PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: LÖYTYNYT ! OLI :Halpaa Harrastetilaa?  (Luettu 67510 kertaa)

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #56 : Joulukuu 10, 2010, 07:12:34 ap »
Hivenen maakuntakierrosta, niin olen varma, että jokin autioitunut perikunnan hoidossa oleva maalaismökki, tai -talo ulkorakennuksineen löytyy. Se vaan, että harvempi perikunta ilmoittelee lehdissä tai vuokratstoilla. Ainut on että naapurin isäntä tai emäntä osaa sanoa. Itselläni on kesämökkinä moinen kompelksi, jossa päätalo ja navetta, heinälato ja iso liiteri+sauna rakennus ja vain 1000€/vuosi (tietenkin sähköt ja puut päälle).
Pasillakaan mitään väliä mistä se löytyy, kunhan ei Lahden rajojen sisältä (mitä olen  ymmärtänyt, täältä lukiessani). Itse tosiaan olin duunissa Sysmän perukoilla ja kuulin naapurin pariskunnalta, että rakennus oli ollut jo 3-4 vuotta tyhjillään, eikä lapset tai lapsenlapset ole käynyt, hoitanut mitään tuona aikana. Osasivat sanoa nimet ja jonkun puhnron, niin soittelin ja asia järjästyi parissa kk.ssa. Myydähän ne sitä halusivat heti kättelyssä, mutta itse en tuota asunnoksikaan halua, vain kesänviettoon ja tavaroiden säilytykseen. Nyt sitten miettinyt tosissaan, kun siihen maalaistaloon kuuluu 10000m2 tontti rantaoikeudet, peltoa ja metsää. Rupeis maatalon isännäksi :D
Eikä tuo hintakaan ole hirveä. Talo 120m2 + navetta ja heinälato 440m2

Että Pasikin vain kiertämään pellonreunoja. Maalaismaisemia ja komeita näkymiä, esim. juurikin Sysmän seudut, Padasjoki ja Kuhmoinen. Alta 100km. matkalla Lahti-Hollola linjalta löytyy varmasti näitä tyhjiä autiotaloja.

Ei näitä kukaan tule tarjoamaan kotiovelle, tai soittele Pasiradioon.  
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Lossi

  • Vieras
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #57 : Joulukuu 10, 2010, 15:17:30 ip »
Tule toki Pasi tänne meille Kouvostoliittoon, täältä löytyy varmasti sopiva asumus ja harrastetila kun pitää silmät auki katselee ja kuuntelee  ;)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #58 : Joulukuu 10, 2010, 18:56:23 ip »
Hivenen maakuntakierrosta, niin olen varma, että jokin autioitunut perikunnan hoidossa oleva maalaismökki, tai -talo ulkorakennuksineen löytyy. Se vaan, että harvempi perikunta ilmoittelee lehdissä tai vuokratstoilla. Ainut on että naapurin isäntä tai emäntä osaa sanoa. Itselläni on kesämökkinä moinen kompelksi, jossa päätalo ja navetta, heinälato ja iso liiteri+sauna rakennus ja vain 1000€/vuosi (tietenkin sähköt ja puut päälle).
Pasillakaan mitään väliä mistä se löytyy, kunhan ei Lahden rajojen sisältä (mitä olen  ymmärtänyt, täältä lukiessani). Itse tosiaan olin duunissa Sysmän perukoilla ja kuulin naapurin pariskunnalta, että rakennus oli ollut jo 3-4 vuotta tyhjillään, eikä lapset tai lapsenlapset ole käynyt, hoitanut mitään tuona aikana. Osasivat sanoa nimet ja jonkun puhnron, niin soittelin ja asia järjästyi parissa kk.ssa. Myydähän ne sitä halusivat heti kättelyssä, mutta itse en tuota asunnoksikaan halua, vain kesänviettoon ja tavaroiden säilytykseen. Nyt sitten miettinyt tosissaan, kun siihen maalaistaloon kuuluu 10000m2 tontti rantaoikeudet, peltoa ja metsää. Rupeis maatalon isännäksi :D
Eikä tuo hintakaan ole hirveä. Talo 120m2 + navetta ja heinälato 440m2

Että Pasikin vain kiertämään pellonreunoja. Maalaismaisemia ja komeita näkymiä, esim. juurikin Sysmän seudut, Padasjoki ja Kuhmoinen. Alta 100km. matkalla Lahti-Hollola linjalta löytyy varmasti näitä tyhjiä autiotaloja.

Ei näitä kukaan tule tarjoamaan kotiovelle, tai soittele Pasiradioon.  

Katsos kun pitää vielä olla neliöt kohdallaan.se että siinä sivussa saa suullisen käyttöoikeuden johonkin muuhun neloömäärään niin se ei o le laitonta.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #59 : Lokakuu 14, 2014, 14:49:12 ip »
nythän tämä homma onkin jo kunnossa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X