PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Ydintyöntekijät kertovat  (Luettu 73887 kertaa)

Archaikum

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 90
  • Karma: +0/-0
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #91 : Joulukuu 29, 2009, 12:24:33 ip »


Mikä eniten huolestuttaa suomalaisessa ydinvoimakeskustelussa, on nämä tabut. Tuossa kirjoitus parin päivän takaa Turun sanomista. Turun keskustastahan on nyt mitattu korkeita radiotaajussäteilyarvoja. Siinä väitetään, että STUK ei seuraa yleiseurooppalaisia turvanormeja radiotaajuisen säteilyn osalta. Ja toiseksi että säteily on Suomessa tabu aihe, "joten asiallista keskustelua ei näistä kysymyksistä ole odotettavissa".

Minusta tällaista on ilmassa, kaiken säteilyn osalta. On tuntunut että kun radioaktiiviset aineet; joiden kanssa muualla maailmassa on ollut niin paljon hankaluutta, tulevat Suomen rajojen sisäpuolelle, ne menettävät säteilyluonteensa.

Parisen kuukautta sitten luin sanomalehdestä, että jos ydinvoimala räjähtäisi, seurauksena olisi lähinnä paine- ja lämpövaikutus. Nyt syksyllä televisiossakin esiintyi STUK:n asiantuntija, joka rajasi ydinvoimaloiden ympäristövaikutuksen lauhdeveden hukkalämpöön. Ja jo ensi lauseessa sivuutti säteilyn, niin mitättömänä asiana ettei sitä tarvitse edes käsitellä. Ja sitten puhuttiin kymmeniä minuutteja lämpöenergiasta. Minulle tuli näistä mieleen 1950-luvun atomipommikokeet, ja duck-and-cover -tyylinen väestönsuojelu, jossa keskityttiin lähinnä atomipommin paine- ja lämpövaikutuksen torjuntaan. Säteilyvaikutuksista ei tiedetty.

Tulee mieleen, että onkohan Suomessa ymmärretty ydinteknologian ja radioaktiivisuuden luonne.
nuke supporters: fuck you

cpukamu

  • Vieras
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #92 : Joulukuu 29, 2009, 15:09:21 ip »
 Hyvähän se on asiantuntijoiden puhua kun eivät joudu elämään käytettyjen ydinpolttoaineiden kanssa,
toisin on tulevien sukupolvien jotka maksavat kalliisti seuraavien tulevien 100 000 vuoden loppusijoittamisesta.
 Tuskin maailmassa 2000-vuoden kuluttua on ainuttakaan toimivaa fissio-ydinreaktoria jolloin säteilevän perinnön
säilytysaikaa on jäljellä vielä 98 000 vuotta.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2009, 18:07:09 ip kirjoittanut cpukamu »

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #93 : Joulukuu 29, 2009, 17:42:01 ip »
_Asiaa, asiaa! Huomaa kyllä heti, että asiallista tekstuuria tuottavat on asialla, kun ydinlimboojat vaikenee häpeämään omaa varjoaankin.

-Niin STUK tosiaan. Muistamme tämän hölmöläisvaltiomonioliitin vaikka maailman AINOANA instanssina, joka mm. Tshernon räjähdettyä laveasti kertoi Suomen TV:ssä -86, ettei säteilypäästöistä Ukrainasta oltu todettu "mitään vaaraa"! Homma siellä kun oli STUK:n mukaan "hyvin hallinnassa alusta asti!" . . . :o

-STUK jatkoi systemaattista valehteluaan tilanteen vaarattomuuksista siihen asti, kunnes alettiin Saksasta ilmoittaa miten hallitsemattomasta ydinsäteilykatastrofista tulee miljoonien kuolemien tapauksia. Silloinkaan STUK ei korjanut revoja valheitaan, ei murhaajana toki ei!. Mutta osasi edes hetken olla paineen kasvussa hiljaa muutamia päiviä. Nykyään Ukrainassa kerotaan onnetomuuden uhriluvuksi 4 500 000<kpl JO NYT! Ja kasvulle ei ole vuosimiljoonaaan odotettavissa minkäänlaista laskua.

