PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Vakuutus yhtiöiden eroja  (Luettu 58404 kertaa)

Rekotus

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 23
  • Karma: +0/-0
Vakuutus yhtiöiden eroja
« : Tammikuu 11, 2010, 08:08:47 ap »
Tuli pistettyä pyörä vakuutuksiin, ihan vaan tieliikenne vakuutus. Fennialla -20% alennuksella 626e!
Sama pyörä samoilla vakuutuksilla esim tapiolalta ilman bonuksia 300e pintaan, ei nää erot voi olla näin vitullisia. ;s

^^Jaxe^^

  • Vieras
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #1 : Tammikuu 11, 2010, 13:40:23 ip »
Kyllä niissä taitaa olla huomattavan suuria eroja. Itse huomasin kanssa tuon saman asian kun siirsin kakkos auton vakuutukset Ifistä Pohjolaan, niin säästöä vuodessa yli 200 euroa pakollisella liikennevakuutuksella.
Pitäisi kai tarkistuttaa hinnat kaikkien vakuutusyhtiöiden välillä näin vuoden alussa.

eegas

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 657
  • Karma: +0/-0
  • Taitaa olla paljonkin asiaa......
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2010, 06:31:15 ap »
Lopujen lopuksi tuo ei olekaan niin suuri operaatio nykyään, viimeksi kesällä kilpailutin kaikki vakuutukseni netin välityksellä, nykyinen yhtiö (IF) kuitenkin oli lopuksi halvin, kahden käyttöauton pito oli halvin tuossa yhtiössä, joku extra-alennus tällaisessa tapauksessa tuli juuri tuohon aikaan tarjolle. Myöskin vaikuttaa vakuutusehdot, minulla on noin 12 vuotta sitten tehty kotivakuutus (joku täysarvo), sitä ei nykyään enää myydä, ja jos myydään tuollisilla ehdoilla, on huomattavasti kalliimpi. Kaikille kun antaa samat tiedot, ensimmäinen kun tekee tarjouksen, scannaa sen ja pyyhkii hinnat pois ja lähettelee vaikka s-postilla toisille yhtiöille, siten ovat samalla viivalla. Kannattaa myöskin ottaa selvää, saako jostain yhtiöstä vielä jotain "bonuksia" jollain kortilla, minun tapauksessa S-kortilla sain myöskin "lisäalennusta", kun vakuutusmaksut lisätään suoraan kuukausiostoksiin, ja prosentit määräytyy sen mukaan.
Keräilen LA-ja muitakin radiopuhelimia, jopa muutakin vanhaa elektroniikkaa, tulevaisuuden suunnitelmissa oma pienimuotoinen museo Länsi-Suomeen. Saa tarjota, voin erikoisuuksista maksaan ruhtinaallisestikin.

Turbo Terminaattori

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
  • Karma: +0/-0
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #3 : Joulukuu 22, 2010, 09:44:48 ap »
Iffissä autoni vakuutus 0% bonuksilla vähän yli 1000eur ja Turvassa 0% bonuksilla alle 600eur
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

NickNack

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 1
  • Karma: +0/-0
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2010, 17:19:48 ip »
Kannattaa tosiaan kilpailuttaa yhtiöitä sillä eroja on. Niin maksuissa kuin korvauksissakin. Mulla on Ifissä vakuutukset, ja aiemmin olin pitkään Fennian asiakkaana.
Olihan Fennialla hyvä asiakaspalvelu, oma palveluneuvoja jne. Eli en ollut tyytymätön millään lailla. Mutta - kysyinpä eräänä päivänä tarjousta Pohjolan konttorista pelkälle
autovakuutukselle ja sain 200 euroa halvemman tarjouksen! Tästä "rohkaistuneena" päätin kilpailuttaa kaikki vakuutukseni könttänä, ja If tarjosi samaa pakettia kuin Fennia
melkein 350 euroa halvemmalla! Ihmettelin miksi lakisääteisessä liikennevakuutuksessakin on samalle autolle eri hinnat eri yhtiöissä. Kysyin ystävälliseltä Fennian palveluneuvojaltani
syytä tähän ja hän valotti hieman asiaa; Liikennevakuutuksilla ei saa yhtiöt tehdä voittoa, mutta hinta määräytyy suhteessa asiakasmäärään ja maksettuihin korvauksiin.
Kaikissa muissa vakuutuksissa yhtiöillä on sitten periaatteessa täysin vapaa hinnoittelu - vaikka sekin kuulemma vaihtelee myös samasta syystä.

