HALUATKO EDULLISESTI LAATUA?HALPAREGAS PALVELEE http://www.halparengas.fi/
Höytyveturi saastutta ilmaa kauhean paljon, sitten vielä kun ajellaan ihan vain huvin vuoksi ei se ole yhtään kivaaniiden mielestä jotka saavat keuhkoihinsa tuota nokea. Kyllä tänään tuollainen toiminta on edesvastuutonta kunhyvin tiedetään kuinka ilman hiilidioksiditasot ovat kohonneet ihmisten toimien seurauksena. Vaikka kuinka perustellaan että on näyttävää toimintaa ja vaalitaan menneiden aikojen arvoja ei sitä pitäisi harrastaatuhoamalla tulevien sukupolvien ympäristöä saastuttamalla ilmakehää yhtään enempää. Lisäksi tulevat mukaanniiden matkustajien päästötö jotka tulevat tapahtumaan omalla autolla se kanssa on ihan turhaa saastuttamista. Sähköä voidaan tuottaa myös ympäristöä rasittamatta esim. aurinko ja tuulivoimalla.
-nykyinen lämminjakso alkoi n. 1850 jkr- ja on saavuttanut kaksi lämpöhuippua: 1930-luvulla ja vuosituhannen vaihteessa. -"pieni jääkausi" 1500-1850", jonka kylminjakso ajoittui 1700-luvun alkuun. -Keskiajan lämminjakso, jossa kaksi lämmintä jaksoa 900-1100 ja 1200-1300, jonka jälkeen ilmasto alkoi selvästi viiletä. - keskiajan kylmä kausi n. 450-850. -Rooman vallan aikainen lämminjakso 250 ekr-450 jkr. - kylmä jakso 950 ekr-250 ekr. -lämminjakso 1400 ekr-950 ekr.
Eilenhän se oli jo pakko käydä katsomassa, muutama video upittu Juutupeen. Itse kuvasin junan mytäjäisen kolmiolla aamulla, niin ei ollut ihmisiä tunkemassa joka kuvaan. Torstaina näin ohimennen veturin pasilan kääntöpöydällä lämmittelemässä tulevaa reissua varten. On se tonniysi vaan hieno laite! Ja addressin saa kirjoittaa varikkokolmion kohtalosta, löytyy topparoikan sivuilta. Myös haappaveden museoveturiyhdistys tekee Dr13:lla kevätretken pieksämäki-joensuu-pieksämäki ja höyryllä liikkuvat myös kesäkuussa.
Ai ai, pitäisi varmaan seuraavaan tapahtumaan sunistella täältä turun seudulta. Täällä ei pahemmin ole tollasia tapahtumia järjestellä.Kiva olisi päästä ensmäistä kertaa höyryveturin kyytiin ja vieläpä ennen, kun on jo liian myöhäistä