PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: urkumusiikin ystäville  (Luettu 3622 kertaa)

pave

  • Vieras
urkumusiikin ystäville
« : Lokakuu 01, 2009, 17:54:19 ip »
Kiviniemi soittaa urkumusiikin maratonkonsertissa Saksassa
1.10.2009 16:35

En nyt tarkoita, että `matkalippua´ Saksaan .. mutta sen mitä itse olen ko. kaveria -musiikkia kuunnellut (täällä Lahden `salilla´) niin suosittelen ..  ;D


HESARIN sivuilta

Urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi osallistuu yli kahdeksan tuntia kestävään maratonkonserttiin Saksassa. Urkumusiikin maraton soitetaan Bonn-Beulenin St. Joseph -katedraalissa sunnuntaina.

Tapahtumalla juhlistetaan niitä 500 konserttia, jotka katedraalin kuuluisilla uruilla on 28 vuoden aikana soitettu. Siksi maratonkonsertti kestää 500 minuuttia.

Solisteiksi on kutsuttu yhdeksän maailmankuulua taiteilijaa. Kiviniemen lisäksi esiintyvät muun muassa Pariisin Notre Dame -kirkon urkurit

eegas

  • Sr. Member
  • ***
  • Viestejä: 657
  • Karma: +0/-0
  • Taitaa olla paljonkin asiaa......
Vs: urkumusiikin ystäville
« Vastaus #1 : Lokakuu 01, 2009, 18:05:41 ip »
Olen kanssa Kalevi Kiviniemen soittaman musiikin ystävä, enhän minäkään saksaan lähde, mutta Lapuan urkufestareilla tulee käytyä, samoin muutamia äänitteitä olen ostanut, kaikki ainakin Lapuan Tuomiokirkossa äänitetyt, onhan siellä Suomen Suurimmat Urut, saman niminen on myös yksi CD-tallenne, muistaakseni Herättäjäyhdistyksen kustantama.
Keräilen LA-ja muitakin radiopuhelimia, jopa muutakin vanhaa elektroniikkaa, tulevaisuuden suunnitelmissa oma pienimuotoinen museo Länsi-Suomeen. Saa tarjota, voin erikoisuuksista maksaan ruhtinaallisestikin.

Hankkija

  • Vieras
Vs: urkumusiikin ystäville
« Vastaus #2 : Lokakuu 01, 2009, 19:03:07 ip »

pave

  • Vieras
Vs: urkumusiikin ystäville
« Vastaus #3 : Lokakuu 01, 2009, 21:57:51 ip »
Olen kanssa Kalevi Kiviniemen soittaman musiikin ystävä, enhän minäkään saksaan lähde, mutta Lapuan urkufestareilla tulee käytyä, samoin muutamia äänitteitä olen ostanut, kaikki ainakin Lapuan Tuomiokirkossa äänitetyt, onhan siellä Suomen Suurimmat Urut, saman niminen on myös yksi CD-tallenne, muistaakseni Herättäjäyhdistyksen kustantama.

Tässä muutama `suosikkini´ .. jos vaan pääsee kuuntelemaan livenä -tai saan soittaa himassa pelkäämättä varoituksia (ja nyt tätä en ole voinut tehdä, kun asun kerrostalossa) .. siis, se on mentävä sibbehalliin.

 - muista nyt "kenen" mutta Tulitanssi
 - Trentonin taistelu .. jossa kundi pistää jalkiosooloa (luulis kaverin syöneen `jotain naga morich´ vähintään, kun liikehtii vastaavanlaisesti .. mitä noita tubepätkiä naureskelin).