Eli If pystyy suurena yhteispohjoismaisena yhtiönä tarjoamaan liikennevakuutusta autooni paljon halvemmalla kuin Fennia sillä Ifillä on enemmän asiakkaita ja vähemmän vahinkoja
korvattavana suhteessa asiakasmäärään. Toki Fennia olisi mielellään jatkanut yhteistyötä kanssani, sillä mulla oli toistakymmentä vuotta ollut vakuutukset siellä. Mutta Fennian
palveluneuvojakin oli sitä mieltä että se 350 euroa on suuri hintaero maksettavaksi - hän ei pystynyt tekemään parempaa vastatarjousta joten yhtiö vaihtui.

Se, miten eri yhtiöiden korvaukset sitten vaihtelee vahingon sattuessa on toinen asia. Mutta eikös esim. liikennevahingoille ole nykyään vakuutusyhtiöillä yhteiset tarkastuspisteet
ja tarkastajat (Suomen Vahinkotarkastus Oy) juuri siksi ettei eri yhtiöiden asiakkaat olisi eri viivalla kun jotain on sattunut? Samanlaisista vakuutuksista pitäisi olla samat korvaukset
vaikka olisikin eri yhtiöistä. Näinhän sen pitäisi olla, vaan ei kuulemma ole. Tästä on vain hieman hankala tehdä vertailua jos ei ole paljon vahinkoja omassa tai lähipiirissä...

Kansio

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 8
  • Karma: +0/-0
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #5 : Elokuu 25, 2011, 17:52:30 ip »
Nyt kesällä 2011 kilpailutin kaikki vakuutukset (auton liikenne-, kasko- ja kodinvakuutuksen). Entinen yhtiö pohjola ja uusi yhtiö joka voitti minun kilpailutuksen oli tapiola. IF oli jostais syystä kaikkein kallein mutta veikkaan että tämä johtuu siitä kun olen kolmekymppinen Helsinkiläinen mies ja varmaan tosi riskialtis kuljettaja ajamaan kolarin heidän mielestään. Säästöä tuli vaihdon myötä yhteensä hieman vajaa pari sataa euroa per vuosi. Sellanen jännä huomio auton kaskon kanssa verrattuna vanhaan yhtiöön että tapiolassa on bonusturva, eli käytännössä voit ajaa kolarin ja käyttää kaskoa korjaukseen niin bonus ei laske jos ajat nätisti seuraavat kolme vuotta (1080 päivää).

Tapiolan toiminnasta vielä pieni varoitus että se mitä sä sinne netissä täytettävään kaavakkeeseen naputtelet on se ja sama sillä väärin se kirjautuu järjestelmään joka tapauksessa. Jouduin jälkeenpäin erikseen vielä korjata sellaset asiat kuin kaskovakuutuksen luokka ja kaikkien vakuutuksien erien määrän per vuosi. Hieman antoi epäilyttävän kuvan toiminnasta kun jälkeenpäin joutuu itse korjailemaan niiden omia "virheitä".
Työttömänä on hyvä olla, ei huolet paina ja tili on nolla.

Tessu

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 582
  • Karma: +0/-0
Vs: Vakuutus yhtiöiden eroja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2012, 22:32:22 ip »
nyt 23.4.2012 tiedustelin liikennevakuutusten hintoja Lahden alueella ja Pohjola oli SELVÄSTI halvin!
Pohjantähteenä oleva Pohjantähtiyhtiössä sähläsivät JO tarjousta antaessa kun olikin merkattu et pienemmän ja vanhemman auton vakuutus onkin KALLIIMPI no eipä tartte sinne ainakaan mennä!!