-Sinällään ei STUK ihan "hiljaakaan ole suostunut olemaan!" Moniko tietää, että STUK ilmoitti mm. loppukesänä -09, että OL-3 hanke on niin keturallaan, ettei EDES STUK antaisi sille käyttölupaa!! IAEA ja SUPO vastasi HETI! SUPO poistatti STUK:n pääjohtajan kirjoituksia, blogeja. Poistatti ydinvoimakriittisempiä STUK-tutkijoita myös viropistaan. Mutta tuskin KUKAAN muistaa, että SUPO , Anne Hölmlund erotti härskisti STUK:n Olkiluodon pääjohtajan myös! Eli kyllä tässä STUK sekoiluissa on kyllä muitakin syyllisiä ydinkansanmurhahankkeineen ja TVO lahjusrahavirtoja myöten. Nimittäin tämän RIKOLLISEN erottamisen TVO palkitsi RUHTINAALLISESTI Anne Holmlundille kutsuttuaan häner "sikakaukaloilleen"!

--Niin cpukamu on esseessään lähtenyt sille linjalle, mille helsinkiläiset tuppaa menemään. Tarkoitan, "luulolle" ettei ydinvoimasta olisi haittaa kuin vasta sitten joskus? Itse asiassa vasta eilen multa taas kysyttiin  nettifoorumeissa miten uskallan olla "lähellä ydinvoimaloita"? Niin olen aiheeseen niin useasti törmännyt, etten juurikaan vaivaudu edes selittämään. Mutta voin sen taas. . .Eli ydinvoimalan KESKEISIN päästömuoto on muodostaa ympärilleen ILMAA säteilyenergiallaan lataava 1000km< kokoinen "holokaustpallo". Keskivertainen ydin-tappotiinu syytää 100 000-300 000km/h sinkoilevat kymmenet erilaiset ala-arvoiset kosmeettiset suojaukset nauraen lävistävän energiasäteilykertymävuon. Me suomalaiset KAIKKI elelemme tämän neutronien, neutriinojen, antiaineitten, gammaterssien, röntgenvoiden, lisäyskerroinkertymien ja kanavasäteitten kokonaiskirjopalleron ytimissä. Mitään mainittavaa "etua" ei ole oletko Lahdessa, Helsingissä, Ruotsinpyhtäällä, tai vaikka Susikarissa asuva! Tilannetta voisi verrata vaikka ihmettelemällä miten ihmiset uskaltavat elää Espanjan aurinkorannikolla, jossa aurinkoa saa pelätä. Ikäänkuin aurinkoa ei saisi ilmasta yhtä läellä Italiassa, Mongoliassa, tai vaikka Suomessa. Kuten Auringon siroava säteily hyökkää päämme päältä, toimii samoin säteilykerrytykset päämmepäältä KAIKKIALTA! Ja mikä oleellisinta myös V I I V E I T T Ä ! Ei toden totta tarvitse odotella Posivan ydinjätepullosten halkeamisia 50vuotta. Kas kun 1000MW reaktorista, oli se millaisessa kunnossa TAHANSA saamme säteilytystä tauotta 1 000 000 000W edestä. Kuten HYVIN monien pitäisi muistaa 1 Wattisekuntti tätä tappaa kenet vaan. Eli sietokykymme ylittyy jo nyt tauotta kaikkialla ja Maapallomme kuolee sterilisotuen tässää ja NYT!
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .

kfa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Karma: +0/-0
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #94 : Joulukuu 29, 2009, 19:37:54 ip »
Mikä eniten huolestuttaa suomalaisessa ydinvoimakeskustelussa, on nämä tabut. Tuossa kirjoitus parin päivän takaa Turun sanomista. Turun keskustastahan on nyt mitattu korkeita radiotaajussäteilyarvoja. Siinä väitetään, että STUK ei seuraa yleiseurooppalaisia turvanormeja radiotaajuisen säteilyn osalta. Ja toiseksi että säteily on Suomessa tabu aihe, "joten asiallista keskustelua ei näistä kysymyksistä ole odotettavissa".

Samalla lailla voisi sanoa että liikenneturvallisuus on tabu, joten asiallista keskustelua nopeusrajoitusten perusteista ei ole odotetttavissa. Liikenne- ja säteilyasioissa jätetään siis kansan ääni kuulematta, nih!

Huomannet, että kirjoituksen oli allekirjoittanut "Mittaaja" ja se oli ilmeisestikin yleisönosastolla. Kyseessä oli siis mielipidekirjoitus, aivan kuten nämä meidän kirjoituksemme tällä palstalla. Varsinainen aiheeseen liittynyt uutinen oli ilmeisestikin tämä:
http://www-1.cms.ts.fi/online/lahialue/78545.html

Ionisoimattoman säteilyn ("kännykkäsäteily") eli radioaaltojen osalta Suomessa noudatetaan ICNIRP:n ohjeita, joihin voi tutustua vaikkapa täällä:
http://www.icnirp.de/PubEMF.htm

Itse en näe erityistä syytä sille, että Suomessa otettaisiin käyttöön muuta maailmaa tiukemmat säännökset radiotaajuisen altistuksen osalta. Jos radioaaltojen suositusten mukaisina määrinä nautittuna tiedettäisiin olevan vaarallisia niin tilanne olisi toinen. Ionisoivan säteilyn (röntgen, gamma, beta, alfa jne.) osaltahan tilanne on aivan toinen. Niiden aiheuttamat terveyshaitat on helppo havaita eläinkokeissa ja säteilylle altistuneiden (erityisesti CT eli kerroskuvaus röntgensäteilyllä) ihmisten syöpätilastoissa.

