PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto  (Luettu 14080 kertaa)

LauriKelo

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 710
  • Karma: +0/-0
  • WTF?!?
    • Lärviläpyskä
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #7 : Helmikuu 16, 2011, 16:17:56 ip »
Punkku on aina herkkujen herkku.

Hyvästä punkusta en oikein osaa sanoa mitään. Yksikään pullo ei ole koskaan jäänyt juomatta.

Olen aina mieluummin onnellinen kuin oikeassa.

cpukamu

  • Vieras
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #8 : Lokakuu 07, 2011, 12:40:54 ip »
Uusi tutkimus väittää "hampaatkin reikiintyvät punaviiniä nauttineella vähemmän"
Lähde: Tohtorit.fi
Punaviiniä on pidetty valkoisen hymyn vihollisena, mutta tuore tutkimus kertoo, että punaviini voi olla hyväksi hampaille.
Tutkimusten mukaan punaviini sisältää ainesosia, jotka saattavat ehkäistä hampaiden reikiintymistä ja plakin muodostumista.
Nämä ainesosat ovat nimeltään polyfenoleja ja ne estävät tiettyjen suussa esiintyvien bakteerien toimintaa.

Normaalissa tilanteessa suun bakteerit hajottavat sokereita ja muodostavat molekyylejä, jotka mahdollistavat bakteerien
tarttumisen hampaisiin, mikä taas edistää hampaiden pinnan hajoamista.
Nämä bakteerit myös tuottavat happoja, jotka tuhoavat hammaskiillettä.

Punaviini tehdään rypäleistä, joissa on paljon polyfenoleja, jotka antavat suun hyvien bakteerien kukoistaa ja
estävät huonojen bakteerien toiminnan. Samoja polyfenoleja on löytynyt myös karpaloista.

Rotilla tehdyissä tutkimuksissa huomattiin karpaloiden syöttämisen vähentävät hampaiden reikiintymistä 45 %.

Tutkijat kuitenkin varoittavat, ettei punaviinin yletön juominen tai karpaloiden liiallinen syöminen auta parnatamaan
suun terveyttä. Punaviini tahraa hampaita ja karpalomehut ja -hillot ovat täynnä hampaille haitallisia sokereita.
Tutkijat kuitenkin uskovat, että tulevaisuudessa polyfenoleita saatetaan lisästä hammastahnaan tai suuveteen edistämään suun terveyttä.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #9 : Lokakuu 07, 2011, 18:03:10 ip »
Itse olen kallistunut noiden väkevien puolelle.Ei tarvitse kantaa laimeata nestettä ja riittää vähempikin annos.
vettähän on kaikilla kotona joten lantraaminen ei liene ongelma.
Sitäpaitsi esim sisuviinasta tulee olo iloinen joten sitä minä suosittelen kaikille vilpittömästi hyvän olon saavuttamiseksi.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #10 : Lokakuu 07, 2011, 22:06:52 ip »
Niin, viinit ... no, mitälie kurlausvesiä eikä ole osunut valikoimaan. Pentuna tuli reenailtua omppupompun kanssa ja se siitä. Rapulassa menee jopa punaviinietikka, että suu kostuu, mutta muuhun noista liemistä ei olekaan.
Viinaa ja kunnon aineita, nytkin menee smirnoff chilillä ... reilut 2 viikkoa tekeytynyt punasilla habaneroilla.  ;D
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #11 : Lokakuu 08, 2011, 05:29:02 ap »
Miksi minuta tuntuu että osa täällä foorumilla on viinin ystäviä osa viinan ystäviä osa jopa jeesuksen ystäviä.
Minulle käy kaikki mutta minä juon sisuviinaa.tehkööt kukin miten parjaaksi katsoo.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

fingers

  • Full Member
  • ****
  • Viestejä: 1361
  • Karma: +0/-0
  • capox
Vs: Viini on nautintoaineena visaisempi vaihtoehto
« Vastaus #12 : Lokakuu 08, 2011, 07:09:28 ap »
Miksi minuta tuntuu että osa täällä foorumilla on viinin ystäviä osa viinan ystäviä osa jopa jeesuksen ystäviä.
Minulle käy kaikki mutta minä juon sisuviinaa.tehkööt kukin miten parjaaksi katsoo.

Siinäpä tuo kolmiyhtenäisyys, osa dikkaa viinistä, osa viinasta ja yks osa jumalan humauksista (vetäis tinneriä ja liimaa ennemmin, sais surinat).

-lainaus jostain datasektorilta, oisko joku "ilm. 14.jotain" tai sinnepäin.
" niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä."

jotta nää viininlitkijät vaan ois mukamas valittuja ja/tai jotenkin vaan hienompaa väkeä. Jaahas, sanon vaan että samaa paskaa/kusta siitä irtoo.
Jos ei mitään opittu Aatulta, niin opit uusiksi, aate on se mikä elää.