PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Joulun puuhastelut :)  (Luettu 15967 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #28 : Joulukuu 25, 2007, 23:40:54 ip »
..prossakorttia lukuunomttamatta muuten ihan korjattavaa koneistoa...

Ja prossakorteistakin kun malttaa ettiä ne sököt smd-elkot, niin ne rupeaa rokkaamaan taas..

Noista kyl irrottelen lähinnä lyyttejä uusiin tarkotuksiin.
Pitäisi joku yritys taas keksiä mikä suhtautuisi avomielisesti heidän roskiensa hyödyntämiseen.
Niitä tuntuu olevan kovin vähän suomessa.
Mieluummin materiaalikiertoon ku hyötykäyttöön.
Noihan on uusia noi komponentit,joutuu vain näkemään vaivaa et ne saa irti tuolta.

Raavin tosiaan noista komponentteja uudelleen käyttöön ja sit jämät vien asianmukaiseen kierrätyspisteeseen jossa ne sit jatkaa matkaa materiaaleiksi.
Tätä olen tehnyt itseasiassa 80 luvulta lähtien et ei mikään uusi kuvio minulle.


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #29 : Joulukuu 26, 2007, 11:55:48 ap »
Pitäisi joku yritys taas keksiä mikä suhtautuisi avomielisesti heidän roskiensa hyödyntämiseen.

Miten olisi Suomen Schneider? ;D Ko. merkin laadun tuntien uskoisin, että saattaisi mennä roskiin paljon takuuvaihtoon tullutta tavaraa. Jos nyt vaihto kulkee itse Schneiderin kautta. Ja mitä sitten tekee esim. Powermill romuilleen...

Kuinka aktiivisesti olet muuten käynyt keskustelemassa lähalueen kodinkoneliikkeiden omistajien kanssa? Itse tosiaan sain aikanaan kaikki romut hakea paikallisesta liikkeestä. Tästä menettelytavasta on se hyöty, ettei saa "sikaa säkissä" vaan tietää hyvin, mikä missäkin laitteessa on vikana. Ja sitten voi hakea tavarat sisältä, eivätkä ne ehdi kastua ja joutua sabotoinnink ohteeksi roskalavalla liikkeen takana.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #30 : Joulukuu 26, 2007, 15:12:57 ip »
Pitäisi joku yritys taas keksiä mikä suhtautuisi avomielisesti heidän roskiensa hyödyntämiseen.

Miten olisi Suomen Schneider? ;D Ko. merkin laadun tuntien uskoisin, että saattaisi mennä roskiin paljon takuuvaihtoon tullutta tavaraa. Jos nyt vaihto kulkee itse Schneiderin kautta. Ja mitä sitten tekee esim. Powermill romuilleen...

Kuinka aktiivisesti olet muuten käynyt keskustelemassa lähalueen kodinkoneliikkeiden omistajien kanssa? Itse tosiaan sain aikanaan kaikki romut hakea paikallisesta liikkeestä. Tästä menettelytavasta on se hyöty, ettei saa "sikaa säkissä" vaan tietää hyvin, mikä missäkin laitteessa on vikana. Ja sitten voi hakea tavarat sisältä, eivätkä ne ehdi kastua ja joutua sabotoinnink ohteeksi roskalavalla liikkeen takana.

Lahdessa on nämä pienet melko ahneita.
Korjaus liikkeitä ei täällä kovin paljoa ole.
Muutama antenniurakoitsija on mitkä suhtautuvat myönteisesti vanhan kaman hyödyntämiseen mutta pienet ei kovin myönteisiä ole.
Tai sitten käyttävät itse ne raadot varaosiana yms.Se on tietysti tosi hyvä asia että niin tekevät.

Pitää kysellä.helsingissä on muutama kohde ja turussa on muutama mistä saa kamaa hakea.
Mut nyt kyllä pitäisi keksiä joku paikka mistä saisi noita epäonnistuneita piirilevyjä yms missä kuitenkin olisi uudet komponentit kii.
Noita ei kauheesti tossa ole liikkunut ja mielellään suht laadukkaita osia saisivat olla.
Turun televisiotehdashan käytti suht laadukkaita konkkia ja noi on tosi jees.alkaa vaan nuo levyt olemaan jo suht vähissä ja joitkut yleisimmät konkkien arvot on jo niistä melko tarkkaan kaluttu.
Nuohan on ihan kallista kamaa vähittäismyynnissä eikä mulla olisi noita varaa uutena ostella.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #31 : Joulukuu 26, 2007, 17:18:25 ip »
Mut nyt kyllä pitäisi keksiä joku paikka mistä saisi noita epäonnistuneita piirilevyjä yms missä kuitenkin olisi uudet komponentit kii.
Noita ei kauheesti tossa ole liikkunut ja mielellään suht laadukkaita osia saisivat olla.

Mutta onkohan Suomessa tällä hetkellä edes oikein sopivaa elektroniikkateollisuutta? Ei taideta pahemmin kodinelektroniikkaa täällä missään tällä hetkellä valmistaa.

Lähinnä noita "uusia" komponentteja voisi saada joistain DOA-laitteista, joita ei ole kannattavaa lähettää takaisin tehtaalle Kiinaan tai Turkkiin korjattavaksi. Usein vain niiden komponentit eivät taida kovin laadukkaita olla.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 26, 2007, 19:31:27 ip kirjoittanut JohnDoe »

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15046
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #32 : Joulukuu 26, 2007, 18:44:17 ip »
Mut nyt kyllä pitäisi keksiä joku paikka mistä saisi noita epäonnistuneita piirilevyjä yms missä kuitenkin olisi uudet komponentit kii.
Noita ei kauheesti tossa ole liikkunut ja mielellään suht laadukkaita osia saisivat olla.

Mutta onkohan Suomessa tällä hetkellä edes oikein sopivaa elektroniikkateollisuutta? Ei taideta pahemmin kodinelektroniikkaa täällä missään tällä hetkellä valmistaa.

Lähinnä noita "uusia" komponentteja voisi saada joistain DOE-laitteista, joita ei ole kannattavaa lähettää takaisin tehtaalle Kiinaan tai Turkkiin korjattavaksi. Usein vain niiden komponentit eivät taida kovin laadukkaita olla.

joo niistä en ole uskaltanut edes uusia konkkia ottaa .
Ja jos tietyn merkkisiä tulee ni niihin vaihtuu kriittiset konkat heti toisen merkkisiin.

Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X