Kuten jo aiemmin kirjoitin niin tässäkin suuruusluokat ovat tärkeitä hahmottaa. Ionisoimattoman säteilyn aiheuttamia terveyshaittoja on yritetty saada näkyviin varsin pitkään siinä kuitenkaan onnistumatta. Minusta tuo vaikeus on aika selkeä merkki siitä, että mahdolliset haittavaikutukset eivät suuruusluokaltaan voi olla kovin merkittäviä. Sähköallergia voi kärsijöilleen olla todellinen vaiva mutta jostakin syystä johtuen sitä ei laboratoriossa ole saatu ilmenemään. Syy oireisiin on joku muu kuin altistuminen sähkömagneettisille kentille. Aiheesta vuoden 2000 Skeptikko - lehdessä sivulla 8 neutraalin oloinen kirjoitus, jossa edelliseen uutiseen liittyvä STUKin tutkijakin on äänessä:

http://www.skepsis.fi/lehti/2000/2000-4-skeptikko.pdf

Lainaus käyttäjältä: Archaikum
Minusta tällaista on ilmassa, kaiken säteilyn osalta. On tuntunut että kun radioaktiiviset aineet; joiden kanssa muualla maailmassa on ollut niin paljon hankaluutta, tulevat Suomen rajojen sisäpuolelle, ne menettävät säteilyluonteensa.

Parisen kuukautta sitten luin sanomalehdestä, että jos ydinvoimala räjähtäisi, seurauksena olisi lähinnä paine- ja lämpövaikutus. Nyt syksyllä televisiossakin esiintyi STUK:n asiantuntija, joka rajasi ydinvoimaloiden ympäristövaikutuksen lauhdeveden hukkalämpöön. Ja jo ensi lauseessa sivuutti säteilyn, niin mitättömänä asiana ettei sitä tarvitse edes käsitellä. Ja sitten puhuttiin kymmeniä minuutteja lämpöenergiasta. Minulle tuli näistä mieleen 1950-luvun atomipommikokeet, ja duck-and-cover -tyylinen väestönsuojelu, jossa keskityttiin lähinnä atomipommin paine- ja lämpövaikutuksen torjuntaan. Säteilyvaikutuksista ei tiedetty.

Tulee mieleen, että onkohan Suomessa ymmärretty ydinteknologian ja radioaktiivisuuden luonne.

Minulle tulee kirjoituksestasi mieleen sellainen vaihtoehto, että havaintosi säteilyyn liittyvästä uutisoinnista värittyvät omista ajatuksistasi johtuen. Kirjoitit aiemmin salaliittoteorioiden muotiintulosta. Itse pääsin tutustumaan ilmiöön lähemmin joulun pyhien aikaan, jolloin yritin keskustella erään vanhemman sukulaisen kanssa alkoholin terveysvaikutuksista. Hänen mielestään alkoholilla on vain haittavaikutuksia. Kun esittelin tutkimustuloksia niin vastaukseksi sain mutinaa viinatehtailijoiden maksamista tutkimuksista. Se, että samaiset asiat mainittiin virallisilla päihdevalistussivuilla ei vaikuttanut hänen mielipiteeseensä. Lopetin keskustelun ennen salaliittoteorioiden laajenemista kattamaan myös minut...

Aina on oltava valppaana Mortonin demonin varalta (= kognitiivisen dissonanssin ratkaiseminen hylkäämällä osa havainnoista). Tässä Glenn Morton itse aiheesta:

http://www.answersincreation.org/mortond.htm

Ideologioiden, uskontojen, aatteiden ja taloudellisen edun tiedetään sokaisseen ihmisten silmät siten, että oikeaksi koetun asian vastaiset havainnot suodattuvat pois.

