PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Friskies koiran ruoka on vaarallista  (Luettu 43107 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #14 : Joulukuu 12, 2010, 21:54:20 ip »
Noh, tietääpähän ettei friskiesiä osta jos koiran tässä hankin joskus......

Pääsääntöisesti kaupoista siis ruokakaupoista saatavat sapuskat on aika huonolaatuisia.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Panda

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 233
  • Karma: +0/-0
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #15 : Joulukuu 13, 2010, 02:08:04 ap »
Noi markettiruoat on ihan kauheaa moskaa. Koira ja kissa ovat lihansyöjiä ja nämä marketin sapuskat sisältävät lihaa noin 4%. Loput jotain viljaa joka ei sovi koiran tai kissan ruoaksi ollenkaan. Paska menee vaaleaksi löysäksi ja löyhkääväksi ja kusi kitkeräksi. Siitä pitäisi jo tyhmemmänkin huomata että paskaa ovat.

Itsekin olen sen verran laiska että raksuja tarjotaan mutta eläinkaupasta saa niitäkin lihaisina vaihtoehtoina ja kyllä se riisikin on täyteaineeksi parempi kuin joku saakelin vehnä.

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #16 : Joulukuu 13, 2010, 09:47:03 ap »
Noi markettiruoat on ihan kauheaa moskaa. Koira ja kissa ovat lihansyöjiä ja nämä marketin sapuskat sisältävät lihaa noin 4%. Loput jotain viljaa joka ei sovi koiran tai kissan ruoaksi ollenkaan. Paska menee vaaleaksi löysäksi ja löyhkääväksi ja kusi kitkeräksi. Siitä pitäisi jo tyhmemmänkin huomata että paskaa ovat.

Itsekin olen sen verran laiska että raksuja tarjotaan mutta eläinkaupasta saa niitäkin lihaisina vaihtoehtoina ja kyllä se riisikin on täyteaineeksi parempi kuin joku saakelin vehnä.

Olet suuresti oikeassa. Kuivamuona on sitä itseään, myös ulostettaessa ... jopa sulamatonta sitä. Riisi on 100-kertaa järkevämpi vaihtoehto, mutta sekin turha sillä ei mikään eläin syö luonnossakaan riisiä, viljaa tai rehuja -no, linnut mutta nyt on kait kyse koirasta, ehkäpä kissoista myös.

Mitään purkkiruokaakaan en menisi syöttämään (ns. kostearuoka). Jokainen tekee ja syöttää mitä haluaa, mutta jos yhtään ajattelee eläintään, niin selvittää todellakin "mitä se oma lemmikki luontaisesti syö ja tarvii pysyäkseen hengissä ja terveenä".

Itse en tuota marketti- tai eläinkaupan nappuloita, kuivaruokaa käyttäisi vaikka siitä sanotaan, että se on paremmin tutkittu kuin ihmisen eväät (voi olla, mutta ihan en ekalla syömisellä menis vannomaan) ja kun se ei ole järjestäkään kiinni, mitä se koira tai kissa luonnossa/luonnollisesti syö, niin se on varma että sitä tarjotaan. Maksaahan se liha aavistuksen enemmän kuin papanapussi, mutta jos laseketaan sen pussin lihapitoisuus ja hinta sille, niin ollaankin jo eriasteikoilla -lihan hinnoissa. Eikä tuo maksa, keuhko, sydän, kieli tai perskannikka kilohinta ole mikään mahdoton yhtälö.
Sillä jos ajattelee miten eläin syö sen luonnollisesti, niin kilo riittää pariksi kolmeksi päiväksi sellaisenaan (siis, raakana) ja siitä saadaan syksyn ja talven varannot -rasvaa, jota koira tarvitsee selvitäkseen kylmästä.

(ei ole turkki, iho tai vatsaongelmiakaan kun syöttää lihaa ja luita, samalla säästyy helvetin isoilta lääkärikuluilta, myös hampaat kunnossa). Se vain, että moniko sitten jaksaa paneutua tuohonkin aiheeseen, koirat on kivoja ja ainakin pentuna ja kyllä kait vanhemmitenkin, mutta ei ole kivaa kuunneltavaa kun koiraa viedään lopetettavaksi jonkin iho- tai vatsaongelman takia ja selviääkin, että on ollut allerginen jollekin ruuan sidosaineelle tms. joita pussi- ja purkkiruuissa on.

No, tämä nyt esim. mitä itse olen tuossa maailmassa mukana.

Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Nasse

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 703
  • Karma: +0/-0
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #17 : Joulukuu 13, 2010, 17:21:28 ip »
Noh, tietääpähän ettei friskiesiä osta jos koiran tässä hankin joskus......

Pääsääntöisesti kaupoista siis ruokakaupoista saatavat sapuskat on aika huonolaatuisia.

Kyllähän se asia näin vain on....
periksi ei anneta!!!!!

peteeez

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 3
  • Karma: +0/-0
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #18 : Joulukuu 14, 2010, 00:07:53 ap »
Olen kyllä samaa mieltä en ostaisi koiralleni koskaan kaupasta mitään koiran ruokia... Meidän koira syö vain roayl canin ja turkki kiiltää ja koira voi hyvin kyllä koirien pitää saada parasta ruokaa eikä mitään huonoa  ;)

Nasse

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 703
  • Karma: +0/-0
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #19 : Joulukuu 14, 2010, 16:27:45 ip »
Olen kyllä samaa mieltä en ostaisi koiralleni koskaan kaupasta mitään koiran ruokia... Meidän koira syö vain roayl canin ja turkki kiiltää ja koira voi hyvin kyllä koirien pitää saada parasta ruokaa eikä mitään huonoa  ;)

Meillä myös lemmikkilläni turkki kiiltää kun ostaa eläinkaupan tuotteita.....
periksi ei anneta!!!!!

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Friskies koiran ruoka on vaarallista
« Vastaus #20 : Joulukuu 14, 2010, 16:44:42 ip »
Olen kyllä samaa mieltä en ostaisi koiralleni koskaan kaupasta mitään koiran ruokia... Meidän koira syö vain roayl canin ja turkki kiiltää ja koira voi hyvin kyllä koirien pitää saada parasta ruokaa eikä mitään huonoa  ;)

Meillä myös lemmikkilläni turkki kiiltää kun ostaa eläinkaupan tuotteita.....

Onko tuo sitten jokin mittari, kun turkki kiiltää?
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.