PASIRADIO

Kirjoittaja Aihe: Vastaus valitukseeni säästäri liittymän lopettamisesta.  (Luettu 3193 kertaa)

Viheraho

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 15041
  • Karma: +0/-0
  • Minä itte :)
    • Pasi Viherahon kotisivut - The homepage of Pasi Viheraho

Pasi Viheraho

 KUV/3992/41/2008
 
pasi@viheraho.com

 
 26.08.2009
 

 

 

Kirjeenne Kuluttajavirastolle/kuluttaja-asiamiehelle 1.11.2006

SAUNALAHDEN SÄÄSTÄRI-LIITTYMÄN MUUTOKSET

 

Lähetitte Kuluttajavirastolle ilmoituksen Saunalahden Säästäri-liittymän lopettamisesta. Kiitämme yhteydenotostanne. Ilmoitukset ovat meille erittäin tärkeitä antaen kuvan alalla esiintyvistä ongelmista ja osoittaen ne alueet, joissa kuluttajan asemaa tulisi erityisesti vahvistaa ja turvata.

 

Säästäri-liittymässä sai hyvitystä vastaanotetuista puheluista. Saunalahti ilmoitti lopettavansa liittymätyypin Viestintäviraston määräyksestä. Kyse oli virheellisestä tiedosta. Lopettamisen taustalla olivat liikenne- ja viestintäministeriön ohjeistus operaattoreille. Ohjeistuksen taustalla olivat lapsiasiavaltuutetun raportoimat lastensuojelulliset ongelmat, jotka liittyivät kyseisiin liittymätyyppeihin.

 

Saunalahti ei noudattanut asiassa sopimusehtojen muuttamiseen liittyviä lainsäännöksiä eikä niissä edellytettyjä menettelytapoja. Kuluttajalle mm. ilmoitettiin hyvitysten lopettamisesta ja liittymätyypin automaattisesta vaihtumisesta toiseksi liittymäksi. Neuvottelimme asiasta Saunalahden kanssa. Neuvotteluiden tuloksena Saunalahti päätti olla lopettamatta Säästäri-liittymää, ainoastaan hyvityksen kertyminen loppui vuoden 2006 lopussa. Joulukuun loppuun mennessä kertyneet hyvitykset pysyivät laskutusjärjestelmässä ja olivat kokonaan käytettävissä Saunalahden palveluihin samoin ehdoin kuin ennen. Saunalahti lähetti kuluttajille uuden kirjeen, jossa se oikoi aiemmassa kirjeessä esittämiään vääriä tietoja sekä kertoi muuttaneensa menettelyänsä liittymän lopettamisen suhteen.

 

Kuluttajavirastoon saapuu vuosittain useita tuhansia kirjallisia yhteydenottoja, joista suurimman asiaryhmän muodostavat juuri viestintäalaan liittyvät kysymykset. Ilmoitusten runsaan määrän vuoksi joudumme valitsemaan, mihin epäkohtiin puutumme valvontakeinoilla yksilöllisesti, mitkä ilmoitukset käsittelemme asiakokonaisuutena ja mitkä jäävät seurantaan, kun suunnittelemme tulevaa työtämme. Yhteydenottojen runsaan määrän vuoksi emme voi antaa yksilöllistä vastausta jokaiseen ilmoitukseen.

 

Pahoittelemme vastauksen viivästymistä.

 

 

Ystävällisesti

 

Miina Ojajärvi

Lakimies
Viina lahjoitukset Bitcoineina tänne :

1J4gaTHuHWqDxacq4HojEcLagiJWLJ5D8X