Oma havaintoni säteilyyn liittyvästä uutisoinnista on lähinnä se, että toimittajat eivät koskaan vaivaudu luetuttamaan kirjoituksiaan sellaisilla henkilöillä, jotka osaisivat huomauttaa räikeimmistä asiavirheistä. Edes Tekniikka ja Talous - lehdessä eivät säteilyyn liittyvät mittayksiköt ole kohdallaan vaan annosnopeuksista kirjoitettaessa käytetään annoksen yksikköä jne.

Turun sanomissa oli alkuperäiseen aiheeseen liittyen uutinen aiemmin syksyllä. Tuossa ei suoraan kerrota muuta syytä kuin "kateus", mutta voisi luulla nahistelun liittyvän määräaikaisten projektien rahoituksen jatkuvuuteen tilanteessa, jossa rahaa on vähemmän kuin tarvitsijoita. Blogaaminen sai jatkua mutta kenellekään ei enää annettu virallista etusivun paikkaa tuoda omaa projektiaan esille.

http://www.ts.fi/online/kotimaa/60002.html

kfa

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 6
  • Karma: +0/-0
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #95 : Joulukuu 29, 2009, 20:44:12 ip »

[....] nykyinen fysiikka olisi jostain syystä sivuuttanut, tai vähättelisi ionisaatiota, ja varsinkin kaasujen ionisoitumista. Ja että fysiikassa olisi laajempiakin tabu-alueita, kuten ionosfäärin tila, ja neutronisäteily, ja että ydinfysiikka kaikkineen olisi tällainen tabu-alue. Noin, jos mietin asiaa asiapohjalta, ilman mitään ad hominemeja. En ota kantaa mihinkään numeraalisiin lukuarvoihin, ja niiden mahdolliseen paikkansapitämisiin; uskon että tätä keskustelua voisi käydä kokonaan ilman numeroitakin; arvokeskusteluna.

Keskustelua on vaikea rajoittaa arvoihin siinä vaiheessa kun joku keskustelijoista väittää mustaa valkoiseksi. Kun itse on mustan ja valkoisen eroa joskus työkseen mittaillut niin jo omien havaintojen perusteella voi todeta väitteen virheellisyyden. Pitäisiko mielestäsi tuolloin todeta, että "asioitahan voi tosiaan katsoa monelta eri kannalta" vai huomauttaa ristiriidasta? Minä päädyin huomauttamaan ristiriidasta.

Samalla lailla totesin, että monet labramme tekemät mittaukset eivät olisi olleet edes teoreettisesti mahdollisia tehdä, mikäli nykyinen ydinfysiikka olisi ollut väärässä esimerkiksi säteilyn varastoitumisen, neutronien etenemisen jne. suhteen. Salaliittoteorioissa toki on sijansa hyväuskoisille hölmöille, jotka eivät ymmärrä kuuluvansa salaliittoon. Tekemiemme mittausten kohdalla sellainen ei olisi ollut mahdollista, sillä salaliittokaan ei pysty nostamaan signaalia esille sen peittävän kohinan joukosta. En oikein keksi tapaa, jolla itse rakentamiemme mittalaitteiden tuloksia olisi saatu vääristeltyä. Laitteiston yksittäiset komponentit kun eivät tiedä mitä ne mittaavat eivätkä siksi voi vääristää tuloksia ilman, että sama vääristymä heti näkyisi testimittauksissa.

Arvokeskustelu liittyy myös keskustelukumppaneiden arvoon. Jatkaisitko itse jonkun sellaisen henkilön kanssa, joka anonyymillä nimimerkillä esiintyen kuittaa sinun tekemäsi havainnot salaliiton rahoittamaksi valehteluksi ja sinut itsesi ydinteollisuuden maksetuksi kätyriksi? Ad hominem ei minun mielestäni kuulu asiakeskusteluun, josta syystä itse totesin jatkamisen hyödyttömäksi. Asia-argumenttien puutetta ei voi paikata solvaamisella.

http://groups.google.fi/group/sfnet.keskustelu.ymparisto/msg/fe9e176e259ffc70

Valehtelu ei ole minun hyväksymieni arvojen mukainen tapa toimia kampanjoitaessa edes tärkeän asian puolesta. Muuta nimeä kuin valehtelu tälle julistamiselle en keksi, jos pidättäydyn kommentoimasta keskustelijoiden mahdollisia mielenterveydellisiä ongelmia.

Archaikum

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 90
  • Karma: +0/-0
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #96 : Joulukuu 30, 2009, 13:31:30 ip »
Valehtelu ei ole minun hyväksymieni arvojen mukainen tapa toimia kampanjoitaessa edes tärkeän asian puolesta. Muuta nimeä kuin valehtelu tälle julistamiselle en keksi, jos pidättäydyn kommentoimasta keskustelijoiden mahdollisia mielenterveydellisiä ongelmia.

