PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: LÖYTYNYT ! OLI :Halpaa Harrastetilaa?  (Luettu 67519 kertaa)

Fullflavor

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 2781
  • Karma: +0/-0
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #49 : Joulukuu 06, 2010, 01:37:11 ap »
Jonkun luotettavan harrastelijan/harrastelijoiden kanssa vuokrais jonkun pienen hallinpätkän..

Mut juu helppo se on täältä monitorin takaa sanoa..
Vaikeampi kuitenkin toteuttaa tollanenki..

SF3MtK

  • Valvojat S
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 549
  • Karma: +0/-0
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #50 : Joulukuu 06, 2010, 23:09:28 ip »
Jonkun luotettavan harrastelijan/harrastelijoiden kanssa vuokrais jonkun pienen hallinpätkän..

Mut juu helppo se on täältä monitorin takaa sanoa..
Vaikeampi kuitenkin toteuttaa tollanenki..

Eikä ne hallinpätkätkään mitään halpoja ole. Ite maksan toisesta tallista 5€/m2 (kylmää tilaa) ja toisesta saman verran puolilämpimänä (talvella noin +5).

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #51 : Joulukuu 06, 2010, 23:38:34 ip »
Jonkun luotettavan harrastelijan/harrastelijoiden kanssa vuokrais jonkun pienen hallinpätkän..

Mut juu helppo se on täältä monitorin takaa sanoa..
Vaikeampi kuitenkin toteuttaa tollanenki..

Eikä ne hallinpätkätkään mitään halpoja ole. Ite maksan toisesta tallista 5€/m2 (kylmää tilaa) ja toisesta saman verran puolilämpimänä (talvella noin +5).

Se tuntuu julmalta että noita tiloja sitten on ja niitä pidellään tyhjinä enne minkuin havalla vuokrattaisiin.
Nykyinen on ihan jees tässä kannattaa edelleen olla mutta jos jostain löytyy isompaa niin sitä sitten voisi katsella.
Toisaalta voisi kokonaan muuttaa jos löytyy sopiva kuvio jostain.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

SF3MtK

  • Valvojat S
  • Sr. Member
  • *****
  • Viestejä: 549
  • Karma: +0/-0
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #52 : Joulukuu 07, 2010, 18:33:35 ip »
Jonkun luotettavan harrastelijan/harrastelijoiden kanssa vuokrais jonkun pienen hallinpätkän..

Mut juu helppo se on täältä monitorin takaa sanoa..
Vaikeampi kuitenkin toteuttaa tollanenki..

Eikä ne hallinpätkätkään mitään halpoja ole. Ite maksan toisesta tallista 5€/m2 (kylmää tilaa) ja toisesta saman verran puolilämpimänä (talvella noin +5).

Se tuntuu julmalta että noita tiloja sitten on ja niitä pidellään tyhjinä enne minkuin havalla vuokrattaisiin.
Nykyinen on ihan jees tässä kannattaa edelleen olla mutta jos jostain löytyy isompaa niin sitä sitten voisi katsella.
Toisaalta voisi kokonaan muuttaa jos löytyy sopiva kuvio jostain.

Jep. Me oitas tos luovuttu tosta kylmästä ja ylihintasesta tallista ja muutettu toiseen kylmään talliin mis neliövuokra 2€, mut varjopuolena oli et ois tarttenu ottaa 600m2 eikä varukset ois riittäny kun puoleen siitä.

Warhu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 202
  • Karma: +0/-0
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #53 : Joulukuu 09, 2010, 19:26:10 ip »
Kyllä melkein suhteilla saa sopuhintaisen/kokoisen parhaiten. Itse nyt maksan neljän auton hallista 100/kk.
Tuli noitakin katottua mitä netissä kaupiteltiin, niin puolet pienemmästä pyydettiin, 350e/kk..

Minulle kelpaisi jonkin talon vintiltä */ kellarilta jonninjoutavaa tilaakin.
Lämmintä kun on ja saa puhelinjohdot vetää niin ei ongelmaa.



Pääkaupunkiseudulla ainakin on melko syrjässä tälläisiä kaavotuksen paineessa hylättyjä autiotaloja, joissa saa asua, jos itse ottaa asiakseen kunnostaa niitä. Kannattaa kysellä eri virastoista.

Noh, mietitäänpä uusiksi... Harrastetila käsittäisi lähinnä rekka-autollista ser "romua" jota ei nyt ihan vuoden välein viitsisi paikasta toiseen siirtää. Kaavoituksen paineessa hylättyjä = Tähän rakennetaan prisma lähiaikoina tai moottoritie tai lentokenttää jatketaan tai läheinen teollisuusalue laajenee... Katepillari minä päivänä tahansa pihassa, jopa suht varoittamatta. Mulla on päässä idea tähänkin, mutta nyt ei pysty irrottaa sitä. Mun täytyy ensin ottaa selvää kaikenlaista tietoa...

Siksi kehoitin Kyselemään, jotta selviäisi mikä rakennus on uhan alla ja mikä ei. Aivan varmasti jossain päin pääkaupunkiseutua on yksityinen tahi kunnan omistuksessa oleva tyhjä talo/halli, jonne kyllä majoittaa yhden Viherahon kamoineen. Jos ei muuta, sanoo että kyseessä on maahanmuuttajille elektroniikkakurssi, niin tukirahoja virtaa sisään ovista ja ikkunoista.

Jame-78

  • Vieras
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #54 : Joulukuu 09, 2010, 20:58:34 ip »
Hassu juttu mutta kaikki tilat omistaa joku, autiotalotkin jonkun omaisuutta jonkun tontilla. Eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole jos omistajaa ei kiinnosta jos nurkkia joku pitää lämpimänä. Tiedän useamman mökin jonka omistaa vainaja... Perikunta ei vain ole jakanut omaisuutta. Kyllä kunnalla löytyy virastosta jokaisen "hylätyn" talon omistajan tiedot. Ongelmallista on jos omistaja on vaihtanut hiippakuntaa, niin selvitäppä toisen perikuntaa... Omat tilukset irtaimistoineen ostin perikunnalta pois. Kääntyis Boris haudassaa jos tietäis miten paljon hänen "arvokasta" omaisuuttaan olen polttanut...

Warhu

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 202
  • Karma: +0/-0
Vs: Halpaa Harrastetilaa?
« Vastaus #55 : Joulukuu 09, 2010, 22:07:18 ip »
Hassu juttu mutta kaikki tilat omistaa joku, autiotalotkin jonkun omaisuutta jonkun tontilla. Eihän siinä sitten mitään ongelmaa ole jos omistajaa ei kiinnosta jos nurkkia joku pitää lämpimänä. Tiedän useamman mökin jonka omistaa vainaja... Perikunta ei vain ole jakanut omaisuutta. Kyllä kunnalla löytyy virastosta jokaisen "hylätyn" talon omistajan tiedot. Ongelmallista on jos omistaja on vaihtanut hiippakuntaa, niin selvitäppä toisen perikuntaa... Omat tilukset irtaimistoineen ostin perikunnalta pois. Kääntyis Boris haudassaa jos tietäis miten paljon hänen "arvokasta" omaisuuttaan olen polttanut...

Myös nuo kuolinpesädispuutin jämät ovat hyvä esimerkki siitä, mitä ajoin takaa. Siinä on Pasille hyviä vaihtoehtoja