naapurin Vanha lavapösö on vakiohaukuttava, taas oma dieseli octavia kuuluu ei haukuttavien kastiin.
Ilmeisesti jokin äänensävy tai paine "käskyttää" koiraa haukkuu. Koira on vasta parivuotias.

Sen olen itsekkin huomannut et joillekkin haukutaan ja joillekkin heilutellaan häntää.
On se koiran elämä niin mielenkiintoista.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

pave

  • Vieras
Vs: Kertokaas mulle mistä Afgaani voi tietää....
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2008, 21:56:50 ip »
Naapurin Pystykorva valikoi tietyt ohimenevät autot,mille haukkuu. Toisen naapurin Vanha lavapösö on vakiohaukuttava, taas oma dieseli octavia kuuluu ei haukuttavien kastiin.
Ilmeisesti jokin äänensävy tai paine "käskyttää" koiraa haukkuu. Koira on vasta parivuotias.

Sen olen itsekkin huomannut et joillekkin haukutaan ja joillekkin heilutellaan häntää.
On se koiran elämä niin mielenkiintoista.



Rontti meinaa "laittaa" toisia, siis vierailijoita, ketkä käy nurkassa. Huomaa että pojasta on tullut äijä, hormonit rupee jyllää. (tuokin on sit vaan koiranelämää, meinaan se yrittää kivuta ihmisten yli, siis kokeilee missä sen paikka on)! Rontti tietää että nurkka on sen reviiriä, niin kuinkapa se sinne "muita" hyväksyisi, et ihan koiramaailmaa se on, ja niin kunnon koiran tulee käyttäytyäkin.
Tutuimmat pääsee useimmiten tuolla hännänheilutuksella ja nuuhkasulla, mut useampi on hätää kärsimässä, kun EI osaa käsitellä koiraa, siis Ronttia. Koirakin on siitä fiksu, et se kiinnostuu ihmisestä joka sitä välttelee tai pelkää. Ronttikin on sen verta isokokoinen, etten yhtään ihmettele että sitäkin voidaan pelätä. Ja kait Afgaanikin on sit sen verta fiksu koira, et ku se huomaa tuollaisen niin johan sitä käytetään hyväksi  ;D, jos ei nyt suoranaisesti "laiteta" vaan kokeillaan, et voisko tuon yli kivuta hierarkiassa ja kuin korkealle se sit pääsee on sen kokeiltavan häpeä. Rontti kyllä nopeesti ottaa vallan, eteenkin noista jotka vähän vieroksuu tai suoranaisesti pelkää sitä.  :P
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2008, 22:04:18 ip kirjoittanut pave »