Tässä ilmeisesti ollaan sinne kovasti menossa, mutta mielenterveysalueelle menemisessä on omat ongelmansa. Ihmiset ovat kärkkäitä tuomitsemaan, ja pinnallisesti omaksuttu psykiatrian sanasto antaa tähän hyvät keinot. Yleensä ihmiset jotka netissä jakelevat mielenterveysdiagnooseja, esiiintyvät itse terveyden perikuvana; tahrattoman puhtaina malliyksilöinä. Tällainen minäkuva, ja tarve voi sinänsä olla oire mielenterveyden häiriöistä, joita ei kyetä näkemään omassa itsessä, vaan jotka projisoidaan toisiin ihmisiin.

Kun maallikot lähtevät jakamaan tuomiota, diagnoosi useimmiten on skitsofrenia, ja hoidoksi ehdotetaan pakkohoitoa, pehmustettua koppia, injektioita.... Ehkä, koska muiden mielenterveydellisten häiriöiden nimiä, tai oireistoa ei tunneta. Tai vaistotaan että muut diagnoosit eivät tarjoa niin hyvää pohjaa omien sadististen tunteiden ilmaisemiselle.

Olisi hyvä, jos psykologinen tiedostaminen lisääntyisi yhteiskunnassamme. Pystyisimme varmasti silloin suhtautumaan toisiimme paremmin. Mutta psykologian peruslähtökohta on, että terapeutin on ensin analysoitava itsensä. On tultava tietoiseksi omasta psyykkisestä rakenteestaan, ja heikkouksistaan. Vasta sen jälkeen voi lähteä analysoimaan muiden tilaa. Tällaisen analyysin on tietysti otettava koko ihminen huomioon. Ja on osattava mielenterveyshäiriöiden koko kirjo skitsoisisuudesta narsistisiin häiriöihin, ja neurologisiin tiloihin, lievistä neurooseista vaikeisiin psykooseihin. Kaikkea kun ei voi leimata samalla leimasimella. Minusta varsinkin narsismia käsitellään liian vähän. Ottaen huomioon, että mitä olen tilastoista lukenut, niin Suomessa esiintyy narsistisia häiriöitä enemmän kuin muissa maissa. Pelkästään nettikirjoitusten perusteella ei minusta ketään voida arvioida. Ihmiset purkavat nettiin usein asioita, joita eivät voi arkisissa sosiaalisissa tilanteissa käsitellä. Usein pyritään luomaan tietoisesti itsestä jonkinlaista kuvaa. Se käsitys mitä kirjoitusten perusteella syntyy, on yksipuolinen.

Psykologiassa puhutaan transferenssista, eli tunteensiirrosta, mikä tarkoittaa sitä, että on oltava henkilökohtainen vuorovaikutus. Lisäksi diagnoosin tekijällä tulisi minusta olla jonkin verran yleistä elämänkokemusta; kypsyyttä ihmisenä; pelkkä lääkärikirjan lukeminen ei riitä.

Minulle tulee kirjoituksestasi mieleen sellainen vaihtoehto, että havaintosi säteilyyn liittyvästä uutisoinnista värittyvät omista ajatuksistasi johtuen. Kirjoitit aiemmin salaliittoteorioiden muotiintulosta. Itse pääsin tutustumaan ilmiöön lähemmin joulun pyhien aikaan, jolloin yritin keskustella erään vanhemman sukulaisen kanssa alkoholin terveysvaikutuksista. Hänen mielestään alkoholilla on vain haittavaikutuksia. Kun esittelin tutkimustuloksia niin vastaukseksi sain mutinaa viinatehtailijoiden maksamista tutkimuksista. Se, että samaiset asiat mainittiin virallisilla päihdevalistussivuilla ei vaikuttanut hänen mielipiteeseensä. Lopetin keskustelun ennen salaliittoteorioiden laajenemista kattamaan myös minut...

Tietysti, havaintoni ovat henkilökohtaisesti värittynyttä. Yritän toki päästä pahimmasta sellaisesta pois.. Minusta on hyvä pyrkiä näkemään asiat monesta eri kulmasta. Nyt alloin lukemaan T. Rockwellin kirjaa "Creating the New World", jossa esittelyssä sanotaan että se on vahva ydinvoiman puolustuspuheenvuoro.

Miksei alkoholilla olisi terveysvaikutuksia, auttaahan se rentoutumaan. Se voi poistaa joitain sydämeen liittyviä oireita. Itse en toki alkoholia käyttäisi, eli olen tuon sukulaisesi kannalla. Minusta on sääli, että vanha kunnon raittiusaate tuntuu nykymaailmasta kadonneen.

