PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Joulun puuhastelut :)  (Luettu 15992 kertaa)

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #7 : Joulukuu 24, 2007, 19:53:15 ip »
Nuo olivat mukavia koneistoja korjata, itse ainakin tykkäsin. Joskus olin melkein erikoistunut K, L ja M-koneistoisiin.. vissiin se oli sitä nuoruuden intoa ja näyttämisenhalua, mut en monenkaan koneen kohdalla tarvinnut tuomiota antaa vaikka eräs nimeltämainitsematon merkkihuolto oli jo luovuttanut.

Kuinka paljon sitten olit H-koneiden kanssa tekemisissä? Noita sai ilmaiseksi kodinkoneliikkeistä rikkinäisinä mielin määrin joskus 12 vuotta sitten, kun tv-harrastusta aloittelin. Tutuksi tuli siis jossain määrin, mutta en tainnut yhtäkään täysin kuntoon saada koskaan, sen verran erikoisia vikoja tuli aina vastaan. Tai no, toimi se yksi puolituntia, kunnes tuli savut pihalle, ja sitten tuli siitä saatua ikimuistoinen sähköiskukin.

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #8 : Joulukuu 24, 2007, 19:57:54 ip »
Joo ite otan aina sen pois toimi tai ei.
nimittäin se ei kuitenkaan kohta toimi.

Toisaalta jotain hyvääkin tuossa tekstitv:ssä on, kun olen useamman hyvän L-koneen saanut ilmaiseksi "rikkinäisenä", ja vika on korjaantunut tekstitv:n poistolla. Kun on tosiaan ollut noilla sekin taipumus, että pimentävät rikkoutuessaan koko tv:n.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #9 : Joulukuu 24, 2007, 20:12:02 ip »
Joo ite otan aina sen pois toimi tai ei.
nimittäin se ei kuitenkaan kohta toimi.

Toisaalta jotain hyvääkin tuossa tekstitv:ssä on, kun olen useamman hyvän L-koneen saanut ilmaiseksi "rikkinäisenä", ja vika on korjaantunut tekstitv:n poistolla. Kun on tosiaan ollut noilla sekin taipumus, että pimentävät rikkoutuessaan koko tv:n.


Olisipa telkakat yhtä kestäviä kuin ennen.
ja yhtä huollettavia....








tämä tapaus halus muutaman uuden lyytin.....
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

myrkky

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 864
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #10 : Joulukuu 24, 2007, 21:08:39 ip »

Kuinka paljon sitten olit H-koneiden kanssa tekemisissä? Noita sai ilmaiseksi kodinkoneliikkeistä rikkinäisinä mielin määrin joskus 12 vuotta sitten, kun tv-harrastusta aloittelin. Tutuksi tuli siis jossain määrin, mutta en tainnut yhtäkään täysin kuntoon saada koskaan, sen verran erikoisia vikoja tuli aina vastaan. Tai no, toimi se yksi puolituntia, kunnes tuli savut pihalle, ja sitten tuli siitä saatua ikimuistoinen sähköiskukin.
Kyllähän H ja J-koneita tuli korjattua paljonkin, G- koneisto oli sensijaan jotain jota vihasin.. etenkin sitä vanhempaa tyristori-ipsaloa(jota oli H-koneessakin). Kertaalleen rakentelin itselleni omaan käyttöön stereo-mallin J-koneen johon istutin K-koneiston nicam-modulin.. ei ollu ihan yksinkertainen homma, vaikka sama MAA4002 prosessori molemmissa koneistomalleissa olikin.
Nuo tekstimodulit lähtee noissa yleensä pelaamaan kun poistaa ic-kannat ja juottaa jokaisen läpivienti-hyppylangan uusiksi kunnon lämmöllä ja juottimen kärjellä sitä lankaa hangaten.

Mulla se saattas vielä olla jossain jemmassa J-koneistoon satti-viritin asennussarja.. vieläköhän joskus huimenis ja asentas ominaisuuksiltaan surkean ja epäherkän PAL-virittimen johonkin vanhaan ruoskaan..  ;D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 24, 2007, 21:10:23 ip kirjoittanut myrkky »
Pillu on vähän kuin raha. Kun sitä on, niin se on lähes yhdentekevää. Kun sitä ei ole, vituttaa niin maan perkeleesti..

