PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Mietinpäs taas.....  (Luettu 3973 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Mietinpäs taas.....
« : Joulukuu 20, 2007, 02:44:29 ap »
Että miksi vitussa asunto pitää olla jonkun perkeleen valtion hyväksymää mallia?
Jos saisin samat tuet esim harrastenurkan tapaseen paikkaan ni saisin siitä oikeasti viihtyisän asunnon.
Minua vitut kiinnostaa välttämättä mitkään ikkuna näkymät vaan se et paikka on semmonen et voisi harrastaa.
Nyt himassa ei voi kaikkee harrastella kun tää on joku vitun vekkelin kolhoosi mis ei saa ees 5 metristä lautasta laittaa.
Ei vaan ihan hyvin täs on saanu laitella noita juttuja mut omissa ympyröissä olisi ne omat vapaammat kuviot .
Nyt kun on naapureita tässä ni mitään ei saa oikein tehdä.

tahtoisin päästä testailee lautasia ja erilaisia antenneja täällä se ei onnistu.
No valtio maksaa sosku ja kela tähän kolhoosiin kulut kun tällä rahalla mikä tähän nyt menee saisi vitun paljon hienomman luukun jostain kellarista missä voisi asua.
Mut semmoseen ei saa tukia.
 On se niin väärin sanon minä.
Eikö se luulisi olevan ihan yksi ja sama minne ne rahat menee kunhan vaan ukko saisi asua niin ku tykkää.
jos harrastenurkka olisi isompi ni mä asuisin siellä.
joku 100 neliön kellari huoneisto olisi sika hyvä ainahan sinne saa tehtyä väliseinää sun muuta ja saisi harrastetilat ja oleskelu tilat samoihin nurkkiin.
nyt menee kulkemisiin rahaa yms.
On tää perseestä ku on köyhä.
Koneitakin pitää jättää päälle et pääsee vnc:lla sit kyttäämään nurkan koneita ja päin vastoin .
Minulle on oikeasti ihan yksi vitun maku onko se seinä punanen vai betonin värinen.ei todella merkkaa tässä vaiheessa elämää hevon vittua.
saisi vain enemmän toteuttaa itseään.

kunhan rassattavaa raatoa vaan on ja löytyy ni tulen yhteiskunnallekkin tosi halvaksi mut ei.
nyt on stressiä sun muuta ja kihtikin on luultavasti siitä kotoisin.

No joo tulipa taas avauduttua ja niin pois päin.
Miten tämän tiivistäsi? ehkä tämän voisi sanoa yhdellä sanalla: vituttaa!

no joo niin se vaan menee.olisipa se kiva joskus asua 100 neliän hallissa ser kaman keskellä jossa saisi laitella lautasia ja antenneja ilman et joku perkeleen kyrpä tulee sanoo et tota ei saa laittaa.

Taidan kohta alkaa nukkuun ja haaveilemaan paremmasta.


Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

pave

  • Vieras
Vs: Mietinpäs taas.....
« Vastaus #1 : Joulukuu 20, 2007, 03:09:51 ap »
Pasi,... älä menetä toivoas! Eiköhän kaikki järjesty, sä vaan olet niin pirun hätänen noissa toimissasi. Jahkas tää systeemi pyörii ja saadaan asiat "kohrallensa" niin, meidän on hommattava se isompi "HALLI"!!! Sit varmaan voit asua ser-romun keskellä. Se vaan on ajan kysymys kun tulee sellaiset tilat jossa on se "ASUNTO" yhteydessä, jonka ne sossunpäättäjätkin on hyväksyttävä! Se ei nyt välttämättä ole siellä Hollolassa, sillä suunnalla missä nyt asut,.. Hollolakin on iso-laaja-alue, että kyllä sieltä "joku" hallikin löytyy.

antsa

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 349
  • Karma: +0/-0
Vs: Mietinpäs taas.....
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2007, 08:06:21 ap »
Eiköhän noita liiketiloja ole mahdollista muuttaa asuintiloiksi? Itse tiedän yhden kaverin täällä Helsingissä, joka asuu tuollaisessa vanhassa teollisuushallissa. Sillä on vaan osa hallista muutettu asuttavaksi (vesityöt jne..) ja toisessa osaa hallia on iso studiotila, missä voi taiteilla mielin määrin. Kannattaa kysellä, sehän ei ainakaan vielä maksa mitään. Silläkään ei siellä hallissa vuokra päätä huimaa, on varmaan puolet halvempaa asuminen.

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho
Vs: Mietinpäs taas.....
« Vastaus #3 : Joulukuu 20, 2007, 13:34:39 ip »
Eiköhän noita liiketiloja ole mahdollista muuttaa asuintiloiksi? Itse tiedän yhden kaverin täällä Helsingissä, joka asuu tuollaisessa vanhassa teollisuushallissa. Sillä on vaan osa hallista muutettu asuttavaksi (vesityöt jne..) ja toisessa osaa hallia on iso studiotila, missä voi taiteilla mielin määrin. Kannattaa kysellä, sehän ei ainakaan vielä maksa mitään. Silläkään ei siellä hallissa vuokra päätä huimaa, on varmaan puolet halvempaa asuminen.

Joo joo mut ku olen yhteiskunnan elätti ni tuet ei tule jos tila ei ole tarkoitettu asunnoksi vaikka se olisi jopa halvempikin.
Pitää asua hollolan asuntotalojen pellolla olevassa kalliissa asunnossa.
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X

JohnDoe

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1787
  • Karma: +0/-0
Vs: Mietinpäs taas.....
« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2007, 14:58:56 ip »
Joo joo mut ku olen yhteiskunnan elätti ni tuet ei tule jos tila ei ole tarkoitettu asunnoksi vaikka se olisi jopa halvempikin.
Pitää asua hollolan asuntotalojen pellolla olevassa kalliissa asunnossa.

Kävisikö asunnoksi sitten vanha omakotitalo, jos joku sellaisen vuokraisi, vai pitääkö olla "kaikki mukavuudet", että tuet saa?

Tarkoitan omakin taloni oli aikanaan sen ostaessani sellaisessa kunnossa, ettei nykymukavuuksista ollut tietoakaan (nyt on jo on kaikki mukavuudet, mutta pari vuotta tuli ilman asuttua). Eli oli vain ulkovessa, vesijohto tuli vain kellariin, eikä ollut edes keittiössä tiskipöytää. Peseytymistä varten oli vain rappeutunut ulkosauna. Mitä itsekin olit sitä yhtä taloa käynyt kuvaamassa, niin onhan noita vanhoja (ja suuriakin) omakotitaloja paljonkin jätetty tyhjilleen, luulisi löytyvän sellaisenkin, jonka saisi vuokralle. Se nyt tosiaan on vain eri asia, miten on niiden mukavuuksien kanssa. Saako tuet sellaiseen taloon, joka nyt ei ehkä nykymittapuun mukaan ole niin "asuttavassa" kunnossa, vaikka on alun perin asumiskäyttöön rakennettukin.