Näen alkoholin suhteen ongelmana sen, että se vaikuttaa egoon, "paisuttaa egoa", eli alkoholin käytön myötä syntyy alkoholistin ego. Monet alkoholistit, tai kohtuukäyttäjätkin tuon vaikutuksen tuntevat, ja siihen tietoisesti pyrkivät. Olen nyt kiinnostuksella aloittamassa tuota Herlin-elämäkertaa. Alkutietojen mukaan olen ymmärtänyt, että vaikka Pekka Herlin oli muuten pätevä liikemies, niin tunnetasolla syntyi hallitsemattomia alueita, eli persoona ei ollut aivan niin kova kuin liikemaailmassa sen tulee olla. Ratkaisuksi tässä tuli alkoholi, tuo mainitsemani egonpaisutus; alkoholismi ja narsismi alkavat ruokkia toisiaan.

Tuo narsismia aikaansaava vaikutus on pitkäaikainen, eikä suoranaisesti liity itse humalatilaan. Alkoholia käyttävä henkilö voi tällaisen riippuvuuden kieltää, ja mitä lähemmäs alkoholismia ajaudutaan, sen voimakkaammaksi ongelman kieltäminen muodostuu. Ihmisillä on usein melko väärät käsitykset siitä mitä alkoholismi on, joten alkoholisti itse, tai hänen läheisensä eivät tunnista alkoholismia. Ongelma voi jatkua koko aikuisiän, ilman että kukaan tiedostaa sitä. Se vaikuttaa ihmisen koko persoonaan, ja valintoihin, elämään. On sanottu, että mm. Stalinin ja Hitlerin ajan julmuudet johtuivat osaltaan siitä, että ihmiset turruttivat omantuntonsa alkoholilla, ja tässä narsismissa kykenivät sellaisiin hirmutekoihin, joihin raittiina eivät olisi pystyneet.

Alkoholi siis lisää suorituskykyä, ja myös helpottaa sosiaalistumisprosessia vaikeissa tilanteissa. Alkoholi ei vähennä älykkyyttä tai henkistä kapasiteettia. Päinvastoin, alkoholisti pystyy usein laskelmoimaan ja pitämään päänsä kylmänä tilanteissa, joissa raittiit joutuvat tunteiden valtaan. Alkoholin aiheuttama dementia, ja delirium liittyvät lopun rappiovaiheeseen, ja usein ihmiset pitävät vain tätä rappiovaihetta alkoholismina. Siksi se on hyvin petollinen aine. Jos saisin päättää, se luokiteltaisiin kovaksi huumeeksi, ja kiellettäisiin.

Arvokeskustelu liittyy myös keskustelukumppaneiden arvoon. Jatkaisitko itse jonkun sellaisen henkilön kanssa, joka anonyymillä nimimerkillä esiintyen kuittaa sinun tekemäsi havainnot salaliiton rahoittamaksi valehteluksi ja sinut itsesi ydinteollisuuden maksetuksi kätyriksi? Ad hominem ei minun mielestäni kuulu asiakeskusteluun, josta syystä itse totesin jatkamisen hyödyttömäksi. Asia-argumenttien puutetta ei voi paikata solvaamisella.

http://groups.google.fi/group/sfnet.keskustelu.ymparisto/msg/fe9e176e259ffc70

Niin. Olen sanonut etten ole mikään numeroihminen. Näkökulmani on kansalaisen, joka saa tiedot asioista median suodattamana, tai sitten kirjoista. Ydinteknologiassa minua kiinnostaa lähinnä asioiden psykologinen ja kulttuurinen puoli. Yritän puhua asioista yleisellä tasolla, ja välttää syyllistämästä. Useinhan jos joku ihminen ärsyttää minua, tai saa minut hämilleen, on se merkki siitä että itsellä on siinä kohtaa kasvun paikka. Jos joku pystyy osoittamaan ettei ilmakehän, tai ionosfäärin yleistä beettaionisaatiota ole tapahtumassa, niin olisin helpottunut.

