PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Pasi Facebookiin heti!  (Luettu 16436 kertaa)

Vexsa

  • Vieras
Vs: Pasi Facebookiin heti!
« Vastaus #28 : Marraskuu 26, 2009, 15:43:25 ip »
Facebook on mielestäni suht turha. Itse siellä olen mutta en tunne mitään riippuvuutta sitä kohtaan. En tee siellä testejä kovinkaan paljoa enkä julkaise uusia tiloja. Vaikka Facebook on mulla aina auki välilehdissä en sitä katso päivässä kuin pari kertaa. Facebook on hyvä henkilöille joilla on tarve vahtia muiden tekemisiä.

Juurikin näin. Kaverin tyttöystävä suuttui kaverille siitä, kun kaveri oli lisännyt kamuksi jonkun naispuolisen henkilön. Kaveri joutu sitten selitteleen, että miksi oli tehnyt, sen mitä teki.
Mutta onneksi tuollaiset kontrollifriikki ja liian mustasukkaiset naiset on suht. harvinaisia... Tai no, ite en oo sellasiin hirveesti törmäilly, kyllähän niitä löytyy. Kuten Pouseri sanoi, tuo palvelu sopii kyttäykseen hyvin ;D

http://kuvaton.com/browse/9971/facebook.jpeg Ettei olis ollut juurikin tuo tapaus?  ;D

Onneksi ei ihan tolleen asiat menneet :D Mutta samansuuntaista... oli siinä taustalla tosin muitakin syitä...

Nasse

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 703
  • Karma: +0/-0
Vs: Pasi Facebookiin heti!
« Vastaus #29 : Joulukuu 23, 2009, 20:43:40 ip »
Facebookissa jättiaukko – kaikki tiedot olivat urkittavissa

.Facebook- ja MySpace-yhteisöpalveluista on löytynyt vakava tietoturva-aukko, jonka kautta ulkopuoliset saattoivat lukea kaikkia käyttäjän tietoja ja esimerkiksi lähettää viestejä käyttäjän nimissä.

MySpace korjasi aukon ensimmäisenä, ja Facebook seurasi tänään perässä. Aukon löysi alankomaalainen Facebook-sovellusten kehittäjä Yvo Schaap.

Flash vuotaa, kun sen annetaan

Turva-aukkoa käytettiin hyväksi Flash-tekniikalla. Jos käyttäjä oli kirjautunut Facebookiin ja hän avasi sopivasti koodatun Flash-sovelluksen, saattoi se lukea ja kirjoittaa käyttäjän Facebook-tietoja miten haluaa. Sovelluksen ei tarvinnut sijaita Facebookin sivuilla.

Flash-sovellukset eivät tavallisesti voi ottaa yhteyttä vieraille palvelimille. Jos palvelimen omistaja kuitenkin haluaa sallia yhteyden, voi sen tehdä crossdomain.xml-asetustiedostolla, jossa kerrotaan mistä yhteyden saa ottaa ja mitä tietoja voi käyttää.

Ongelmana oli, että Facebookista löytyi asetustiedosto, joka salli täydet oikeudet mistä tahansa peräisin oleville sovelluksille. Sovellus saattoi lukea käyttäjän kirjautumistiedot ja tämän jälkeen ohjata Facebookia kuin käyttäjä itse.

Flashissa itsessään ei ollut vikaa, vaan aukko oli seurausta Facebookin lepsuilusta tietoturva-asetuksissa. Samanlaisia aukkoja saattaa olla muissakin palveluissa, eikä niiltä voi suojautua kokonaan muuten kuin luopumalla Flashista. Palveluista ulos kirjautuminen käytön jälkeen kuitenkin vähentää riskiä.

http://www.tietoviikko.fi/kehittaja/article344686.ece

En käy nykyään hirveästi Facebookissa koska eikös sieltä saata tulla niitä erityyppisiä viruksia? Itselläkin on virustorjuntaohjelmat asennettu tähän ja sitten tämä kone vaan jotain viruksista höpötti.
Sitten ei olekaan enää tullut sitä virus ilmoitusta. Mitähän lie tarkottanu??
periksi ei anneta!!!!!

Seashadow

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 219
  • Karma: +0/-0
  • :~~~D
    • wat
Vs: Pasi Facebookiin heti!
« Vastaus #30 : Joulukuu 29, 2009, 20:51:14 ip »
Itse olen rekisteröitynyt tuohon mutta aika turha on.En edes jaksa käydä siellä ja jos käyn vittuilen kaikille :) ;D
Siikana lentäisin taivaalla

Horttanainen

  • Vieras
Vs: Pasi Facebookiin heti!
« Vastaus #31 : Toukokuu 09, 2011, 19:43:44 ip »
Mitenkäs en nyt tuota Pasin fb-sivua löydä tuolta ollenkaan?  ???
Onko minut blokattu?

Max Limitz

  • Member
  • *
  • Viestejä: 31
  • Karma: +0/-0
    • Max Limitz: Xbox 360 Screenshots
Vs: Pasi Facebookiin heti!
« Vastaus #32 : Lokakuu 01, 2016, 12:25:25 ip »
Kävi muuten sekavuudesta mielessä, että kun mullekin monet sivustojen käyttöliittymät on sekavia, niin pidätkö enemmän Android, iOS, Windows, Mac, Ubuntu, Fedora vai mikä? Linuxin ja UNIXin komentorivikehote on tietysti selkeä ja vähän puhuva, mutta kyllä graafiset käyttöliittymät on sitten mukavia, kun ne on hyvin suunniteltu.