PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Kierrätyksestä  (Luettu 17208 kertaa)

Randy

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 237
  • Karma: +0/-0
Vs: Kierrätyksestä
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2007, 19:40:23 ip »
^joo sekin vielä, tölkistä parasta^

pave

  • Vieras
Vs: Kierrätyksestä
« Vastaus #15 : Tammikuu 13, 2008, 21:29:17 ip »
Tuota en kyllä ymmärrä et miks helvetissä niitä pulloja ptää särkee kadulle, siinä on pyörän kumit paskana ja koirien tassut auki.
Tuota en minäkään ole tajunnut. Aina saa olla nostamassa koiraa syliin ettei se riko käpäliään. Ei ne ressukat näytä ymmärtävän eikä oppivan lasinsiruista mitään. :-\ Vai olenkohan mä vaan huono kouluttaja. :-[
On kyllä sellainen asia toi pullojen rikkominen, joka saa veren kiehumaan niin maan perkeleesti!  >:( >:(
Onneksi ollaan nykyään menossa siihen suuntaan, että nää eniten myytävät bulkki-oluet on enenemässä määrin
siirtymässä tölkkeihin ja nyt on tulossa se uusi kierrätettävä pantillinen kertakäyttö-muovipullokin.
Mun puolesta vois pistää kaikki kotimaiset valtamerkit tölkkeihin. On vaan aikamoinen summa panimoilla niissä lasipulloissa vielä kiinni.


Noi lasipullot on kyl ihan oikeesti perseestä, kilisee ja kolisee kun haet kaupasta, vielä enemmän kun viet niitä sinne ja sit toi et ne hajotetaan kaduille,... usein näkee kuin kundit ihan kiusatakseen hajottaa,... niin autoilijoita, pyöräilijöitä kuin koiriakin ajatellen. Mulla oli tuossa -99 vuonna vielä koiria (annoin ne maalle, Padasjoelle). Niiden kanssa kulkiessa pidin repussa 5 litran muovisankoa, keräsin kaikki lasinsirut ja tyhjät pullot vei joko itse tai annoin pikkukundeille, jotka hoiti ne asiallisesti kauppaan. Meinaan 3-4 vuotta tein tätä hommaa tässä (myös silloin asuin tällä kulmakunnalla) ja siihen aikaan ne nuoret otti opikseen, ettei särje pullojaan,...siinä tuli opetettua poikia, sekä paikallisia omakotitalo asukkaita,... eikä se vaatinut väkivaltaa tai muutakaan räyhäämistä,... siivosin vaan tarpeeksi kauan ja kerroin mitä vahinkoa ne oli aiheuttanut koirilleni,... ja jonkusen kerran ryyppäsin kundien kanssa,.... (meinaan tässä lähistöllä on erittäin suosittu Nuorisotalo ja jengiä käy ympäri Lahtea täällä ryyppäämässä) mut nykyään taas sama meno! Ja vaikka näiden "nykyistenkin" kundien kanssa olen väleissä, jään juttelemaan ja joskus välillä otan kaljatkin heidän kanssaan,... jostain syystä kuitenkin niitä pulloja vaan rikotaan?! Ja tulee sitä vieläkin nostettua pullonpohjat ja -kaulat, jotka on kaikkeista vittumoisempia, niin tassuille kuin renkaillekin, pienempiin siruihin en oo jaksanut keräillä/-poimia!

Tölkkiolut menee,... mut kaipa sitä oppisi juomaan muovipullostakin,... meinaan tuo siiderihän on pääsääntöisesti ½l. muovipullossa,...