Keskitalvi tuo taivaan väri-iloa: http://www.ts.fi/teemat/ymparisto/99140.html

Valitettavasti taas eilen kahvipöydässä meni murot melkein väärään kurkkuun, kun luin TS.n artikkelin "Keskitalvi tuo taivaan väri-iloa". Siinä puhuttiin keski-ilmakehän pinkkipilvistä, jotka tuhoavat otsonikerrosta. Terveydellinen vaara kuitenkin on "minimaalinen", koska talvisen UV-säteilyn määrä on niin vähäinen. Minusta tuo artikkeli on kirjoitettu - kuin puhuttaisiin lapsille; lukijan aliarviointia.  Mitä ovat "teollisuuskemikaalien aiheuttamat reaktiot". Nehän voivat olla mitä tahansa; ja jotain sellaistakin mitä ei ole haluttu määritellä, tai ei tiedetä.

Yleensä pilvet ovat valkoisia. Miksi nämä ovat pinkkejä tai sateenkaarenvärisiä? Mutta ehkä Arto kommentoi tätä enemmän...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2009, 13:45:47 ip kirjoittanut Archaikum »
nuke supporters: fuck you

TV:stä tuttu Arto

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 1633
  • Karma: +0/-0
  • SäteilyIONI eroosiotaivaita by TVO/Forttum.
Vs: Ydintyöntekijät kertovat
« Vastaus #97 : Joulukuu 30, 2009, 14:59:02 ip »
Niin. Olen sanonut etten ole mikään numeroihminen. Näkökulmani on kansalaisen, joka saa tiedot asioista median suodattamana, tai sitten kirjoista. Ydinteknologiassa minua kiinnostaa lähinnä asioiden psykologinen ja kulttuurinen puoli. Yritän puhua asioista yleisellä tasolla, ja välttää syyllistämästä. Useinhan jos joku ihminen ärsyttää minua, tai saa minut hämilleen, on se merkki siitä että itsellä on siinä kohtaa kasvun paikka. Jos joku pystyy osoittamaan ettei ilmakehän, tai ionosfäärin yleistä beettaionisaatiota ole tapahtumassa, niin olisin helpottunut.
Keskitalvi tuo taivaan väri-iloa: http://www.ts.fi/teemat/ymparisto/99140.html

Valitettavasti taas eilen kahvipöydässä meni murot melkein väärään kurkkuun, kun luin TS.n artikkelin "Keskitalvi tuo taivaan väri-iloa". Siinä puhuttiin keski-ilmakehän pinkkipilvistä, jotka tuhoavat otsonikerrosta. Terveydellinen vaara kuitenkin on "minimaalinen", koska talvisen UV-säteilyn määrä on niin vähäinen. Minusta tuo artikkeli on kirjoitettu - kuin puhuttaisiin lapsille; lukijan aliarviointia.  Mitä ovat "teollisuuskemikaalien aiheuttamat reaktiot". Nehän voivat olla mitä tahansa; ja jotain sellaistakin mitä ei ole haluttu määritellä, tai ei tiedetä. Yleensä pilvet ovat valkoisia. Miksi nämä ovat pinkkejä tai sateenkaarenvärisiä? Mutta ehkä Arto kommentoi tätä enemmän...

*Niin . . .?! Kiitosta toki Archaikkumille viisaista sanoistasi.

(Toki "yritin" saada vastakarvaajastasikin edes jotain tolkkua. . .Mutta koska vastassasi näytti olevan Suomen ateistien, Soneran ydinrahalla ostettu johdon ja nettimilitärismin kurttuisin klf, en edes yritä häneen liittyvää oksetetta selvitellä. )

*Noin.. . tosiaan piti sanomani, että 95% kirjoittamistani aiheista on tosiaan kirjoista! Tämän totuuden takia ydinala kieltäytyykin paniikissa keskustelemasta esiin ottamistani yksinkertaisen helposti MYÖS alan kirjallisuuksista löydettävästä materiaalista. Tuossa jossain vaiheissa esiteltiin väitettä siitä, ettei säteily kykenisi varastoitumaan, tai ylipäätään edes vaikuttamaan millään tavoin esim. ilmakehäämme. Tämä toki ON STUK:n virallinen kanta! Mutta kuten aina, ei STUK-harhoissa edes pyritä minkäänlaiseen reaalimaailman demottavuuteen. Kun riittävän kauas ollaan harhauduttu, niin SUPO kehiin ja poliisiväkivalloin harhaurusta syötämään kansalle!