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15047
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #11 : Joulukuu 24, 2007, 21:28:51 ip »

Kuinka paljon sitten olit H-koneiden kanssa tekemisissä? Noita sai ilmaiseksi kodinkoneliikkeistä rikkinäisinä mielin määrin joskus 12 vuotta sitten, kun tv-harrastusta aloittelin. Tutuksi tuli siis jossain määrin, mutta en tainnut yhtäkään täysin kuntoon saada koskaan, sen verran erikoisia vikoja tuli aina vastaan. Tai no, toimi se yksi puolituntia, kunnes tuli savut pihalle, ja sitten tuli siitä saatua ikimuistoinen sähköiskukin.
Kyllähän H ja J-koneita tuli korjattua paljonkin, G- koneisto oli sensijaan jotain jota vihasin.. etenkin sitä vanhempaa tyristori-ipsaloa(jota oli H-koneessakin). Kertaalleen rakentelin itselleni omaan käyttöön stereo-mallin J-koneen johon istutin K-koneiston nicam-modulin.. ei ollu ihan yksinkertainen homma, vaikka sama MAA4002 prosessori molemmissa koneistomalleissa olikin.
Nuo tekstimodulit lähtee noissa yleensä pelaamaan kun poistaa ic-kannat ja juottaa jokaisen läpivienti-hyppylangan uusiksi kunnon lämmöllä ja juottimen kärjellä sitä lankaa hangaten.

Mulla se saattas vielä olla jossain jemmassa J-koneistoon satti-viritin asennussarja.. vieläköhän joskus huimenis ja asentas ominaisuuksiltaan surkean ja epäherkän PAL-virittimen johonkin vanhaan ruoskaan..  ;D

täh?Onx J-koneeseen muka ollut sateliittiviritin kitti?
Ei vittu voi olla !!!!!

M-saloraan muistaakseni oli kaikkia herkkuja et muka J koneeseen  ;D ;D ;D ;D ;D

harmin paikka.ei ole nurkassa niinkään yleistä osaa ku 100µf /35...... maailman harvinaisin arvo ;D ;D ;D ;D ;D

Ja perkele lähden himasta hakee....en tosiaan jätä tuota pystyn kaveria vaihtamatta,kun en tykkää siitä valkosesta viivasta keskellä ruutua  ;D ;D ;D ;D
On meinaa alkuperänen tuo satanen  ;D
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

myrkky

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 864
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #12 : Joulukuu 24, 2007, 22:03:54 ip »

täh?Onx J-koneeseen muka ollut sateliittiviritin kitti?
Ei vittu voi olla !!!!!

M-saloraan muistaakseni oli kaikkia herkkuja et muka J koneeseen  ;D ;D ;D ;D ;D

harmin paikka.ei ole nurkassa niinkään yleistä osaa ku 100µf /35...... maailman harvinaisin arvo ;D ;D ;D ;D ;D

Ja perkele lähden himasta hakee....en tosiaan jätä tuota pystyn kaveria vaihtamatta,kun en tykkää siitä valkosesta viivasta keskellä ruutua  ;D ;D ;D ;D
On meinaa alkuperänen tuo satanen  ;D
Kyllähän J-koneeseen oli.. sit siihen oli radio ja scart-liitinmodulit ainaskin.. ja muistaakseni joku ihmeen videotext-sarja jolla koneesta sai jonkinlaisen tekstipäätteen.

Pitkään on alkuperäinen flyback-konkka jaksanut kitua..  :o
Pillu on vähän kuin raha. Kun sitä on, niin se on lähes yhdentekevää. Kun sitä ei ole, vituttaa niin maan perkeleesti..

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Joulun puuhastelut :)
« Vastaus #13 : Joulukuu 24, 2007, 22:08:55 ip »
M-saloraan muistaakseni oli kaikkia herkkuja et muka J koneeseen  ;D ;D ;D ;D ;D

Joo, mulla oli M-kone, jossa oli FM-radioviritin. :D