*Rudolf Röntgen määrittelee YHÄ 100v taidoillaan säteilyn varastoitumisen Röntgenmääreensä siitä miten kuiva ilma muuttuu säteilyionisaatiovarastoitumistaan myrkkyaineeksi. Kääntää STUK/IAEA asialle selkänsä hylkäämällä kylmästi erään niistä harvoista kvanttiydinfyysikoista, jotka olivat pyyteettömiä rahavallalle ja rehellisiä kansalaisille kautta maailman. Saksalainen Röntgen antoi KORVAUKSITTA keksintönsä kansoille, koska ei halunut tehdä sillä rahaa! Teko joka on kunniakkuudessaan vailla vertaa. Miten vastasi USA/ IAEA ja ydinala? Hylkää hänen elämäntyönsä Röntgenyksikköä myöten. Kun USA tajusi ilmaionisation määrityksen vaaraksi siviiliydinvoimalleen hylkäsivät myös Röntgeniltä jopa nimen "X-ray!" Mitä sekoboltsia tuollainen pelleily on, kun jopa Nobelin massamurharäjähteiden tuomat verirahat tunnetaan "rauhanpalkintoina!". Koska jenkit tykkäsi sillä räjäyttää ihmisiä paskaksi! KOKO se kirjallisuus, joka on tehty 1953 oppenhaimeroikeudenkäyntejä ennen kuvastaa USA:n SUUNNATNTA vihaa sitä avoimmutta ja rehellistä tieteentekemistä vastaan jota mielestäni loisteliaimmin juuri Röntgenin kaltainen aiheeseen REHELLISESTI ja AVOIMESTI asennoitumiset edustaa. Jos ja ken haluaa tutustua aiheeseen avoimillaan, tajutkoon juri tämän. USA halusi MONOPOLISOIDA ydinkuioleman itselleen ja se kuolio lamaannuttaa YHÄ koko ydinalan perustaa!

*Archaikum jo osuvasti kommentoi sitä hysteerisen alentavaa asennevammaisuutta jota ydinala Suomessakin kansaa alistaessaan esittää. Tuo Turun sanoman "oksete" oli jotain uskomatonta! Siinä näkee toki selkeästi miten mm. Styrge-filmituotannoissa ja vastaavissa itse esilleottamissani kvanttiydinfaktoissa ydinpoliisit on helmi hukassa nykyisin! Tuskin vuosi sitten, kun Turun Kuusiston TV-masto paloi samaisen lehden kuukauden kuvana 400m korkeilla TVO:n tuottamilla beettaionisaatioillaan, maassamme roden  tiesi kuin yhden käden sormin mistä oli kyse. Aivan avoimesti kerron tapauksesta muuten 2viikoa ETUKÄTEEN kirjallisena ja kahdesti YLE:lle, että ilmanalat on sellaiset, että pian "LÄHTEE TV-mastonne!" No järkytys on ollut siis niin melkomoinen, että nyt kansaa rauhoitellaan, kun uusia yhä kasvavia TVO/Posiva/Forttumin beettaionisaatiokuolemia odotellaan.

*Niin. . .tosiaan SYY siihen miksi lehdistön on ollut pakko reagoida johtuu niistä esiinottamistani lukuisista kvanttiydinfaktoista, joille olen hyvien ystävieni tuella kyennyt löytämään MYÖS 100% dokumentaatiotodistusleegion! JUURI ja nimenomaan siksi, koska kansa alkaa nähdä STUK/SUPO ydinharhautusten läpi on ollut kertakaikkiaan PAKO toimia. Kuten näemme artikkeli tosiaan jättää jopa minusta uskomattoman paljon AUKI! Kun puhutaan teollisuuspäästöistä, ei 1970-luvun suurimpinakaan päästöpäivinään olleet taivaat nykytyyliin piukuPINKKEJÄ! Tuo taivaan muuttuminen pinkki-iopnisaatioksi perustuu juuri 10-kertaistuneisiin säteilytaustoihin. Ja nyt olemme jo todistaneet miten 300 000ha säteilyn silpomat metsähehtaarit, TVO:n synnyttämät 20 000km2 kokoiset sinilevälauttameret ovat kansalle varoituksina vailla vertaa! Turun ydinlobbarien housuissa alkaa olla hiki! Mutta ydinala ei toki halua edelleen tuoda julki karmeaa totuutta ydinvoiman kyvystä tuhota maapallomme säteilykertymäkasvuillaan. No siirrän jatkoraportoinnit tuonne viereiseen saittiin. Ketä faktat kiinnostaa, niin sinne. Pistän osiooni tosiaan lisäkoosteita piakkoin kiinnostuneille. 8) 8) 8)
sfnet.keskustelu.energia

16,17, 18.11.2010 mumeroisarjat 300-310 > 610-620.
+Korjattu SUPO:n jäljiltä, Päivitys 24.11.2010.
http://sfnet.fi/group.php?id=27984&newsgroup=sfnet.keskustelu.energia&sid=
Tuosta vaan eteenpäin. . .